Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

X2:ssa sama vaiva omalla visiirillä kun toiselta puolelta kypärästä oli murtunut yksi sakara visiirin saranasta joka hoitaa visiirin lukitusta, tarvikevisiiri pysyy ylhäällä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tonza
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 2:28 pm
Pyörä: 950Adventure
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja tonza »

Tulipahan siinä tilattua bikeforumilta Tourx3 longwayred värityksellä kun puoleenhintaan sai ja jopa M:koon.

Koeajot suoritettu 8) verrokkina vanha Airoh s4. Ja ääni maailma ei pienentynyt ihan niin paljoa kuin toivoin mutta vähän kuitenkin. päähän istuu hyvin ja näkymä on laaja.

Hieman tosiaa adventuren pyörteet värisyttää lippaa mutta muistuttaapahan ajamaan ryhdikkäästi, silloin ei pyörteitä tunnu.

Huurtunut se ei ollenkaa pinlockin ansiosta.

No jos se kuitenkin hieman turvallisempi olis. ainaki ero on iso kun venyttelee pottia peräjälkeen.
Mixu
Viestit: 789
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Pyörä: joku mopo hakusessa
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Mixu »

mulla on toi pinlokki viä paketissa kun ei toi oo sateellakaan huurtunu viä toistaseksi. ehkä sitä tarvii syksymmällä?
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Avatar
Ohagar
Viestit: 321
Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Koheltaja kirjoitti:X2:ssa sama vaiva omalla visiirillä kun toiselta puolelta kypärästä oli murtunut yksi sakara visiirin saranasta joka hoitaa visiirin lukitusta, tarvikevisiiri pysyy ylhäällä.
Mistä ostit moisen tarvikevisiirin? Omani näyttää olevan sen verran naarmuinen ettei kohta ilikiä ajaa.
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuolla tarinaa visiiristä: viewtopic.php?f=10&t=19870

Hyvin pelittänyt tämän kesän eikä ole huurtunut, ulkopintaan ei kannata laittaa 5-sateesta, eikä muutakaan vahvaa ainetta, polttaa pinnan ja menee läikikkääksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja jite »

Meitsi on kyllä laittanut 5-sateesta ja mitä milloinkin visiiriin. Toistaiseksi ei ole jättänyt läikkiä tai mitään muutakaan. Kannattaa tietysti olla varovainen kaikkien litkujen kanssa jos niitä meinaa levittää.
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tossa tarvikevisiirissä on naarmuuntumisen esto pinnoitus ja se ei näköjään tykännyt 5sateesta, ei edes alkanut hylkimään vettä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
api
Viestit: 468
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja api »

Mulla Arai Tour-X:n visiiri ei tahdo pysyä ylhäällä, vaan valahtaa ajossa alaspäin. Mekanismi on jotenkin kulunut. Vaihdoin keväällä uuden visiirin vaan eipä ollut ainakaan siitä kiinni. Oletteko törmänneet samaan ongelmaan? Mikä avuksi?
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Jarno »

api kirjoitti:Mulla Arai Tour-X:n visiiri ei tahdo pysyä ylhäällä, vaan valahtaa ajossa alaspäin. Mekanismi on jotenkin kulunut. Vaihdoin keväällä uuden visiirin vaan eipä ollut ainakaan siitä kiinni. Oletteko törmänneet samaan ongelmaan? Mikä avuksi?
Uudet mekanismit kaupasta, tai siis ne muoviset rinkulat minkä ympärille visiiri on saranoitu?
Avatar
THä
Viestit: 630
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja THä »

Maarala kirjoitti:
Maarala kirjoitti:Löytyykö kellään kokemuksia AGV AX-8 Dual kypärästä? Kävin tänään Oulussa tällaisia visiirikrossiyhdistelmiä testailemassa, mutta tuota AGV:tä ei ollut hyllyssä missään. Testatuista Arain X-3 ei oikein tuntunut hyvältä, Shoein Hornet DS karsiutunee pois hinnan takia ja parhaaksi vaihtoehdoksi jäi X-Liten X551. Saatan tuon tilauttaa kokeiltavaksi sparewheeliin, mutta kaikki kommentit ois tervetulleita varsinkin minkälaisia nuo X-Lite ja AGV on ajossa.

Lisäys: Onko nuo AGV:n mallit yleisesti minkä kokoisia verrattuna muihin kypäriin. Itsellä kun on joku välimallin pää (ympärys joku 56,5 senttiä), johon useat M-koot on vähän isoja, mutta lähes kaikki S:t liian pieniä.
Itse itselleni vastaten. Reilun 300 euroa maksoin tuosta AGV:sta. Ei ole itselläni hyviä vertailukohtia, kun edelliset kypärät oli jotain 150 euron muovipottaluokkaa, mutta hyvältä on omassa päässä tuntunut aina moottoritienopeuksiin saakka. Ilmastointi on sopiva, eikä edes aamuisin visiiri ole huurtunut ollenkaan (kostea +5 keli). Lisäksi leuan alla oleva tuulisuojaläpäre poistaa viiman hyvin. Lippa hieman viheltää sopivassa sivutuulessa maantiellä, mutta ei ole kovin herkkä sieppaamaan tuulta muutakuin isompien kotiloiden perässä jossa ilma pyörii. Mutta niistähän pääsee helposti ohi :P Ainoat miinukset värivalikoimasta ja siitä ettei lipan asentoa pysty säätämään. X-Litessä ollutta aurinkovisiiriä en ole vielä ainakaan kaivannut. Lipan saa hyvin auringon eteen tarvittaessa.
Oliko kumpi koko mikä sitten kävi? Itsellä vähän sama pulma ja uusi kypärä harkinnassa. Tuo AGV vaikuttaisi potentiaaliselta vaihtoehdolta tour-x:n kanssa. Kriteerit olisi kuituinen potta tupla-D:llä noin 300 e:n hintaluokassa.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Näin kesän ja noin 5000 km:n jälkeen ottaisin ehkä sen S-kokosen. Nuo pehmusteet on sen verran painunu että ei niin hirveen tyköistuva tuo M-koko enää ole. Normaalissa ajossa ei haittaa mutta jos ajaisin esim radalla 160-170 km/h tai mitä tuo kotari kulkee niin olettaisin että tuntus hieman epämiellyttävältä. Ja onhan muuten toinenki valittamisen aihe tuossa; Poskipalojen alareunan kiinnitys kuorien väliin tulevalla muovilipareella ei ole maailman paras keksintö. Ne nepparit tai tarrat on paljon paremmat. Muuten toi kypärä on erittäin hyvä.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Avatar
av2
Viestit: 597
Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Paikkakunta: Helsinki

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja av2 »

Maarala kirjoitti:Näin kesän ja noin 5000 km:n jälkeen ottaisin ehkä sen S-kokosen. Nuo pehmusteet on sen verran painunu että ei niin hirveen tyköistuva tuo M-koko enää ole. Normaalissa ajossa ei haittaa mutta jos ajaisin esim radalla 160-170 km/h tai mitä tuo kotari kulkee niin olettaisin että tuntus hieman epämiellyttävältä. Ja onhan muuten toinenki valittamisen aihe tuossa; Poskipalojen alareunan kiinnitys kuorien väliin tulevalla muovilipareella ei ole maailman paras keksintö. Ne nepparit tai tarrat on paljon paremmat. Muuten toi kypärä on erittäin hyvä.
Jos kyse oli Tour-X kypärästä niin siihen löytyy eri paksuisia poskipaloja millä voi muokata potan just passeliksi.
XRV-97
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja jite »

Sen verran tuosta TourX3:sta että hyvin tuntui suojaavan päätä kun muutama kuukausi sitten tuli otettua kontaktia männyn kanssa.
Ainoa asia mikä kiinnitti huomiota oli tosiaankin tuo poskipalojen kiinnitys pelkillä muovilipaskoilla. Lähtivät nimittäin impaktin voimasta irti paikoiltaan, mutta eiköhän ne siinä vaiheessa jo olleet täyttäneet tehtävänsä. Uudet palat olis olleet tiukemmat joten ehkä ne ei olisi päässeet liikkumaan irti.
Avatar
viljami
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 11:44 am
Pyörä: KTM640ADV/1290SAR

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja viljami »

Onko kenelläkään ollut ongelmia TX3:n mukana tulleen pinlock -kalvon kanssa? Itse en saanut tuota istumaan paikalleen en sitten millään. Arain kypärät ja kalvon asentelut entuudestaan tuttuja ja ei kyllä ole aikaisemmin näin vaikeeta ollut. Hieman epäilyttää, että kalvo hieman maanantai aamun versio ja viisiirin tappeihin asettuvat "kolot" eivät olisi ihan mitoissaan (2-3mm syvät kun esim. Viper GT:n kalvossa 5-6mm, jos nuo nyt mitenkään vertailtavissa). Oli sitten vikaa asentajassa, kalvossa tai visiirin tappien sijainnissa, niin lopputulos, että kalvo aivan mutkilla eikä istu paikalleen. Pitää vissiin kokeilla kaivertaa vain noita koloja isommaksi.
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Niitä visiirin tappeja pystyy säätämään pyörittämällä. Itse sain niillä kalvon asettumaan oikein.
Lisää urkua monitoriin...
Vastaa Viestiin