Kuulosuojaimet

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

whitejack
Pyörä: F800GS

Re: Kuulosuojaimet

Viesti Kirjoittaja whitejack »

t.t.tammi kirjoitti:Onko noi kuuloliiton suojaimet kovaa vai pehmeitä kuin finfonicit?

Tilailin jenkeistä sellasen ite valettavan setin mutta ne jäi turhan korkeaks eivätkä oikein sovellu kypärän alle ja muutenkin auto/taloremppahommissa noitten kanssa oon todennut että pehmeät saattais olla kivemmat.
Oliko ne DIY valutulpat jotain kovaa muovia?

Edullisin vaihtoehto saattaisi edelleen olla esim ebaystä tilaaminen. Kaksi sarjaa tilannut noita itse valettavia, joista toiseen pariin upotin nappikuulokkeet valun aikana.
Noi ilman nappia oleva parin painelin kyllä ihan korvanlehden tasalle, ellen vähän alemmaksikin muovaillessa korvaan.

Molemmat sarjat (eri myyjiltä) ovat sellaista silikoonimaista ja vaimentaa voimakkaimmat äänet alaspäin, mutta aivan kuurona ei tarvitse olla jos joutuu muutaman sanan vaihtamaan.

Nukkuessa toimii myös aivan moitteetta. Ei käytännössä huomaa ollenkaan.
Kuva

Kuva

Linkit vähän vanhoja, mutta tuolta noita alkaa hakemaan.
http://stores.ebay.com/Wren-Industrial- ... d=19639843
http://www.ebay.com/sch/diyeargear/m.ht ... ksid=p3686
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Linkin nimi vaikutti tutulta ja ny löyty kuukkelista noi omat valetut eli samaa tavaraa ovat.
http://www.earplugstore.com/radians-cus ... plugs.html

Ehkä jos jättäis tuon korvansuun tai miks lie kutsuttavan aluetta ennen korvakäytävää huomattavasti sirommaksi niin vois toimii paremmin... Pitäisköhän kokeilla dremeliä ennen kun sijoittaa isot rahat FF:iin. :roll:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Käyttäisitkö sitä Dremeliä korviin vai tulppiin? :shock:
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
t.t.tammi
Viesti:

Jos ny vaikka tulppia vähä muotoilis....
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Larsanjus
Pyörä: 950 Adv -04

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

t.t.tammi kirjoitti:Pitäisköhän kokeilla dremeliä ennen kun sijoittaa isot rahat FF:iin. :roll:
Se kapine pitää niin kamalaa ääntä että siihen tarvii korvatulpat. Eiku.. :roll:

Mutta itse aiheeseen. Ite olen käyttänyt nyt mopoillessa perus kertistulppia, yleensä vähän lyhennetynä ettei osu kypärään. -08 jo päätin että saa mopoilu jäädä, kun ei korvat kestä, mutta tässä sitä taas ollaan. :)
Kesällä kävin otattamassa FF:llä mallit ja nyt kuumeisesti odottelen kirjettä saapuvaksi. Koekäyttöön otin myös kuulokkeet noihin tulppiin, josko ne soveltuisisvat autossa äänikirjojen kuunteluun (70 000km/v)
Töissä käytän tuollasia: http://www.power-sound.fi/elacin-er-20s ... -2876.html
Nuo ei vaan sovi kypärän alle, mutta muuten erittäin kätevät kun saa jopa hanskat kädessä korviin ja pois.
Koitin myös alpinen "MotoSafe" tulppia, mutta tyrmäsin siinä vaiheessa kun tajusin että niihin oikeasti tarvii sen asetustyökalun että ne saa kunnolla.
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Muistakaa FF:ltä tilatessa laittaa maininta mukaan, että tulee MP-käyttöön. Tekevät silloin niistä vähän matalampia.

Silti jouduin itsekin veistämään hieman korvan ulkopuolelle tulevasta osasta tavaraa pois. Kypärä painoi korvan etureunassa olevaa sisäpuolista nipukkaa päin tulppaa ja siinä oli juuri sellainen kaulus vaimentimen reiän suulla. Veistin tuon kauluksen pois ja enää ei paina yhtään.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Larsanjus
Pyörä: 950 Adv -04

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Kirje saapui, ja sitämyötä FF tulpat. Muutaman kerran kun harjotteli, ne saa jopa kätevästi päähän taistelematta varttia.
Parisataa kilometriä takana ja pois en vaihtais. Periaatteessa ei tunnu olevan tulppia korvissa, korvia ei paina eikä äänimaailma muutu, mutta kummasti on kuitenkin sen 15db hiljasempaa.
Kuulokkeet taidan palauttaa, ei sovi kypärän alle, eikä äänimaailmakaan oikein palvele omaa tarkotustani. Monitorointiin ym. varmaan oikein pätevät.
Sartre
Pyörä: BMW F650 GS Dakar

Viesti Kirjoittaja Sartre »

Tällaisena välihuomautauksena valutulppakeskusteluun, niin itse hankin pari viikkoa siitten tuollaiset http://www.amazon.de/dp/B003S3RFIQ/. Näiden kanssa on nyt tullut muutama sata kilsaa ajeltua ja lisäksi ovat korvanneet remppahommissa käytännössä täysin kuulosuojaimet. Itsellä ainakin mahtuvat oikeen mallikkaasti kypärän alle ja äänenlaatukin on hintaisekseen loistava. Ovat tosin vasteeltaan tasaiset, joten yläbassokorostuneeseen äänentoistoon tottuneille ovat todennäköisesti pettymys. Ääntä vaimentavat ainakin kuusitulpilla paremmin kuin tähän asti käyttämäni bilsomin 303:set.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Finfonicit tuli ostettua pari mopomessua sitten ja viimeeksi huomasin FF:n osastolla o-rengas lisävarusteen jonka avulla fonicceihin saa Sennheiserin muutaman kympin nappikuulokkeet. On aika mukavat kuunnella musiikkia kaikissa sellaisissa harrastuksissa joissa ei korvaa painamaan tule kypärää.
t.t.tammi
Viesti:

Nyt on jonkun verran kokemuksia noista valetuista tulpista.
Samasta valoksesta sai valita finfonicit tai elacit ja mä valitsin elacit, ei niissä valajan mukaan juuri eroa ole.
Nää on prätkämallit eli narulla yhdistettynä toisiinsa.
Jokuhan valitti että se aiheuttaa rahinaa mutta toistaseks olen antanut narun olla, kypärähupun kanssa ei ainakaan ole häirinny.
Muissa hommissa käyttäessä ehkä vähän mutta ainakin itsellä noi menee niin syvälle että ilman narua ois hankala saada pois.

Voi olla että oma korvakäytävä on aika hankalan malline mutta ei noikaan ihan heittämällä mene paikoilleen. Melkein joutuu sitä mukana tullutta rasvaa käyttään.

Mä otin kovimmalla vaimennuksella ja siedettävästi pystyy keskusteleen ilman tulppien poisottoo.
Koneen äänet kuuluu selvemmin muttei häiritsevästi, sama juttu tuulen kanssa.

Järkyttävän hintaisethan noi oli kun joutu maksaan ihan listahinnan (260e) mutta viimeinen niitti oli hommaamiselle kun apteekki oli nostanut kertisten hintaa huomattavasti.

Vielä on koko päivän reissu noilla tekemättä että ei pysty sanoo että kipeytyykö korvat samalla tavalla, lyhyemmäs käytös tuntuu paremmalta.
Teemu Paimiosta
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Miten sää oot kertakäyttötulppia apteekista ostanu?

Mää ostin 200 parin setin tulppia. Samaa mallia. Onpa noita nyt laitella korvaan pitkäksi aikaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
t.t.tammi
Viesti:

Oon ainakin pari vuotta meinannu ostaa noita valettuja mut aina on tullu parempii rahareikii niin on sit apteekist hakenu ku se on heti ruokakaupan vieressä.
Perustulpat on mulle aivan liian isot, niin oon sitten hakenu "lasten" kokoja apteekista.

Olis kai niitäki saanut jostain säkillisen mutta taisteluu on niittenki pujottaminen korvaan.
Teemu Paimiosta
Vastaa Viestiin