Parru kirjoitti:Lauantai-iltaa!
Näkyi olevan erikseen biltema-ketjukin, mutta kysäisempä täällä, eli onko porukalla kokemusta bilteman crossisaappaista?
Hinta olisi aika mukava, tuskin noin satkulla mitään alpinestarsin tasoista monoa saa, mutta miten tuollainen kenkä kestäisi sunnuntai-surauttelua enskapoluilla/ satunnaista käyntiä crossiradalla?
Pari kesää/talvea ajelin satunnaisesti bilteman corssisaappailla (musta malli) ja kerran kokeilin iskunkestävyyttäkin.
Tupsahdin nurin ja pyöräkaatui kaatui voimalla nilkanpäälle. Kenkään ei tullut mitään ja itse selvisin luumustelmalla jonka parantumiseen meni kuitenkin viikkoja. En tiedä miten olis paremmat kengät suojannut, mutta ilman saappaita...??
Pitemmillä matkoilla kengät oli kuitenkin aika koppurat ja nilkan kohdalta nahka "käpristyi" siten, että alkoi painaa. Rasvasin kenkiä hyvin ja pieni vesisade tai rapakko ei kastellut sukkia, myös kaikki saumat pysy ehyenä. Talvella meni muutama solki poikki. Hinta/laatusuhde ok.
Turvallisuudesta ja mukavuudesta en kuitenkaan halunnut enää tinkiä, joten päätin hankkia kunnon kengät eli Sidi crossfiret. Tuntuihan noi muka kalliilta aluksi, mutta hekeäkään en ole katunut ja ovat kyllä sen arvosetkin. Olen tehnyt viikonloppu retkiä ja ovat tosi mukavat minun jalalle pitkässäkin ajossa. "Oppirahat täytyi maksaa"