Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

nilkki kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:http://www.xsmoto.co.uk/

Tuolta löytyy Tour-X 3 kohtuulliseen hintaan. Posti yhdelle kuupalle 40 NaN€ Ei sattumoisin löytyis muita jolla vastaava hankinta mielessä? Pistin jo kysymyksen postimaksusta useammalle potalle.

Vastaus tulikin jo.

2 kpl 50 £
4 kpl 70 £
Kallistahan tuolla on, kun ainakin Moto-Seinäjoelta ja EMC:ltä saa hintaan 345€. Olisin ostanut, mutta kun on välikoon pää niin ei voi mitään.
Joo noita minikuuppia vanhoilla väreillä on löytyny edullisemminkin mutta halvin XL kokokoinen Suomesta on tällähetkellä 420 € Bikeworldissa. EMC:ltä ja Moto-seinäjoelta olen kysynyt mutta molemmilla hinta 495 €. Vai löytyykö sinulta hyviä kontakteja niihin suuntiin? =)

Yhdenkin tuolta saisi mielestäni hieman kohtuullisempaan 355 € hintaan.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
nilkki
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 7:42 am
Pyörä: Nishiki

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja nilkki »

Enpä hokannutkaan että ne oli vanhoja värejä, sepäs selittää tuon hinnankin. Pirun tyylikäs olis kumminkin ollu tämä malli: http://www.moto-seinajoki.fi/arai-lway-p-370643.html

Mutta kun ei sovi päähän, niin pitänee tyytyä Airohin vastaavaan pottaan.
motocycliste
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 1:44 pm
Pyörä: BMW GS 1200 Adventure

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja motocycliste »

Vielä sai Bike World Vantaalta lway red väriä hintaan 295,-
Lipan ja pleksin säätö bmw adventuren kanssa ei vaan ole tuottanut vielä tulosta.
Lipasta lähtevä jyrinä tuon vakiopleksin kanssa on melkoinen. Muuten kelpo kypärä.
Avatar
vtwin
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Sen mitä ite on kerennyt ton tour-x3 kanssa ajelemaan (ostetty myös halvalla BW:ltä, Tre) niin ei tosiaan ole mikään hiljaisin kypärä. mutta tulpat aina korvissa , niinkuin toisen Shoein kanssa, niin kyllä pärjää. Nyt menossa testi lman lippaa (katupyörän kanssa). :-)
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Kewar
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 15, 2008 8:16 am
Pyörä: FZ1-S
Paikkakunta: Suomi

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Kewar »

Vinkkejä kaivataan. Miten Hornetin lipan saa irti päälaelta rikkomatta? En viitsinyt irrottaa, kun tuntui olevan niin hyvin kiinni.
Hieman on hankala irrotettava joka tapauksessa, kun tottui toisessa kypärässä pikairrotukseen.
velmatti
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 14, 2010 11:17 pm
Pyörä: africa twin

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja velmatti »

tänään ajoin eka kerran uusi tour-x päässä olen kyllä tyytyväinen siihen mielestäni yhtä hiljainen kuin aikaisempi arai kvantum.lippaa ilmavirta painaa vähän alas mutta ei revi eikä riepota.vasten aurinkoa kun joutuu ajamaan niin lippa on hyvä.täytyy vaihtaa vielä tumma visiiri.
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja SS »

Kewar kirjoitti:Vinkkejä kaivataan. Miten Hornetin lipan saa irti päälaelta rikkomatta? En viitsinyt irrottaa, kun tuntui olevan niin hyvin kiinni.
Hieman on hankala irrotettava joka tapauksessa, kun tottui toisessa kypärässä pikairrotukseen.
Irroita kypärän päällä oleva "luukku" etureunasta nostamalla, kiinni muovikynsillä.
Avaa muoviruuvi, pitäisi irrota...

SS
Liitteet
hornet.jpg
Avatar
markkut
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Pyörä: 890R
Paikkakunta: Laukaa

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja markkut »

Mul on ollu kanssta tour-x:nä noin kuukauden. Potta alkaa tärisemään tossa reilussa 100km/h vauhdissa ainakin dakari bemarilla ajaessa. Sitten kun se potta on niin avoin niin kauluria saa käyttää heti, jos ajaa yhtään matkaa. Muuten jäätyy kurkku. Eli ei mitään häiritsevää, pirun hyvä potta päässä!

puhutaan siis arai tour-x3 longway potasta.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Avatar
timo
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja timo »

av2 kirjoitti:Tarkoituksena olis ostaa lipallinen kypärä. Mielessä päälimmäisenä on Shoein V-Moto taikka Arain Tour-X. Mitenkä crossikypärissä on tuo rankkasateella ajaminen, tuleeko sade naamalle(vauhti 0-100km/h) ja valuuko se siitä kaulukseen taikka johonkin muuhun paikkaan? Tuossa Tour-X mallissa voisi ainakin sulkea visiiriä pienemmälle sateella. Eikä joku AGV crossimallikaan hassummalle päässä tuntunut, mutta Shoie ja Araista taitaa löytyä todennäköisesti seuraava potta. Tuo sateessa ajo vain mietityttää sekä ilmastointi asiat hitaassa hikisessä ajossa. Olisiko kokemuksia jaettavana asian tiimoilta? :?:
Ainakin tässä Hiltin versiossa aerodynaamisuus, tuuletus, kuulonsuojaus ym hoidettu kuntoon:
Kuva
Avatar
Ohagar
Viestit: 321
Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Vinkkejä kaivataan täälläkin.
Tour X-3:n takaraivossa on kaksi tuuletusvipua/venttilliä. Vipujen päällä on pienet punaiset vivut.
Onko kukaan keksinyt niille mitään virkaa? Lueskelin (kypärän hintaan nähden) surkean käyttöohjeenkin, mutta ei siellä mitään kerrottu.
Myyjä oli yhtä viisas kuin minäkin...
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ohagar kirjoitti:Vinkkejä kaivataan täälläkin.
Tour X-3:n takaraivossa on kaksi tuuletusvipua/venttilliä. Vipujen päällä on pienet punaiset vivut.
Onko kukaan keksinyt niille mitään virkaa? Lueskelin (kypärän hintaan nähden) surkean käyttöohjeenkin, mutta ei siellä mitään kerrottu.
Myyjä oli yhtä viisas kuin minäkin...
Käännä se pieni punainen vipu sivulle ja vedä siitä tuuletuksen vivusta taaksepäin.
Näin irtoaa tuuletuksen suojakuori ilman suurempaa väkivaltaa tai rikkinäisiä muovinpaloja.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

On muuten aika hyvä aftersales palvelu tuolla Arailla:

mulla on aikas vanha Tour-X ja mulla hukku siitä visiirimekanismista semmonen reilu sentin kokoinen muovilipare. Menin sitä kyselemään paikallisesta jälleenmyymälästä ja lupasivat touhuta. Aikaa meni hiukkasen mutta lopulta lipare saapui ja tuomio oli että kuuluu takuuseen. 0€.
-W-
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja -W- »

Jarno kirjoitti:Käännä se pieni punainen vipu sivulle ja vedä siitä tuuletuksen vivusta taaksepäin.
Näin irtoaa tuuletuksen suojakuori ilman suurempaa väkivaltaa tai rikkinäisiä muovinpaloja.
Kattos perhanaa! :shock: :shock:

Minä jo viime perjantaina hirtin kypärään pölynimurin kiinni ja testailin noita kahta mainittua vipua edes-takaisin ja ihmettelin kun en mielestäni löytänyt mitään eroa punaisen namiskuukelin eri asennoissa.. No eipä ollut kummakaan! :lol:
Avatar
vtwin
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja vtwin »

^ piti heti kokeilla.. sehän toimii.. itse myös joskus noita punasia vipuja kääntelin ja ihmettelin niiden virkaa.. :oops:

Nyt tarttis niitä muovisia ruuveja pari kappaletta, jotka pitelee visiiriä/lippaa paikallaan.. paikallisessa etolassa ei ollut, tiedän että Bikeworldissä on 20 EURolla. Muita vaihtoehtoja? :shock:
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja kalle j »

vtwin kirjoitti:^ piti heti kokeilla.. sehän toimii.. itse myös joskus noita punasia vipuja kääntelin ja ihmettelin niiden virkaa.. :oops:

Nyt tarttis niitä muovisia ruuveja pari kappaletta, jotka pitelee visiiriä/lippaa paikallaan.. paikallisessa etolassa ei ollut, tiedän että Bikeworldissä on 20 EURolla. Muita vaihtoehtoja? :shock:
Mites auton rekisterikilven kiinnitysruuvit? saa tasapäänä ja torxina.
Lisää urkua monitoriin...
Vastaa Viestiin