Jos mahdollista neuvotella ko. putiikin kanssa, niin kannattaisi pyytää postituslaskelma käyttäen USPS Standard Air Mail:ia - se on usein jonkun verran/paljon edullisempi kuin nuo kuriirifirmat. Isojen pakettien hinnat myös pompsahtaa äkkiä, joten voi olla edullisempaa laittaa useampi pienempi (esim. 5-10 kpl per paketti).MarkkuHoo kirjoitti:Nomad kirjoitti:Moron,
Sen verran ainakin takapakkia, että 100kpl tilauksen rahti maksaa aika pirskuleesti UPS:llä. Täytyy kysellä muista (pienemmistä) vaihtoehdoista..
(USPS = United States Postal Service (paikallinen tavallinen Postitoimisto).
USPS on n. 10% halvempi (10 kg nyssäkässä se tekee n. 10 taalaa ~ 6 ekua),
kuin DHL. Maksan riemuiten tuon 6 euroa siitä, että nyssäkkä on koko matkan ajan seurannassa (välilaskut,luennat jne), ja se nyyti on mulla töihin tuotuna 3-4 päivän päästä lähetyksestä. Perjantaina lähetetyt maanantaina toimitettu(!), ei tartte huolehtia tullauksista jne. (toim.huom. kauppalasku pitää olla 'oikein'). Ja tavarat lähtee mun postiboxista Floridasta.
USPS menee täällä postijärjestelmän läpi, joten toimitusaikaa saa rehellisesti laskea 2 viikkoa, sekä se että ensin paketti pyörii hki-vantaan tullipostissa pari-kolme päivää, sieltä saa sen siirtokehotuksella lähimpään tulliin (mulla 40km/suunta), ja maksat siitä ilosta vielä hieman tulleja ja alvit päälle. No posti onneksi uskoo kerrasta, että kaikki jatkossa tullattavat tulee suoraan Raumalle, ja sieltä tulee ilmoitus (säästää n. 3 päivää ajassa)
Ja bonuksena, DHL:n seurantatieto tulee kännykkään aina kun tulee muutos paketin kulussa...
Mutta tyydyn kimppajohdon päätöksiin, tämä on vain kokemusta internationaalista kaupasta....