Kypäräkamera
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kypäräkamera
Itse ostin aikanaan dashwaren lisenssin, ei ole kovin kallis varsinkin kun on dollareina. Sillä käy helposti mittareiden asettelu ja profiilit löytyy suoraan eri muodoille/kameroille. On siinä ohjelmassa paljon puutteitakin, mutta itselle ollut hintansa väärti. Niin ja onhan siinä kierrosajat ja laskurit sun muut.
Re: Kypäräkamera
Driftiäkin näkyy saavan kohtuuhintaan http://www.xcam.fi/PublishedService?fil ... ode=DHD170
Itseä kyllä kiinnostaisi samasta kaupasta löytyvä Tachyonin kamera http://www.tachyoninc.com/microhd.php , mutta siitä ei oikein näytä löytyvän kommentteja mistään. Jos jollakin on tachyonista kokemuksia, niin kertokaa?
Itseä kyllä kiinnostaisi samasta kaupasta löytyvä Tachyonin kamera http://www.tachyoninc.com/microhd.php , mutta siitä ei oikein näytä löytyvän kommentteja mistään. Jos jollakin on tachyonista kokemuksia, niin kertokaa?
Re: Kypäräkamera
Käsittääkseni gps tiedot tallennetaan contourissa tekstitysraidalle omassa formaatissaan. eli vaikka ottais tekstitysraidan mukaan videolle ei se editointisoftassa näyttäis nopeutta. Dashware yms. purkaa gps tiedot ja tekee niiden perusteella reittikarttaa, nopeusnäyttöä ja ties mitä muita tietoja ja lisää ne videon päälle haluamaasi paikkaan.
Re: Kypäräkamera
Juurikin noin, tekstiraita ei ole kuin ptkä rimpsu vauhdilla viliseviä koordinaatteja contourissa. En tiedä onko jossain kamerassa saatavana nopeus tai jotain muita tietoja tekstiraidalta, ehkä noissa missä on kiihtyvyysanturit ainakin kiihtyvyys on selkokielisena (x,y,z-koordinaattien suuntaan, joten ei sekään kovin käyttökelpoinen ole?).
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kypäräkamera
Mutta näkyy sitten valmiissa pätkässä?TTA kirjoitti:Käsittääkseni gps tiedot tallennetaan contourissa tekstitysraidalle omassa formaatissaan. eli vaikka ottais tekstitysraidan mukaan videolle ei se editointisoftassa näyttäis nopeutta.
Tämä tekee editoinnista haastavan, kun pitäisi samalla kertaa ja samalla tapaa leikata sekä teksti- että videoraitaa jotta nopeustieto täsmää.
Ei taida olla sitten minua varten tuo Contour gps...
Re: Kypäräkamera
Käytännössä itse teen nuo niin, että ihan ensimmäisenä ajan raakavideot dashwaresta läpi http://dashware.net/ ja lisään niihin mitä haluan. Sen jälkeen voi sitten editoida rauhassa millä haluaa. Ainoa ongelma on moninkertainen pakkaaminen. Niin ja kyllä videoeditorien pitäisi osata pitää se tekstiraita paikallaan ja leikellä sitä kuvan mukana ilman että siihen mitään huomiota tarvitaan. Eli periaatteessa voisi vaikka viimeisenä ajaa sen tuosta dashwaresta läpi tai lisätä sillä video-ohjelmalla jotain tietoja jos se osaa gps-dataa käsitellä, käytännössä vaan tahtoo tulla ongelmia.Tee__Vee kirjoitti:Mutta näkyy sitten valmiissa pätkässä?TTA kirjoitti:Käsittääkseni gps tiedot tallennetaan contourissa tekstitysraidalle omassa formaatissaan. eli vaikka ottais tekstitysraidan mukaan videolle ei se editointisoftassa näyttäis nopeutta.
Tämä tekee editoinnista haastavan, kun pitäisi samalla kertaa ja samalla tapaa leikata sekä teksti- että videoraitaa jotta nopeustieto täsmää.
Ei taida olla sitten minua varten tuo Contour gps...
Mutta ei kannata contouria muutenkaan ostaa, ennemmin joku josta löytyy kiihtyvyysanturi. Kamera sinällään on ihan jees, joskin kallis ja kuoret sekä vedenkestävyys voisi olla parempikin. Lisäksi puuttuu mikrofoni-input vakiona ellei itse kolvaile. Bluetoohilla voi kännykkää käyttää etsimenä, mutta ei sekään kovin kätevää ole.
- Gessuli
- Viestit: 1312
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Onkos minkälaisia kokemuksia tuosta drift x170 kamerasta. minkälainen patteri syöppö tuo on, eli pärjääkö pattereilla vai tilaako heti sen akunkin siihen, muutenkin kokemuksia otetaan vastaa.
http://www.kyparakamerat.fi/drift-x170- ... aa3bbf1889
http://www.kyparakamerat.fi/drift-x170- ... aa3bbf1889
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
-
THE-Enterprise Oy
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 5:23 pm
- Pyörä: °
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Kamerassa suositellaan käytettäväksi 2xAA Li-ion pattereita joilla saa sellaiset 4 tuntia käyttöaikaa. Ladattavilla paristoilla vaihtelee 2-3 tunnin välillä.
Mukana pakkauksessa tulee 2AA paristoa.
Mukana pakkauksessa tulee 2AA paristoa.
Re: Kypäräkamera
Kaiketi kuitenkin kyseessä ihan litium paristo.
Litium-ionit on akkuja. AA koossa litium-ion akut kulkee merkinnällä 14500. Mutta sellaiset ei varmaan näihin kameroihin käy (ovat 3.7Vsia).
Litium-ionit on akkuja. AA koossa litium-ion akut kulkee merkinnällä 14500. Mutta sellaiset ei varmaan näihin kameroihin käy (ovat 3.7Vsia).
- jani
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Noilla manuaalissa suositelluilla energizer litium paristoilla kesäkelillä päivän, jos ei ihan koko aikaa kuvaa.Gessuli kirjoitti:Onkos minkälaisia kokemuksia tuosta drift x170 kamerasta. minkälainen patteri syöppö tuo on, eli pärjääkö pattereilla vai tilaako heti sen akunkin siihen, muutenkin kokemuksia otetaan vastaa.
http://www.kyparakamerat.fi/drift-x170- ... aa3bbf1889
Muistaakseni 4g kortti täyttyi reilusti ennen kuin patterit loppui.
-
oppeS
Re: Kypäräkamera
työkaveri osti GoBandit GPS HD - kameran ja ajokuva näytti olevan hyvä niin vastavalossa ajettaessa kuin muutenkin.
Testattu myös lentäessä näyttäen lentokorkeuden reaaliajassa joko jalkoina tai metreinä, kiitos sisäänrakennetun GPS:än. Akun kapasiteetti tuntui olevan
riittävä, joten ei tarvitse yhtäpäätä latailla. Kamera näyttäis olevan saksalaista laatua.
Testattu myös lentäessä näyttäen lentokorkeuden reaaliajassa joko jalkoina tai metreinä, kiitos sisäänrakennetun GPS:än. Akun kapasiteetti tuntui olevan
riittävä, joten ei tarvitse yhtäpäätä latailla. Kamera näyttäis olevan saksalaista laatua.
- api
- Viestit: 468
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Onko kellään Poseidon 720 hp:llä otettua videokuvaa? Countour HD maksaa 199:-, mutta tuon Poseidonin saisi tilattua edullisesti. Joten se kiinnostaa.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Kypäräkamera
Ainakin tertsulla on tuo poseidon. Videoihin tais olla linkkiä sekalaisen tarinoinnin puolella topikissa kuvia\videoita ajeluista, jos ei tässä topikissa parilla edellisellä sivulla ole.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kypäräkamera
Onhan sitä Youtubessa, mutta kuvanlaatu ei ole läheskään sitä mitä ko. kameralla oikeasti tulee kun Youtubea varten tarkkuutta pitää laskea reilusti.api kirjoitti:Onko kellään Poseidon 720 hp:llä otettua videokuvaa? Countour HD maksaa 199:-, mutta tuon Poseidonin saisi tilattua edullisesti. Joten se kiinnostaa.
Tässäkin tais olla muutama sivu taaksepäin Poseidon kuvaa joltain Venäjän retkeltä.
Minusta tuon on ihan hintansa väärti kampe ja kaukosäädin on mopokäytössä näppärä.
Pikkaisen se on painava jos kypärän lippaan kiinittää, kuten minä tein.
Jostain Kiinan verkkokaupasta tilasin muutamalla eurolla vielä tehokkaamman lisäakunkin.
Kura lentää...
Re: Kypäräkamera
Kauanko kestää Drift HD 170 stealth mallissa vakioakku n.10-15 asteen pakkasissa? Paljonko muuten mahtuu tuommoista 720/60fps kuvaa 8GB kortille?