Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Olkapäiden takia en juurikaan ajele tapeilta vaan lähes aina perse penkissä, sama oli kömpijöiden kanssa kun moni ihmetteli mun liimapersettä. Penkiltä kun ajelen niin toisinaan tulee jalka laskettua tapilta alas vaikka yleensä yritän ajaa pienet sladit jalat tapeilla.

Pohjan muotoilu noissa Kamval Defendereissä on ihan hyvä tapeilta ajamiseen, muutenkin pidän ton tyylisestä kengästä koska nilkan liikkuvuus on suht hyvä joka suuntaan. Kuitenkin kyseinen saapas antaa melko hyvän suojan nilkalle, on suunniteltu lähinnä ATV käyttöön ja siellä pitää nilkassa olla elastisuutta mutta riittävää jäykkyyttä. Pohja on myös tehty tätä silmällä pitäen ja on pyöräkäytössä ehkä hieman pehmeä, ainakin mun makuun.

Olen kokeillut eri muovisaappaita ja ne on nilkasta liian jäykät mun makuun, siksi jatkossakin mennään nahkasaappailla. Näin ainakin luulisin :wink:
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Minä ostin pari vuotta sitten vanhalta kisakuskilta sidin rossi kengät, kengillä pystyy käveleen normaalisti, mut ovat silti tukevat ja suojaavat nilkasta ja täyttä nahkaa, veikkaan näitä kenkiä tuolta 80 luvun alkupuolelta. Et katteles koheltaja tämmösiä buutseja
Yksinäinen Susi
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Varmaan odottelen MP-messuja jos siellä pääsisi kokeilemaan eri saappaita, se on ainoa keino löytää mieleiset tossut nykyisten tilalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
joxuz
Pyörä: KTM 530

Viesti Kirjoittaja joxuz »

Kiitos vinkeistä! Huomenna hakeen valjas-rasvaa ja imeytteleen sitä kenkiin kuivauskaapissa.
PJE
Pyörä: Solifer

Viesti Kirjoittaja PJE »

Täytyy kokeilla noihin Sinisalon paskoihin tuota valjasrasvaa.Jospa niitä vielä voisi käyttää märällä kelilläkin.
Sartre
Pyörä: BMW F650 GS Dakar

Viesti Kirjoittaja Sartre »

jos oikeen haluaa alkaa hifistelemään, niin itse olen vielä valjasrasvakäsittelyn jälkeen käynyt kengät läpi vielä intin kenkälankilla.

Kerran vuodessa sitten pesen popot kunnolla harjan ja Marseille-saippuan kanssa ja toistan valjasrasvakäsittelyn pitkän kaavan mukaan. Kuukauden välein (tai jos kengästä alkaa selkeästi kiilto häviämään) heitän sitten pelkästään uudet lankit pintaan. Hyvin ovat kaikki popot vettä kestäneet.
Metsuari
Pyörä: LC8

Viesti Kirjoittaja Metsuari »

Joku ratsastustarvikekaupasta joskus muistaakseni opetti: öljyä kyllästämiseen, rasvaa hoitoon. Sitä oon noudattanut. Kun mehiläisvahapohjainen rasva ei enää tahdo riittää tai kestää tarpeeksi pitkään niin on aika öljytä/kyllästää saappaat. Kolmas tölkki on ihan normivoiteluun, Laatokan reissun käänteitä.
uploadfromtaptalk1352399003935.jpg
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
joxuz

Nyt on sidit voideltu. Noin 6-7 h kuivauskaapissa 55 asteessa ja 4 kerrosta valjasrasvaa päällä. Valkosiis saappaisiin ei viitti intin kenkälankkia levittää, saattaa tulla hieman erikoiset.

Pitää varmaan tehdä testi, ja seistä saappailla 5 min vedessä. Ilmottelen miten käy.
meikä
Pyörä: 610 "crate" exc

Viesti Kirjoittaja meikä »

Onko kokemusta sidi crossfiren eroista, oliko se täällä josta luin että supermoto ja tavallisella olisi vähän lestissä eroa? Perus crossfire srs harkinnassa, mutta kun ei tunnu kenelläkään pk-seudulla olevan hyllyssä jotta pääsisi testaamaan. Tuostahan on siis perusversio ilman irroitettavaa pohjaa, sekä tavallinen että supermoto irroitettavalla pohjalla (srs). Ulkoisesti tuo supermoto ja tavallinen irtopohjalla ovat pohjaa lukuunottamatta identtisen näköisiä? Sidin adventuresta 43 on täydellisen tiukka, 44 villasukan kanssa.
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

meikä kirjoitti:Onko kokemusta sidi crossfiren eroista, oliko se täällä josta luin että supermoto ja tavallisella olisi vähän lestissä eroa? Perus crossfire srs harkinnassa, mutta kun ei tunnu kenelläkään pk-seudulla olevan hyllyssä jotta pääsisi testaamaan. Tuostahan on siis perusversio ilman irroitettavaa pohjaa, sekä tavallinen että supermoto irroitettavalla pohjalla (srs). Ulkoisesti tuo supermoto ja tavallinen irtopohjalla ovat pohjaa lukuunottamatta identtisen näköisiä? Sidin adventuresta 43 on täydellisen tiukka, 44 villasukan kanssa.

Moi

Minä olen käynyt hakemassa noita Srs:ssiä Veikko Laaksolta kannattaa tsekata onko hyllyssä .
terv . -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Parru
Pyörä: F800 gs/Husse Te250

Viesti Kirjoittaja Parru »

Lauantai-iltaa!
Näkyi olevan erikseen biltema-ketjukin, mutta kysäisempä täällä, eli onko porukalla kokemusta bilteman crossisaappaista?
Hinta olisi aika mukava, tuskin noin satkulla mitään alpinestarsin tasoista monoa saa, mutta miten tuollainen kenkä kestäisi sunnuntai-surauttelua enskapoluilla/ satunnaista käyntiä crossiradalla?
joxuz

Parru kirjoitti:Lauantai-iltaa!
Näkyi olevan erikseen biltema-ketjukin, mutta kysäisempä täällä, eli onko porukalla kokemusta bilteman crossisaappaista?
Hinta olisi aika mukava, tuskin noin satkulla mitään alpinestarsin tasoista monoa saa, mutta miten tuollainen kenkä kestäisi sunnuntai-surauttelua enskapoluilla/ satunnaista käyntiä crossiradalla?
Heh, kyselti varmaan jo muuallakin tätä, mutta vastaillaan nyt tännekkin vaikka ei kokemusta Biltsun saappaista ole omassa käytössä.

Uskon että ne toimii kyllä sunnuntaiajelussa ja on varmasti sen arvoiset. Mutta mitä niitä biltemassa pyörittelin, niin sain jotenkin kuvan että nilkan suojaus ei "ihan" samaa tasoo ole, kuin kalliimmissa saappaissa. Joka nyt on ehkä jopa ymmärrettävää. Kannattaa käydä ainakin vertailua harrastaan jossain missä saat koittaa jotain kunnon saappaita. Itse ajattelin että sairaan kallis menoerä, mutta eipä tarvi ostaa toisia myöhemmin, vaan on kerralla kunnolliset. Itse päädyin siis lopuksi SIDI:n saappaisiin, ja ei harmita enään yhtään edes visalasku.

Joku bilteman saappaiden omistaja saakoon kertoo käyttökokemuksensa. Varmasti ainakin lenkkaria paremmat.
Rässi66
Pyörä: Honda CR250R

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mulla olis muuten koon 46 W2:set vaikka spoorikenkien tekoon.
Kahella potulla jallua saa tulla vaihtamaan.
ejj
Pyörä: Yamaha XT660

Viesti Kirjoittaja ejj »

Parru kirjoitti:Lauantai-iltaa!
Pari kesää/talvea ajelin satunnaisesti bilteman corssisaappailla (musta malli) ja kerran kokeilin iskunkestävyyttäkin.
Tupsahdin nurin ja pyöräkaatui kaatui voimalla nilkanpäälle. Kenkään ei tullut mitään ja itse selvisin luumustelmalla jonka parantumiseen meni kuitenkin viikkoja. En tiedä miten olis paremmat kengät suojannut, mutta ilman saappaita...??
Pitemmillä matkoilla kengät oli kuitenkin aika koppurat ja nilkan kohdalta nahka "käpristyi" siten, että alkoi painaa. Rasvasin kenkiä hyvin ja pieni vesisade tai rapakko ei kastellut sukkia, myös kaikki saumat pysy ehyenä. Talvella meni muutama solki poikki. Hinta/laatusuhde ok.

Turvallisuudesta ja mukavuudesta en kuitenkaan halunnut enää tinkiä, joten päätin hankkia kunnon kengät eli Sidi crossfiret. Tuntuihan noi muka kalliilta aluksi, mutta hekeäkään en ole katunut ja ovat kyllä sen arvosetkin. Olen tehnyt viikonloppu retkiä ja ovat tosi mukavat minun jalalle pitkässäkin ajossa. "Oppirahat täytyi maksaa" :)
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

THA kirjoitti:Sinisalo oo ikinä mitään saappaita tehny, Gaernen tekeleitä muistaakseni. Eikä Sinisalo ole ollut mikään hyvä merkki varmaan lk. 15-20 vuoteen, muistan kun ostin niitä muutaman vuoden ylivuotisia ja sit 90-luvun alun krossikamoja joskus -03 niin ne tuoreemmat petti saumoista ihan jollain 0,1x käyttömäärällä mitä ne wanhat petti kankaasta. Ja viime talvena hommatut jotain 06-07 mallia uudet pökät niin taas petti sauma, taskun vetoketju läks irtoomaan noin kolmannella avasukerralla - eikä oo käyttö varusteiden tuhoomista kun toisen merkin pökissä ei oo yksikään sauma pettäny varmaan 300h ajolla ainakin sama määrä aukomisia.
Öö, mikäs noissa Gearneissa on vikana? Ja vastaus, kokeile niin tiedät on aika huono vastaus. Ei täällä peräkylässä ole mitään paikkaa missä olisi oikeasti kunnon valikoimat... Saati ostaa vaan saappaat kokeilemista varten / eivät ihan hirmu mielellään annan kokeiltavaksi kuraränniin / pidemmälle ajomatkalle. Siis itelläni G10 ja en ainakaan vielä ole päässy haukkumaan. Tosin ongelma mulla on tasakärkilapion näkönen jalka ja siihen Gearne on eka johon on kunnolla löytyny sopivaa. Sidejä taasen en ole tullu kokeilleeksi.
Vastaa Viestiin