Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

kurapyörä kirjoitti:Osaisiko täällä joku kertoa kunn olisi tarjolla rukkan takki ja housut kokoa 50 minkä kokoiselle tuolaiset menisivät? Itse noin 177cm painoa löytyy noin 88kg.. elinkumpuakin löytyy aivan vähän.... ajattelin ostaa kun olisi helvetin harvalla 1kerran käytetty setti 200e tarkempaaa merkkiä en tie settistä mutta laitan kuvan jos olisi apua myyjä sano että m kokoiselle kaverille oli liian suuri vastaisi noin l koko eli myyjän mukaan menisi noin 80-90kg

Kuva
http://aijaa.com/1FvLNW

Tulipas halpa rukkan puku maksoin osan rahalla ja loppu osan sit kortilla ei tullu kun koko setille hintaa kuin 113,10e posti täti sekosi jotenkin kun sähläsin lähdin kyllä hyvin äkkiä pois kun sain vielä kuitinkin että olin maksan sen oikean summan mitä pitikin maksaa säästimpä noin 100e

pukukin sopi aikas hyvin housut oli kuin tehty mutta takki hivenen ahdistaa mahan kohdalta onpas ainakin joku hyvä uudenvuoden lupaus tulos mahdon muutaman kk päästä hyvin takkiin sisälle vaikka nytkin se jo menee jotenkin päälle :twisted:
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

kurapyörä kirjoitti:Tulipas halpa rukkan puku maksoin osan rahalla ja loppu osan sit kortilla ei tullu koo setille hintaa kuin 113,10e posti täti sekosi jotenkin kun sähläsin lähdin kyllä hyvin äkkiä pois kun sain vielä kuitinkin että olin maksan sen oikean summan mitä pitikin maksaa säästimpä noin 100e :
Ymmärsinkö oikein, että postin täti peri sinulta vähemmän kuin olisi pitänyt? Ja sinä lähdit oikaisematta sitä tädin väärää käsitystä?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Ekana kun menin postiin laskin rahat mitä oli pussissa 106e tilasin samalla yhdel kintaat myyjältä yht kokonais hinta oli 213.10e en sit tiedä mitenkä laski vai olinko itse laskenut väärin kyllä mä nyt yleensä huomaan jos omassa pussiassa on ylimääräinen satanen???? no jos siel vaikka oli ollut sit ylimääränen satanen enkä huomannut... :? :twisted: eli kun ainakin omasta mielestä olin maksanut 106e niin sanoin maksan loput kortilla niin myyjä sanoin 7.10e... siinä en heti tajunut mitään mutta kun olin autoon laittanut paketin niin piti oikein ruveta miettiin asiaa niin joskus näinkin sain kumminkin kuitin että olin maksanut 213.10e :roll: :mrgreen:

Nyt kun katson kuittia niin kuitissa lukee ainakin käteinen 206e no maksettu mitä maksettu kyllä tääl suomessa taas jossain vaihees maksaa kumminkin jostain muusta liikaa
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

kurapyörä kirjoitti:Ekana kun menin postiin laskin rahat mitä oli pussissa 106e tilasin samalla yhdel kintaat myyjältä yht kokonais hinta oli 213.10e en sit tiedä mitenkä laski vai olinko itse laskenut väärin kyllä mä nyt yleensä huomaan jos omassa pussiassa on ylimääräinen satanen???? no jos siel vaikka oli ollut sit ylimääränen satanen enkä huomannut... :? :twisted: eli kun ainakin omasta mielestä olin maksanut 106e niin sanoin maksan loput kortilla niin myyjä sanoin 7.10e... siinä en heti tajunut mitään mutta kun olin autoon laittanut paketin niin piti oikein ruveta miettiin asiaa niin joskus näinkin sain kumminkin kuitin että olin maksanut 213.10e :roll: :mrgreen:

Nyt kun katson kuittia niin kuitissa lukee ainakin käteinen 206e no maksettu mitä maksettu kyllä tääl suomessa taas jossain vaihees maksaa kumminkin jostain muusta liikaa
Kerran oikaissut vastaavan mokan postissa, tyttö kiitteli vuolaasti kun olisi kuulemma joutunut maksamaan itse sen kassasta puuttuvan summan. Pienellä palkalla ne taitaa paketteja jaella, ei viitsinyt alkaa vedättämään.
heikkif1
Pyörä: Polkupyörä!

Viesti Kirjoittaja heikkif1 »

Kyllä tais mr kurapyörä nyt rankaista postineitiä eikä järjestelmää! Posti ottaa ihan varmasti omansa pois. Ei kun kipinkapin selvittämään asia :)
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Oilskohan niin että rukalla oltais luettu tätä ketjua sivusilmällä. Tämmöistä http://www.rukka.com/motorsport/news/rukka-randroid tulossa. Toivottavasti tuo on leikattu skandinaviassa asuville, lihaa syövien miesten mittoihin. Tosin ehkä poistamalla höyhentyynyt alta kaivattua lisätilaa oikeisiin kohteisiin saadaan lisää. Mutta mutta. Toivottavasti Rukan kaavoittajat on leikelly riittävästi palasiksi Klimin kamppeita että ovatten löytäneet uudestaan ne asiakkaat jotka on ostanut pukuja vuosituhannen vaihteen molemmin puolin.

Lupaavan näkönen ainakin kuvissa ja jos vielä italialaisten mallipojien mitoista on päästy eroon niin asikaskunnassa tapahtuu aikamoinen laajentuminen. Alkaa Armadillo olemaan jo hieman kauhtunut.

Toinen tuote mitä ei ihan olis odottanut tulevan on http://www.rukka.com/motorsport/product ... ir-overall.
Oletus on että tuo puku on vetoketjua myöten täysin vesitiivis, ihme olis jos työn laatu puvun vuotavaksi jättäis.. Kysymys valmistajalle että miksi ei samaan suunnitteluun olisi laittanut neopreenisiä mansetteja jokaiseen reikään. Olisipa tullut todellinen monsuunipuku motoristeille, nykyiset neopreenimansetit on jo mukavia ja kestäviä,, ihan jotain muuta kuin lateksiversiot. (allek historiahengarista löytyy rukan tekemä kuivapuku) Ja puku mitä voisi käyttää esim vesijetteilyyn melomiseen, kelkkailun alkutalven jäissä ym urheiluun missä pallit saattaa kastua. CE merkinnän hakeminen Rukan kokoiselle virmalle ei varmaan tuota niin taloudellista riskiä että siitä ainakaan haittaa myynnille olis.

Jokatapauksessa positiivista että suomifirmassa tapahtuu, vielä kun nuo tehtäis suomessa nii ostopäätös olis helppo tehhä. Mut hyvä että tapahtuu.
-ari
Viuh
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Aika makeet noi sisäpöksyt "leisurehousuina" :shock:
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Jos Rukka lukee tätä ketjua niin toivottavasti tuovat muitakin värejä kuin mustia ja valkoisia...
Mieluusti joku sellainen väri joka ei ole kammottavan kuuma ja josta ei heti näy jos vähän kurakossa selällään käy.
Polviin voisivat laittaa riittävästi tilaa jotta puvun alle mahtuu irtosuojat. Puvun suojat paikallaan koon saisi muutettua sopivaksi esim neppareilla.

Tuollaisella alusasulla kun kylille lähtee niin jo on katu-uskottavuus kohdallaan :lol: 8) :? :shock:
GSlpr
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

Tarvitsisi uutta takkia ja housuja. Kesäksi 2014 ostetut rukat ovat tulleet tiensä päähän. Takki menisi takuuseen, mutta Rukka ei huoli noita enää suoraan ja myyjäliikkeen kautta kun nyt aloitti kirjeenvaihdon, niin oletan saavani takin takaisin vasta ensi kesänä.

Onko tullut vastaan löytöjä?
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Klim Overland -rotsia näkyy löytyvän edelleen satunnaisia kokoja Sledstoresta 169 eurolla. Siinä on kohtalaisen hyvin vastinetta rahalle.

http://www.sledstore.fi/takki-klim-overland-musta

http://www.sledstore.fi/takki-klim-overland-harmaa
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Kitenkäs nuo Klimin koot vrt. esim. Rukka. Tuo vaalea takki ois kyllä siisti lämpimän kelin takki, mutta lienee pieni kun Rukka on mulla nr.60 ja tuosta oli vaan xxl olemasa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Aika linjassa, Klim L tuntuu vastaavan Rukan 54:sta ja XL 56sta. Monen Klimin takin leikkaus on laatikko, eli kädet ja hihansuut ahtaat, rinnasta ja mahasta leveä. Tuolta voi arpoa ympäryysmittoja, 2XL:ssä rinnan ympärys esim 122-130cm http://www.klim.com/Size-Chart.html
GSlpr
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

Tuo takki on minulle ensimmäinen Rukka, joka on hajonnut omaa heikkouttaan ilman, että joutuu omia rypemisiä syyttämään. "Uudet" housut rikoin ihan itse. Ihan näin helpolla en ole merkkiä vaihtamassa, sillä kamppeet on ollut aina hyviä.

Eli Rukalla mennään jatkossakin.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Noniin, nyt alkaa 10 vuotta ahkeraa ja pakkaskelejä (pk-seudulla 2-3kk/vuosi) lukuunottamatta lähes päivittäistä työmatka-ajoa ja muuta satunnaisempaa muuta käyttöä siirtämään Rukan pukua eläkkeelle sillä eilisessä sateessa töistä kotiin ajellessa kastui haaroista, käsivarsista ja hanskoistakin kastui sormet (mutta niistä onkin pinta puhki parista kohtaa). Katselin aamulla töihin lähtiessä housujen sisäpuolta ja sieltähän alkaa olla kankaat/kalvot puhki.

Tuo mun puku on jotain kevlarvahvistettua corduraa, oisko ollu siihen aikaan Armas vai Armax nimellä tms. ja parin asfalttikosketuksen perusteella kestää ainakin enemmän kuin saumaompeleet. Näyttää nykyään nuo vastaavalla kankaalla tehdyt puvut olevan aivan syntisen hintaisia joten ne voinee unohtaa suoralta kädeltä kun tässä välissä on ehtinyt tekemään pari lasta sekä rakentamaan talon niin harrastusbudjetti on oleellisesti pienempi kuin ennen.

Ja sitten asiaan: mitäs seurakunta suosittelee tilalle? Vedenpitävyys täytyy olla monsuuniluokkaa sillä päristelen esim. työmatkat ja mökkireissut jne. jatkossakin säästä riippumatta. Hinta tietysti mahdollisimman alhainen, mutta ainakin nykyisen puvun kokemuksella laadusta kannattaa maksaa jos ei muutakaan voi.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noilla spekseillä katsoisin vähän käytettyjä pukuja, välillä löytää tuoreita pukuja melkoisen edullisesti. Nykyinen taloustilanne heijastuu myytävien pukujen määrässä, nykyään niitä näkyy harvemmin myynnissä kuin muutama vuosi sitten. Oman takin ostin käytettynä ja halvimmat housut tarjouksesta, ei toimi helteellä ja sitä varten on toinen puku. Mutta nyt kun sataa kaatamalla ja myrsky repii puita, ei ainakaan puvun toimimattomuus ole ajamisen esteenä. Vielä kun raaskisi sijoittaa kunnollisiin hanskoihin niin sen jälkeen ei tarvii yhtäään peltä vesikelejä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin