Hyvät korvatulpat?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

kirppu
Pyörä: NN.

Re: Hyvät korvatulpat?

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Kipa kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Et viittis mulle lähettää muutamaa että saisin kokeilla?

Itella-Jooni kuskaa pari paria huomenissa, laitoin osan testikappaleista edelleen jakoon....

Kipa
Minulle pisti tuo ko.firma näytteet tulemaan pyynnöstä. Muutama eri malli tuli kirjeessä postilootaan joten propsit siitä. Eipähän tarvi summassa ostaa paria sataa paria nurkkiin lojumaa.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

kirppu kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Et viittis mulle lähettää muutamaa että saisin kokeilla?

Itella-Jooni kuskaa pari paria huomenissa, laitoin osan testikappaleista edelleen jakoon....

Kipa
Minulle pisti tuo ko.firma näytteet tulemaan pyynnöstä. Muutama eri malli tuli kirjeessä postilootaan joten propsit siitä. Eipähän tarvi summassa ostaa paria sataa paria nurkkiin lojumaa.

Voin Pasi sinullekin laittaa testikappaleita jos et tuolta firmasta maistiaisia saa. Laita Yvllä osoite. Vai lattoiko Kipa juuri sinulle niitä jakoon? Täh?Mitäh?Missäh? Valitettavasti ei ollut Kipalle montaa paria laittaa kun oli loppu laatikko töissä.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Omakinen kirjoitti:
Voin Pasi sinullekin laittaa testikappaleita jos et tuolta firmasta maistiaisia saa. Laita Yvllä osoite. Vai lattoiko Kipa juuri sinulle niitä jakoon? Täh?Mitäh?Missäh? Valitettavasti ei ollut Kipalle montaa paria laittaa kun oli loppu laatikko töissä.
Jep, laitoin Pasille pari paria, kun lähetit mulle tuplamäärän mitä pyysin. Huomenna eka testi...
- taas kahden mopon taktiikalla -
Omakinen

Ok. Sain jo itteni sekaisin. Eli en lähetä kenellekkään,hyvä,kuitti.
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Lähetä vaikka mulle pari paria, jos niitä ylimääräisiä on :lol: . Mää voin lähettää paluupostissa kotkan väriset 3M:t -> ne on ollu aika arvokkaita hankkia, kuten tiedät :roll:
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

virta kirjoitti:On tarjolla mm. 30 eri tulpan lajitelmia. Luulisi sopiva löytyvän.
Mentiin Jarnon kanssa tommoset lajitelmat tilaamaan. Konsensus on että nuo tosi isot tulpat sopii korvaan ällistyttävän hyvin. Ovat tosi pehmeitä. Ja vaimentavat kanssa mallikkaasti. Howard Leight Max ja E-A-R soft Fx.
- jani
Omakinen

Tape kirjoitti:Lähetä vaikka mulle pari paria, jos niitä ylimääräisiä on :lol: . Mää voin lähettää paluupostissa kotkan väriset 3M:t -> ne on ollu aika arvokkaita hankkia, kuten tiedät :roll:
Tiedän. Niistä suuret summat joutuu pulittamaan! EN LÄHETÄ SINULLE MITÄÄN!
Kipa

Kipa kirjoitti:Huomenna eka testi...
Parhaat ovat tähän astisista, joita olen kokeillut. Mutta en näitäkään pysty pitämään tuntia kauempaa kun alkaa painaa, oikeassa korvassa varsinkin. :x Valetut tulpat menevät hankintaan, siihen asti korvakitillä ja kypärään väkästellyillä suojilla mennään.
Omakinen

Kipa kirjoitti:
Kipa kirjoitti:Huomenna eka testi...
Parhaat ovat tähän astisista, joita olen kokeillut. Mutta en näitäkään pysty pitämään tuntia kauempaa kun alkaa painaa, oikeassa korvassa varsinkin. :x Valetut tulpat menevät hankintaan, siihen asti korvakitillä ja kypärään väkästellyillä suojilla mennään.
Kerro sitten jos ne valetut on aivan helevetin hyvät niin hankin itsekin :P
MarkusH
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

Miksein kukaan kypärävalmistaja voisi integroida kypärään tälläisiä?
http://kauppa.webhill.fi/product_details.php?p=2633
8)
Itse ajelen mökillä välillä peltorit päässä, se on hieno kokemus :P
Uraa uurtava motoristi
Kipa

MarkusH kirjoitti:Miksein kukaan kypärävalmistaja voisi integroida kypärään tälläisiä?
http://kauppa.webhill.fi/product_details.php?p=2633
8)
Itse ajelen mökillä välillä peltorit päässä, se on hieno kokemus :P
Ite noista Peltorin korjaussarjoista olen omiin pottiini väkästellyt, ei kuitenkaan vaimennus riitä pelkästään kun noita muovikuppeja ei saa kypärään mahtumaan.
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

Peltorilla on kuulosuojattuja kypäriä, ainakin ralliauto käyttöön..
-Jori-
Jokke Espoosta
Pyörä: Poljettava

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Vähän vanha ketju, mutta olkoon :D Pitää silti mainita että mä olen tykännyt näistä: https://www.varusteleka.fi/fi/product/h ... olla/7572/

Löytyy monesta apteekista, maksaa jotain reilun vitosen. Kestävät hyvin, helppo tunkea pään sisään tuosta tapista tuuppaamalla, vaimentavat helposti riittävän hyvin, tulevat näppärässä kotelossa ja sopivat ainakin meikäläisen kuulo-onkaloon ihan kelvollisesti.

Joku mainitsi jossain noista muusikoille suunnatuista tulpista joita myydään musaliikkeissä. Sattuneesta syystä ns. muusikkotulppiakin tulee pidettyä viikoittain korvissa, enkä sotkisi niitä moottoripyöräilyyn. Ensinnäkin ainakin itse käytän soittohommissa sellaisia tulppia, joista töröttää osa ulos korvasta, eikä sellaiset oikein sovi kypärän sisään. Toisekseen, muusikkotulpissa oleellisinta on se, etteivät ne vääristä ääntä, kun taas moottoripyöräilytulpissa oleellista on vaimentaa (ärsyttäviä taajuuksia) tarpeeksi eikä ole niin väliä vääristyykö kuulokuva, himmeneekö diskantti tai kuuluuko virvelirummun pärinä luonnollisesti. Hyvät moottoripyörätulpat voivat olla kelvottomat soittotulpat ja päinvastoin. Tai voisi muotoilla niin, että muusikkotulpilta edellytetään luonnollista äänentoistoa, mikä on tarpeeton piirre melunsuojaustulpissa.

Valetut olis sinänsä kivat kun harrastukset tahtoo painottua tuonne möykkäävään suuntaan (bändisoitto, moottoripyöräily, pyssyhommat) ja tulppia tulee siis käytettyä paljon, mutta en ole kokenut niin välttämättömäksi kun korvat on ilmeisesti kooltaan ja muodoltaan suhteellisen lähellä keskivertokorvaa ja yleismallisillakin pärjää.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Omiin korviin tuo ylempänä kehuttu Howard Height oli liian iso, tappi otti kypärään kiinni. Samoin muissakin kuusimalleissa, ei mahdu kypärän alle, pitää olla kokonaan korvan sisään tökättävää mallia.

Tämän EAR soft classic laatikon tilasin, ovat kätevästi yksittäispakattuna http://www.korvatulpat.fi/ear-classic-s ... -36db.html Nuo softit ei paina yhtään. Kuvasta poiketen ovat samallalailla pahviin pakattuja kuin mitä apteekissakin. Nopeasti tuli ko. putiikista, sieltä varmaan tilaan seuraavankin setin.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Enskalla en juuri tulppia käyttänyt kun sen kanssa kypärä oli hiljaisempi, nykyisessä mopossa ilma pyörteilee kypärän kohdalla niin on pakko käyttää tulppia. Oikea korva alkaa normi tulppien kanssa oireilemaan 1-2 tunnin jälkeen ja on kokeiltu erilaisia tulppia, pitää varmaan kokeilla seuraavaksi valutulppia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin