Digikamerat
Valvoja: Moderaattorit
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Digikamerat
Täältä kun löytyy kaikenlaista tietoa niin varmaan löytyy tähänkin kysymykseen olisi tarkoitus ostaa joku edullinen digikamera toiveena olisi jos siinä olisi gps ja roiskevesi tiivis ainakin videon kuvauskin olisi kyllä kiva mutta ei mikään ihan välttämätön
ja kameran pitäisi kyllä mahtua taskuun eli ei mitään järjettömän kokoisia ja tietysti pitäisi olla myös edullinen ja hyvä
mutta noi ei taida kulkea samassa junassa
hintaa olen ajatellut n 100-150e
Viimeksi muokannut kurapyörä, Ma Marras 28, 2011 6:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: Digikamarat
Pistit kyllä sellaisen putjetin ja ominaisuudet että olin varma ettei löydy mutta olihan se keksitty. Fujifilm finepix XP30 esim tästä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ra-sininen siitä en tiedä onko hyvä mutta ilmeisesti tärkeimmät ominaisuudet löytyy.
Itse suunnittelin tällaista http://www.pixmania.com/fi/fi/10320668/ ... anssi.html Pentaxin kuvanlaatua vähän moitittu mutta olispa sävyyn mopon kanssa
Josko sattuisit hiukan lipsahtaan suunnitellusta hinnasta ja muutenkaan ei olisi sinnepäinkään mitä nyt haet niin Canonin PowerShot G11 on ollut paras koskaan omistamani pokkari. Tästäkin tietysti tullut jo uusi malli eli http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... digikamera ja varmaan G13:sta jo pukkaa.
Itse suunnittelin tällaista http://www.pixmania.com/fi/fi/10320668/ ... anssi.html Pentaxin kuvanlaatua vähän moitittu mutta olispa sävyyn mopon kanssa
Josko sattuisit hiukan lipsahtaan suunnitellusta hinnasta ja muutenkaan ei olisi sinnepäinkään mitä nyt haet niin Canonin PowerShot G11 on ollut paras koskaan omistamani pokkari. Tästäkin tietysti tullut jo uusi malli eli http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... digikamera ja varmaan G13:sta jo pukkaa.
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Digikamarat
Varasin/tilasin taskukameraksi tällaisen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... rShot-S100
Toimitus venynee ensi vuoden puolelle...
Valovoimainen, pienikokoinen, gps, kohtuullista videota suoltava malli. Tosin ei passaa lätäkköön upottaa.
Toimitus venynee ensi vuoden puolelle...
Valovoimainen, pienikokoinen, gps, kohtuullista videota suoltava malli. Tosin ei passaa lätäkköön upottaa.
Re: Digikamerat
Nikoniin oon luottanu tai ainakin mulla noi on pelannu moitteetta. 2. menossa . Nää kurapyörä olosuhteet tuntuu paskottavan dikikameraattorei reippaanpuoleisesti taikka sitte tars olla joku pölynkestävä kamerapussi josta vielä olis äkkinäinen vetästä vehje esille. Vanha -04 ostettu Nikon oli kerran puhdistettavana alan liikkeessä ja homma oli suht hintava. Tänä keväänä tuli hankittua Nikon coolpix s1000pj joka on pelannut kun junan vessa. http://www.dpreview.com/news/2009/8/4/nikons1000pj
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: Digikamerat
Erä 13/2011 lehdessä kohtuu kattava testi viidestä GPS-kamerasta. Lehti näkyy olevan myynnissä viikolle 49 asti.
Re: Digikamerat
Testasin tämmösen kombinaation käytännössä ja totesin toimivaksi - joten vois kai tän jakaa tännekin. Ammenetaan sitten itse toisten kokemuksista vastavuoroisesti.
Eli kun rämpii tuolla metsässä niin toki olis kiva et kuvat olis laadukkaita. Ja tietysti silloin kun on reissussa laavulla, pääsee todistamaan maailman hienointa auringonlaskua. Siksi olis kiva että mukana kulkis aina suht laadukas kamera. Nuo vesitiiviit pokkarit valitettavasti on kuvanlaadultaan hyvää huonompia joten ostin keväällä Canon G12:n ja sille kaveriksi Otterbox 8000:sen. Specsien mukaan kameran ei olisi pitänyt mahtua boxiin, mut kun toiselta sivulta repii toppaukset pois menee kamera juuri ja juuri boxiin eikä pääse heilumaan.
Tuo boxi roikkuu nykyään vyöllä/repun vyöhihnassa ja on käyny kymmeniä kertoja lammikossa kuskin kanssa sukelluksissa. Lisäks on koko setti tippunu välillä asfaltille jne... Kameraa vaan toimii ja toimii. Jos joskus hajoaa niin sitä varten on matkavakuutus.
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... rShot_G12/
http://www.otterbox.com/OtterBox-8000-B ... 8000-cases
Eli kun rämpii tuolla metsässä niin toki olis kiva et kuvat olis laadukkaita. Ja tietysti silloin kun on reissussa laavulla, pääsee todistamaan maailman hienointa auringonlaskua. Siksi olis kiva että mukana kulkis aina suht laadukas kamera. Nuo vesitiiviit pokkarit valitettavasti on kuvanlaadultaan hyvää huonompia joten ostin keväällä Canon G12:n ja sille kaveriksi Otterbox 8000:sen. Specsien mukaan kameran ei olisi pitänyt mahtua boxiin, mut kun toiselta sivulta repii toppaukset pois menee kamera juuri ja juuri boxiin eikä pääse heilumaan.
Tuo boxi roikkuu nykyään vyöllä/repun vyöhihnassa ja on käyny kymmeniä kertoja lammikossa kuskin kanssa sukelluksissa. Lisäks on koko setti tippunu välillä asfaltille jne... Kameraa vaan toimii ja toimii. Jos joskus hajoaa niin sitä varten on matkavakuutus.
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... rShot_G12/
http://www.otterbox.com/OtterBox-8000-B ... 8000-cases
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Re: Digikamerat
Sanokaas nyt joku hyvä kamera millä saisi suht hyviä kuvia myös hämärässä/yöllä (olisi kiva jos olisi gps ja video kuvaus myös) hintaa saisi ola max noin 400e ja perseaukiselle joku sellainen kauppa mistä saa vähittäin ostettua esim näistä
https://www.hobbyhall.fi/cat/fi/Kompakt ... #Odatedesc;
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... ryId=20160
Pitäs löytää joku suht hyvä kamera reissua varten joka koittaa reilun 3vk pääst
https://www.hobbyhall.fi/cat/fi/Kompakt ... #Odatedesc;
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... ryId=20160
Pitäs löytää joku suht hyvä kamera reissua varten joka koittaa reilun 3vk pääst
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Re: Digikamerat
Minä ostin hiljattain tämän Sonyn WX9 kameran.
Hyviä kuvia tulee.Laadukas Carl Zeiss optiikka.Ja kuvaa Full HD videota.Pienikokoinen,menee hyvin taskuun.Ei vesitiivis,mutta minä ainakaan en kuvaa sateella.
http://www.markantalo.fi/product/digiku ... mera-musta
Hyviä kuvia tulee.Laadukas Carl Zeiss optiikka.Ja kuvaa Full HD videota.Pienikokoinen,menee hyvin taskuun.Ei vesitiivis,mutta minä ainakaan en kuvaa sateella.
http://www.markantalo.fi/product/digiku ... mera-musta
Re: Digikamerat
Hyvä kamera on sellainen, joka "istuu käteen" ja sopii budjettiin.kurapyörä kirjoitti:Sanokaas nyt joku hyvä kamera millä saisi suht hyviä kuvia myös hämärässä/yöllä (olisi kiva jos olisi gps ja video kuvaus myös) hintaa saisi ola max noin 400e ja perseaukiselle joku sellainen kauppa mistä saa vähittäin ostettua esim näistä
https://www.hobbyhall.fi/cat/fi/Kompakt ... #Odatedesc;
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... ryId=20160
Pitäs löytää joku suht hyvä kamera reissua varten joka koittaa reilun 3vk pääst
Kuvailemissasi olosuhteissa kuvaaminen on myös kameran takaa kiinni. Meidän talouden "paras" kuva on otettu taivaan vanhalla pokkarilla koirista. Apuvälineenä oli Atrian nakki. Millään järkkärilläkään en ole vastaavanlaiseen tulokseen päässyt.
Yksinkertaisimmillaan pärjäät jalustalla ja millä tahansa kameralla. Jos kohde liikkuu, niin tarvitaan salamavaloa, mieluiten ulkoista. Listaa toki voisi jatkaa kennokoosta ja objektiivien ominaisuuksista kuuhun saakka.
Suosittelisin astelemaan perinteiseen "kivijalkaliikkeeseen". Kauppiaat ovat yleensä myös ammattikuvaajia ja kokemuksieni perusteella varsin auliita jakamaan tietoa. Hinta saattaa olla hieman kalliimpi kuin verkkokaupoissa, mutta kokemuksen tuomat neuvot 10-20% hintalisällä ovat mielestäni varsin arvokkaita.
Re: Digikamerat
Canon Povershot s 100. Rajalalla ja Verkkokaupassa 399€.
Ominaisuuksilta vastaa Canonin G sarjan kameroita.
http://www.dpreview.com/reviews/canons100
Ominaisuuksilta vastaa Canonin G sarjan kameroita.
http://www.dpreview.com/reviews/canons100
Re: Digikamerat
Komppaan Aatosta. Peruskuvat automatiikalla ja sen jälkeen käsisäätöjä riittää. Kätevän käyttäjän käsikirja cd-levyllä, vaikka ensi alkuun sivumäärä hirvitti. Mainio kamera kompakti koossa. Tietenkin jos reissulla sattuisi putoamaan asvaltille tai pitkäkyntinen veisi niin

"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"