Kypäräkamera

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja TTA »

...
Viimeksi muokannut TTA, Ti Huhti 12, 2011 7:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja TTA »

...
Viimeksi muokannut TTA, Ti Huhti 12, 2011 7:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.

Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?

Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin :mrgreen:
Avatar
KarMa
Viestit: 606
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Salemanteri kirjoitti:
TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.

Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?

Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin :mrgreen:
Nyt menee bitit ja Bytet sekaisin...

Eli kameran kuvausnopeus (bitrate) = 15 Mbittiä ja kortin kirjoitusnopeus on 6 MBytes (tavua). Tavuhan on 8 bittiä joten kameran oikea vaatimus on n. 2 MBytes.
Kameroiden valmistajat suosittelevat käytettävän Class 4 (4 MBytes) muistikorttia jotta varmistutaan riittävästä tallennusnopeudesta.

Affenanmaan kortti on Class 6 kortti joten sillä pärjää varmasti.

- KarMa
Avatar
mopopoitsu
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Salemanteri kirjoitti:Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Onko siinä moottoritien kuvaamisessa paljonkaan itua?
Siis jo anopeuden pystyy pitämään noissa lukemissa, niin puut ja muut vilistävät todellakin niin nopeasti ohi, ettei niissä ole paljonkaan mielenkiintoista, oli kuvanlaatu mikä hyvänsä? Jos tuosta vauhdista vetää lepikkoon, niin silloin tietysti on hauskaa jos saa hyvänlaatuista tallennetta. :mrgreen:
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

KarMa kirjoitti:
Salemanteri kirjoitti:
TTA kirjoitti: Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.
Sen verran aiheeseen vielä noista korteista, jos oon oikeen ymmärtänyt tosin en ole alan speesialisti mut V.I.O tyrkkää 15MP/s tavaraa HD:nä joten mun ymmärtääkseni myös kortissa pitäisi olla kapasiteettiä ottaa vastaa mitä tarjoillaan, jot päästään siihen tarkoitettuun lopputulokseen.
Abboralandian verkkokaupan 32gp kortti näkyy ottavan 6MP/s vastaan, sitä en osaa sanoa millaista maallikon silmä eroa huomaa lopputuloksessa, mut luulis et siinä karsituu jotain matkalla kamerasta kortille pois.

Jos jollain on parempaa tietoo asiasta niin tämä tieto kiinnostais?

Edit: (1080p 30kuvaa/s / 720p 60kuvaa/s) 15Mbit/s
Nopeuden noustessa 120 ja päälle niin toi 30kuvaa/s ei sit enää riitä kunnolliseen lopputulokseen eli alkaa vaeltelemaan ja aaltoilemaan maisemat, eli sitten tuolla ulkomailla autobaanoilla päästellessä pitänee asetukset laittaa tohon 60kuvaa/s niin saa skarpimpaa jälkee, tavallista kuvalaatua.
Nopeuden noustessa, sekunnissa kuljettu matka kasvaa... kait pitää synkata kamera nopeusmittariin :mrgreen:
Nyt menee bitit ja Bytet sekaisin...

Eli kameran kuvausnopeus (bitrate) = 15 Mbittiä ja kortin kirjoitusnopeus on 6 MBytes (tavua). Tavuhan on 8 bittiä joten kameran oikea vaatimus on n. 2 MBytes.
Kameroiden valmistajat suosittelevat käytettävän Class 4 (4 MBytes) muistikorttia jotta varmistutaan riittävästä tallennusnopeudesta.

Affenanmaan kortti on Class 6 kortti joten sillä pärjää varmasti.

- KarMa
Non ni, hyvä ja kiitos eipä näissä bittilöissä toi maalaisjärjettömyys näköjään toimi :lol:
Oppirahat ne ei ekaa kertaa lompakosta vilahtele :shock: :oops: :cry: :evil:
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

mopopoitsu kirjoitti:Onko siinä moottoritien kuvaamisessa paljonkaan itua?
Suattaahan siellä moottoritiellä sattua vaikka tuommonen pyrstö etteen, kyllä tulis painettu reckiä siinä kohtaa :P
Liitteet
Nice ass.jpg
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Olisko kellään kokemusta tuollaisesta.

http://www.liquidimageco.com

Vaikuttas ainakin videon perusteella pätevältä.
-ari
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Vaikka en oikein perusta mihinkään epästandardeihin niin tuossa GoProssa olen tykästynyt tuohon 4:3 1280x960 tilaan. Saa eniten tavaraa mahtumaan kuvaan. Jälkikäteen helppo cropata 16:9 720p muotoon jos tykkää mutta se ei oikein ole sopinu mun taiteelliselle p*rssilmälle.

Kaatumarautoihin kiinnitettynä tuli mielestäni ihan hauskaa kuvaa. Kuvan aaltoilu lähinnä häirittee tyhjäkäynnillä ja silloin kun maisema ei vaihdu tiuhaan, eli niissä kohdissa mitkä pääsääntöisesti pyritään jättämään sinne studion digitaaliselle lattialle. Seuraavaks vois kokeilla sitä taakseppäin kuvailua. Tuolla kuvia ja videoita ketjussa oli monia hienoja videoita tehty sillai.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
raidman
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 11:39 am
Pyörä: Husqvarna FE 350
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja raidman »

Tietääkö kukaan hyvää ilmaisohjelmaa jolla saa konvertoitua DivX:ät Mpeg:iksi, tai moviemaker-tyylistä ohjelmaa DivX:lle? Saisi koostettua kypäräkameramateriaalia....
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja ramirin »

En tiedä konvertoimis mahdollisuuksista, mutta editointi onnistuu ilmaiseksi AVS video editorilla
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja TTA »

Super(C) osaa muunnokset ja on muutenkin ihan pätevä softa
back
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 2:31 pm
Pyörä: varadero

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja back »

TTA kirjoitti:Se on ihan käyttäjästä kiinni miten tuohon johtoon suhtautuu. Itselle osoittautunu hankalaksi varsinkin jos kamera on pyörässä pitää se nauhotinmokkula kiinnittää jonnekin. Ja sitten tietysti jos kypärää repii päästä usein pitää muistaa aina se johto. Mut tarpeita on useita ja itse tuleekin kuvailtua reissunpäällä johon tuo DriftHD170 on osoittutunu parhaaksi. Kuvanlaadullisesti samoihin pääsee 330€ laitteilla kuin vion 599 kameralla. Se muuten kannattaa huomioida että fullhd tarkkuudella moni kamera kuvaa kapeammalla kuvakulmalla kuin 720 tilassa. Vio taitaa voittaa fullhd kisan 146 tai vastaavalla asteluvulla. Fullhd video on editoinnin ja pienennyksenkim jälkeen aika paljon terävämmän näköstä kuin 720p. Äänet tuossa viossa on paremmat kun mikki sijaitsee johdossa mut jos vartavasten kuvailee niin pikku digitaalinauhuri erillisellä mikrofonilla tai jopa stereomikillä toimii. Synkkaa vaan äänen ja kuvan editoidessa. Talvella kun vio oli käytössä meni alkaline pattereita älyttömän nopeesti vaikka kamera oli takin alla lämpimässä. Samaan aikaan Driftin vakioakulla kuvas 2,5h jatkuvaa vaikka kamera oli kokoajan kylmässä (-18).
Verkkokaupan ahvenenmaan putiikista saa muuten 32G korttia alle 40€.

Pointsit myös täältä tuolle driftin akunkestolle pakkasessa. Oli tuollainen talvella yhdellä kelkkareissulla lainassa ja yli 2h tuli kuvattua -10 asteessa ja vielä jäi jotain jäljellekin. Pitää jossain vaiheessa hankkia omaksikin tuollainen.
Avatar
AnssiA
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Loka 20, 2010 6:24 pm
Pyörä: 1200 GSA
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja AnssiA »

Contour GPS on muuten Rajalalla alennuksessa hintaan 299, pakkohan se oli tilata kun "halvalla" saa.
back
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 2:31 pm
Pyörä: varadero

Re: Kypäräkamera

Viesti Kirjoittaja back »

AnssiA kirjoitti:Contour GPS on muuten Rajalalla alennuksessa hintaan 299, pakkohan se oli tilata kun "halvalla" saa.

Tuo oli itselläkin vakavassa harkinnassa, mutta meikäläiselle siinä on vähän kapea kuvakulma.
Vastaa Viestiin