Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.
Valvoja: Moderaattorit
Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.
Minulla on armaksen housut ja a-starin vectorit ei mahdu mitenkään lahkeen sisään. Pohkeet ei ole ainakaan keskimääräistä paksummat.
Sami
-
Taistopoika
- Pyörä: KTM 1190 adventure
Tai sit Sä oot kasvanu niistä housuista ulos. Toisaalta silloinhan ne olis vielä ihan hyvät kapritSaPeKa kirjoitti:Minulla on armaksen housut ja a-starin vectorit ei mahdu mitenkään lahkeen sisään. Pohkeet ei ole ainakaan keskimääräistä paksummat.
Ei vaan, mahtaisko noi Sun kengät sitte olla vaan varreltaan paksummat, ku ainakaa aikanaan ku ite housuja olin ostamassa, nii ei niissä "näppituntumalla" lahkeissa kummosia eroja mun mielestä ollut, kun niitä vertailin. Kenkinä tais tosin silloin olla Croksit
Piti oikein varastossa käydä tarkistamassa, kun edellisestä testistä on useampi vuosi. Ei ne menneet edelleenkään vectorien päälle. Onhan nuo mainitsemani kengät varmasti paksummat varreltaan, mutta pointti oli se ettei armaksen lahkeiden mahtuminen ole niin "kirkossa kuulutettua". Toisaalta talkku oli tuossa aiemmin tuumaillut, että rukka armax housut menee kenkien päälle. Liekö iso ero lahkeen suussa armax- ja armas -mallien välillä? Mittasin omista Armas-housuista (54 normal) lahkeen suun ympärysmitaksi vetoketjut ja muut kiristykset auki 45...46 cm.
Sami
Taistopoika kirjoitti:Jos asustelet eteläisessä Suomessa, niin Vantaan Bike-Worldissa oli lauantaina esillä ainakin koot 42, 43, 45 ja 46.
Itelläni housuina on Rukan Focukset. Varmaakin viimeistään ens viikon alussa pitäis nuo kyseiset bootsit saapua mulle, joten sen jälkeen pääsee vast itsekki testailee mahtuuks lahkeet saappaan päälle, vai "joutuuko" pukeutumaan 90-luvun Tamperelaisella tyylillä, eli lahkeet bootsien sisään
Plääh, no eipä onnistu tuokaan koska täällä Kuopiossa asustan ja kenkien koko pitäisi olla 47..
Täällä Savon seudulla on kyllä tuo varustepuolen tarjonta todella heikkoa. Netistä tuleekin tilailtua melko paljon kampetta, onko se nyt hyvä sekään, mutta sama minusta tilata itse kuin liikkeen kautta sama tuote kalliimmalla. Ja sitten pitää vielä toinen reissu heittää kun noutaa tavaran. Jos sattuu edes tilatut tavarat tulemaan, kaveri tainnu kolmatta vuotta nyt odotella yksiä jarrupaloja..! Itsekin odotan vielä puhelua, että eräs visiiri saapuisi liikkeeseen, kohta vuosi siitäkin.
Jos Taistopoika viitsit ja muistat, niin laittelehan vielä viestiä kun pääset testaamaan, et menikö perinteisellä tyylillä noi lahkeet vai Tampereen malliin..?
Mutta kiitokset vastanneille joka tapauksessa!
Pystyskö tuota virtuaalisesti haarukoimaan siten, että joku jolla on ko. kengät, mittaisi kengän varren ympärysmitan paksuimmasta kohdasta jalkaan laitettuna ja sitten lisäksi pohkeen ympärysmitan? Mittaa sitten lahkeen suuaukon ympärysmitan.
Sami
nuo astaarit on paljo paksummat ku nuo sidit... sidi tuntuu lenkkarilta noiden tähtien jälkeeSaPeKa kirjoitti:Minulla on armaksen housut ja a-starin vectorit ei mahdu mitenkään lahkeen sisään. Pohkeet ei ole ainakaan keskimääräistä paksummat.
-
Taistopoika
vanha kirjoitti:Taistopoika kirjoitti:Jos asustelet eteläisessä Suomessa, niin Vantaan Bike-Worldissa oli lauantaina esillä ainakin koot 42, 43, 45 ja 46.
Itelläni housuina on Rukan Focukset. Varmaakin viimeistään ens viikon alussa pitäis nuo kyseiset bootsit saapua mulle, joten sen jälkeen pääsee vast itsekki testailee mahtuuks lahkeet saappaan päälle, vai "joutuuko" pukeutumaan 90-luvun Tamperelaisella tyylillä, eli lahkeet bootsien sisään
Plääh, no eipä onnistu tuokaan koska täällä Kuopiossa asustan ja kenkien koko pitäisi olla 47..
Täällä Savon seudulla on kyllä tuo varustepuolen tarjonta todella heikkoa. Netistä tuleekin tilailtua melko paljon kampetta, onko se nyt hyvä sekään, mutta sama minusta tilata itse kuin liikkeen kautta sama tuote kalliimmalla. Ja sitten pitää vielä toinen reissu heittää kun noutaa tavaran. Jos sattuu edes tilatut tavarat tulemaan, kaveri tainnu kolmatta vuotta nyt odotella yksiä jarrupaloja..! Itsekin odotan vielä puhelua, että eräs visiiri saapuisi liikkeeseen, kohta vuosi siitäkin.
Jos Taistopoika viitsit ja muistat, niin laittelehan vielä viestiä kun pääset testaamaan, et menikö perinteisellä tyylillä noi lahkeet vai Tampereen malliin..?
Jep, mä yritän tehdä muijan ompelumitan ja matematiikan avulla mittaustutkimusta tieteen hyväks, joten palailen, kunhan korkkarit saapuu postitse mulle..
-
GSR600
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Päivitin ajosaappaat uusilla Sidi Adventurella. MPRENKAAT-STORE verkkokaupasta tilasin, viikossa tulivat.
Kysyin sähköpostilla toimitusaikaa, vastaus tuli tunnin kuluttua, 4-8 arkipäivää kerrottiin toimitusajaksi.
Hintakin on edullinen 254,95 eur. Ei näitä taida juuri mistään alle 300 eurolla saa.
Kävelykenkä minulla on kokoa 42-43.
Koska edellisetkin Sidit olivat kokoa 43, valitsin saman koon. (42 kokokin menee jalkaan eikä edes purista).
Minun jalkani kohdalla ei päde sääntö että Sidit pitää olla 2 numeroa kävelykenkää isompi.
Rukan Focus housun lahje menee helposti saappaiden päälle eli ei edes ahdista yhtään.
Kahden ajokerran jälkeen saappaat tuntuvat erittäin hyviltä.
Toistaiseksi erittäin tyytyväinen ostokseen.
Kysyin sähköpostilla toimitusaikaa, vastaus tuli tunnin kuluttua, 4-8 arkipäivää kerrottiin toimitusajaksi.
Hintakin on edullinen 254,95 eur. Ei näitä taida juuri mistään alle 300 eurolla saa.
Kävelykenkä minulla on kokoa 42-43.
Koska edellisetkin Sidit olivat kokoa 43, valitsin saman koon. (42 kokokin menee jalkaan eikä edes purista).
Minun jalkani kohdalla ei päde sääntö että Sidit pitää olla 2 numeroa kävelykenkää isompi.
Rukan Focus housun lahje menee helposti saappaiden päälle eli ei edes ahdista yhtään.
Kahden ajokerran jälkeen saappaat tuntuvat erittäin hyviltä.
Toistaiseksi erittäin tyytyväinen ostokseen.
Näyttää olevan Sieviläiset -2 numeroa pienemmät kuin Sidi, 38 ja 40
Saappaat ovat mielestäni hyvät
Saappaat ovat mielestäni hyvät
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
- Ilmari
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Moi. En huomannut onko ketjussa huoltoa koskevaa asiaa. Kengästähän lähtee se iso muoviosio pois irrottamalla ne kaksi lukkorengasta kengän sivuilta. Kun sen muovin ottaa pois, niin nahkaosat tulevat hyvin esille ja on helppo rasvata. Sen verran kalliit bootsit kyseessä, että ei kannata laiminlyödä nahan rasvaamista. Muoviosat spruuttaan silikoonilla.
-Ile-
-Ile-
-
gff-3
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Ja se nahan rasvaaminen auttaa myös siihen Sidi Squeak(TM) ominaisuuteen
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Pitää laittaa töppöset purkuun ja rasvata ne jos narina vähenisi vaikka se ei oikeastaan ole häirinnyt. Sinänsä en ole kokenut narinaa suurena haittana kun sitä ei ajaessa kuule 
Kylätason kurapyöräilijä.
Varovasti sitten sen rasvaamisen kanssa ettei mene nahasta läpi asti. Gore ei oikein enää toimi jos sen rasvaa vahingossa umpeen. Pitäähän se vettä mutta hengittävyys loppuu.
Gorenahkakengille löytyy retkeilytarvikeliikkeistä rasvaa, jolla ei pilaa kalvon toimintaa.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
-
Taistopoika
vanha kirjoitti:Taistopoika kirjoitti:Jos asustelet eteläisessä Suomessa, niin Vantaan Bike-Worldissa oli lauantaina esillä ainakin koot 42, 43, 45 ja 46.
Tervehdys,
Mun saappaiden postimatka päättyi eilen, ts. toimitus kesti n. neljä viikkoa. Ilmeisestikin mun kokoa ei ollutkaan saatavilla, joten hiukan pidempään venyi, mut noup hätä!
Saappaat mahtuvat housun lahkeiden sisäpuolelle (Rukka Focus), toisin hirveesti ei tyhjiä jää, vaik mun jalat ei todellakaan oo mitkään postikantajan malliset.
Pohkeen ympärysmitta on. n 36cm tai hiukan yli ja kengän ympärysmitta jalka kengässä n 41cm. Housun lahkeen sisämitta vetskari kiinni on kokolailla tuo sama 41-42cm. Vetskari aukinaisena housun lahkeen kasvaa reilut 5cm, joten siis lahkeen saa näillä puikoilla saappaan päälle.