Kypäräkamera
Valvoja: Moderaattorit
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Kypäräkamera
Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.
Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?
Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin
- KarMa
- Viestit: 606
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
- Paikkakunta: Veikkola
Re: Kypäräkamera
Nyt menee bitit ja Bytet sekaisin...Salemanteri kirjoitti:Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.
Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?
Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin
Eli kameran kuvausnopeus (bitrate) = 15 Mbittiä ja kortin kirjoitusnopeus on 6 MBytes (tavua). Tavuhan on 8 bittiä joten kameran oikea vaatimus on n. 2 MBytes.
Kameroiden valmistajat suosittelevat käytettävän Class 4 (4 MBytes) muistikorttia jotta varmistutaan riittävästä tallennusnopeudesta.
Affenanmaan kortti on Class 6 kortti joten sillä pärjää varmasti.
- KarMa
- mopopoitsu
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
- Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Re: Kypäräkamera
Onko siinä moottoritien kuvaamisessa paljonkaan itua?Salemanteri kirjoitti:Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Siis jo anopeuden pystyy pitämään noissa lukemissa, niin puut ja muut vilistävät todellakin niin nopeasti ohi, ettei niissä ole paljonkaan mielenkiintoista, oli kuvanlaatu mikä hyvänsä? Jos tuosta vauhdista vetää lepikkoon, niin silloin tietysti on hauskaa jos saa hyvänlaatuista tallennetta.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Kypäräkamera
Non ni, hyvä ja kiitos eipä näissä bittilöissä toi maalaisjärjettömyys näköjään toimiKarMa kirjoitti:Nyt menee bitit ja Bytet sekaisin...Salemanteri kirjoitti:Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.
Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?
Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin
Eli kameran kuvausnopeus (bitrate) = 15 Mbittiä ja kortin kirjoitusnopeus on 6 MBytes (tavua). Tavuhan on 8 bittiä joten kameran oikea vaatimus on n. 2 MBytes.
Kameroiden valmistajat suosittelevat käytettävän Class 4 (4 MBytes) muistikorttia jotta varmistutaan riittävästä tallennusnopeudesta.
Affenanmaan kortti on Class 6 kortti joten sillä pärjää varmasti.
- KarMa
Oppirahat ne ei ekaa kertaa lompakosta vilahtele
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Kypäräkamera
Suattaahan siellä moottoritiellä sattua vaikka tuommonen pyrstö etteen, kyllä tulis painettu reckiä siinä kohtaamopopoitsu kirjoitti:Onko siinä moottoritien kuvaamisessa paljonkaan itua?
- amaunu
- Viestit: 650
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Re: Kypäräkamera
Olisko kellään kokemusta tuollaisesta.
http://www.liquidimageco.com
Vaikuttas ainakin videon perusteella pätevältä.
http://www.liquidimageco.com
Vaikuttas ainakin videon perusteella pätevältä.
-ari
Re: Kypäräkamera
Vaikka en oikein perusta mihinkään epästandardeihin niin tuossa GoProssa olen tykästynyt tuohon 4:3 1280x960 tilaan. Saa eniten tavaraa mahtumaan kuvaan. Jälkikäteen helppo cropata 16:9 720p muotoon jos tykkää mutta se ei oikein ole sopinu mun taiteelliselle p*rssilmälle.
Kaatumarautoihin kiinnitettynä tuli mielestäni ihan hauskaa kuvaa. Kuvan aaltoilu lähinnä häirittee tyhjäkäynnillä ja silloin kun maisema ei vaihdu tiuhaan, eli niissä kohdissa mitkä pääsääntöisesti pyritään jättämään sinne studion digitaaliselle lattialle. Seuraavaks vois kokeilla sitä taakseppäin kuvailua. Tuolla kuvia ja videoita ketjussa oli monia hienoja videoita tehty sillai.
Kaatumarautoihin kiinnitettynä tuli mielestäni ihan hauskaa kuvaa. Kuvan aaltoilu lähinnä häirittee tyhjäkäynnillä ja silloin kun maisema ei vaihdu tiuhaan, eli niissä kohdissa mitkä pääsääntöisesti pyritään jättämään sinne studion digitaaliselle lattialle. Seuraavaks vois kokeilla sitä taakseppäin kuvailua. Tuolla kuvia ja videoita ketjussa oli monia hienoja videoita tehty sillai.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
-
raidman
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 11:39 am
- Pyörä: Husqvarna FE 350
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Tietääkö kukaan hyvää ilmaisohjelmaa jolla saa konvertoitua DivX:ät Mpeg:iksi, tai moviemaker-tyylistä ohjelmaa DivX:lle? Saisi koostettua kypäräkameramateriaalia....
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Kypäräkamera
En tiedä konvertoimis mahdollisuuksista, mutta editointi onnistuu ilmaiseksi AVS video editorilla
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: Kypäräkamera
Super(C) osaa muunnokset ja on muutenkin ihan pätevä softa
Re: Kypäräkamera
TTA kirjoitti:Se on ihan käyttäjästä kiinni miten tuohon johtoon suhtautuu. Itselle osoittautunu hankalaksi varsinkin jos kamera on pyörässä pitää se nauhotinmokkula kiinnittää jonnekin. Ja sitten tietysti jos kypärää repii päästä usein pitää muistaa aina se johto. Mut tarpeita on useita ja itse tuleekin kuvailtua reissunpäällä johon tuo DriftHD170 on osoittutunu parhaaksi. Kuvanlaadullisesti samoihin pääsee 330€ laitteilla kuin vion 599 kameralla. Se muuten kannattaa huomioida että fullhd tarkkuudella moni kamera kuvaa kapeammalla kuvakulmalla kuin 720 tilassa. Vio taitaa voittaa fullhd kisan 146 tai vastaavalla asteluvulla. Fullhd video on editoinnin ja pienennyksenkim jälkeen aika paljon terävämmän näköstä kuin 720p. Äänet tuossa viossa on paremmat kun mikki sijaitsee johdossa mut jos vartavasten kuvailee niin pikku digitaalinauhuri erillisellä mikrofonilla tai jopa stereomikillä toimii. Synkkaa vaan äänen ja kuvan editoidessa. Talvella kun vio oli käytössä meni alkaline pattereita älyttömän nopeesti vaikka kamera oli takin alla lämpimässä. Samaan aikaan Driftin vakioakulla kuvas 2,5h jatkuvaa vaikka kamera oli kokoajan kylmässä (-18).
Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Pointsit myös täältä tuolle driftin akunkestolle pakkasessa. Oli tuollainen talvella yhdellä kelkkareissulla lainassa ja yli 2h tuli kuvattua -10 asteessa ja vielä jäi jotain jäljellekin. Pitää jossain vaiheessa hankkia omaksikin tuollainen.
Re: Kypäräkamera
Contour GPS on muuten Rajalalla alennuksessa hintaan 299, pakkohan se oli tilata kun "halvalla" saa.
Re: Kypäräkamera
AnssiA kirjoitti:Contour GPS on muuten Rajalalla alennuksessa hintaan 299, pakkohan se oli tilata kun "halvalla" saa.
Tuo oli itselläkin vakavassa harkinnassa, mutta meikäläiselle siinä on vähän kapea kuvakulma.