Ajohousut polulle
Valvoja: Moderaattorit
- Mazza
- Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Ajohousut polulle
Alotetaas uus ketju, ihan vain modejen kiusaksi. (eivais, ei näkyny ajohousuja käsittelevää vielä olevan...)
Eli millasilla housuilla kynnätte kurapolkuja? Krossisaappaat ja nivelletyt polvisuojat löytyy, ja niiden kanssa kun ei oikeen mitkään kaapista löytyvät housut kykene yhteistyöhön. Biltsusta näyttäis halvalla saavan krossihousuja, tekeekö niillä mitään? Onko käytännön eroa, tuleeko lahje kengän päälle vai alle? Sinisalon löysillä enskahousuilla on tullu jonku verran ajettua, mutta kun vertailupohjaa ei ole, ei osaa sanoa. Niissä ei ainakaan minkäänlaisia vahvikkeita ollu. Muuten on ajot tullu ajeltua farkuissa tai Dimexeissä/vast.
Ajatus olis enskailupöksyt ostella, mutta hinta ei sais nousta kolminumeroiseksi. Nro 1. vaihtoehto on nuo Biltsun housut, toinen vaihtoehto ois Stormilta saatavat RPM:n Major- tai Fighter-housut. Jos jollain on parempaa vaihtoehtoa sanoa, kertokoot sen.
Eli millasilla housuilla kynnätte kurapolkuja? Krossisaappaat ja nivelletyt polvisuojat löytyy, ja niiden kanssa kun ei oikeen mitkään kaapista löytyvät housut kykene yhteistyöhön. Biltsusta näyttäis halvalla saavan krossihousuja, tekeekö niillä mitään? Onko käytännön eroa, tuleeko lahje kengän päälle vai alle? Sinisalon löysillä enskahousuilla on tullu jonku verran ajettua, mutta kun vertailupohjaa ei ole, ei osaa sanoa. Niissä ei ainakaan minkäänlaisia vahvikkeita ollu. Muuten on ajot tullu ajeltua farkuissa tai Dimexeissä/vast.
Ajatus olis enskailupöksyt ostella, mutta hinta ei sais nousta kolminumeroiseksi. Nro 1. vaihtoehto on nuo Biltsun housut, toinen vaihtoehto ois Stormilta saatavat RPM:n Major- tai Fighter-housut. Jos jollain on parempaa vaihtoehtoa sanoa, kertokoot sen.
-
marjastaja
- Pyörä: yz125
Re: Ajohousut polulle
Kyllähän Bilteman housuilla ajaa, mutta kun totuin Sinisalon pöksyihin, päätin, etten enää Bilteman pöksyjä jalkaani laita.
Viime kesän ajoin crossia Biltsukan housuilla ja paidalla. Ihan hyvin toimi ja kesti, mutta paremmat housut tukevat polvisuojat paikalleen ja tuntuvat tukevammilta sekä suojaavammilta.
Kannattaa harkita esim. ylivuotisia Sinisaloja, omani sain hintaan 50e. Mutta kyllä Biltema farkut voittaa.
Viime kesän ajoin crossia Biltsukan housuilla ja paidalla. Ihan hyvin toimi ja kesti, mutta paremmat housut tukevat polvisuojat paikalleen ja tuntuvat tukevammilta sekä suojaavammilta.
Kannattaa harkita esim. ylivuotisia Sinisaloja, omani sain hintaan 50e. Mutta kyllä Biltema farkut voittaa.
sitten, kun kokokevään syyssateet tulee ja kuravesi lentää, niin sukat pysyy kauemmin kuivana jos on sellaset housut, että lahje tulee saappaan päälle. Tuppaa vesi valumaan saappaaseen jos on sellainen saappaassa oleva puntti. Tossa on vaan se huono puoli, että puntti on aivan riekaleina jos lahje on liian löysä. Yksistä housuista revin molemmat puntit jalkatappeihin. Vein housut suutarille ja suutari kavensi ja ompeli nahkapaikat lahkeisiin. Hinta oli 5€/paikka tampereen euromarketin suutarilla. Paikat olivat sellaiset 20cm x 40cm molemmissa lahkeissa.
Muuten tulee ajettua ihan tavallisilla rossipökillä, paitsi märällä kelillä.
Muuten tulee ajettua ihan tavallisilla rossipökillä, paitsi märällä kelillä.
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Muistelisin housuista olleen aika pitkätkin keskustelut täällä foorumilla. Kai se tuolta varusteet-osion sisältä löytyy.
Itse ajan kaikki yleisajot housuilla, joissa lahje menee kengän päälle. Minun housuissa on lisäksi "kosteussulku" eli vedeltä suojaava sisälahje (kuten laskettelu/kelkkahousuissa lumilukko), joka yltää saappaan päälle. Vielä ei ole sukka kastunut crossisaappaassa kuin hiestä. Ilmeisesti en ole uittanut tarpeeksi syvällä. Niin ja varustettu myös irroitettavalla kalvolla.
Crossiradalla sitten crossihousuilla, eli lahkeet saappaan varren sisäpuolella.
Itse ajan kaikki yleisajot housuilla, joissa lahje menee kengän päälle. Minun housuissa on lisäksi "kosteussulku" eli vedeltä suojaava sisälahje (kuten laskettelu/kelkkahousuissa lumilukko), joka yltää saappaan päälle. Vielä ei ole sukka kastunut crossisaappaassa kuin hiestä. Ilmeisesti en ole uittanut tarpeeksi syvällä. Niin ja varustettu myös irroitettavalla kalvolla.
Crossiradalla sitten crossihousuilla, eli lahkeet saappaan varren sisäpuolella.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

- Mazza
Näytti motonetissä olevan vallan halpoja krossipöksyjä, 29€. Oli tosin Oulussa päässy hyllystä loppumaan. Onkohan kukaan noita hypistelly? Tuntuis, että ois jees jos ois molemmat, leveä- ja kapealahkeiset. Jotenkin tuntuu, että metässä menee varmasti se ainoa oksa sinne lahkeeseen just sillä kriittisellä hetkellä, kun pitäis mopoa pidellä tiukassa paikassa pystyssä. Töihin ajellessa taasen krossipöksyt tuntuis olevan vähän liikaa
.
Mitenkös nuo koot menee, jos farkut on kokoa 32, niin meneekö ajohousut samojen mittojen mukaan?
Niin, ja jos jollain lojuu ehjiä mustia/harmaita/valkosia pöksyjä ylimääräsenä 180-senttiselle luikerolle, saa tarjota.
Säästölinjalla.
Mitenkös nuo koot menee, jos farkut on kokoa 32, niin meneekö ajohousut samojen mittojen mukaan?
Niin, ja jos jollain lojuu ehjiä mustia/harmaita/valkosia pöksyjä ylimääräsenä 180-senttiselle luikerolle, saa tarjota.
Säästölinjalla.
- Mazza
Jaha, ei enää motonetin halpispöksyjä saa Ouluun. Taidan ettiä käytettyjä tai poistohintasia merkkihousuja, sen verran hyviltä nuo paremmat merkit on kaupassa hypistellessä tuntunu. Jostain on pakko tinkiä, Leatti jää ostamatta jos liikaa rahaa housuihin laittaa. Ja talo jää saamatta, jos kaiken ostaa kallista... Ja siitäkös vaimo tykkäis 
Kurakelillä Hanxin enskailuhousut ja kuivalla ihan crossipökät.
Hanxit on sit aikas hikiset,hengittää vaan sivujoustosta mutta ei tuu roiskevesikään läpi
muualta ku samasta paikasta.
Koot on sit ihan hanurista,kannattaa sovittaa kaikkine vermeineen.
Koskee mun mielestä kaikkia vinkuintiasta keskieurooppaan saakka valmistettuja kamoja.
Hanxit on sit aikas hikiset,hengittää vaan sivujoustosta mutta ei tuu roiskevesikään läpi
muualta ku samasta paikasta.
Koot on sit ihan hanurista,kannattaa sovittaa kaikkine vermeineen.
Koskee mun mielestä kaikkia vinkuintiasta keskieurooppaan saakka valmistettuja kamoja.
Mulla käytössä kuntoenskassa sekä Hanx:n enskahousuja että Sinisalon crossihousuja
- noissa saappaan päälle tulevissa lahkeissa lepatukseen auttaa ilmastointiteippi, 2 kierrosta pukemisen jälkeen lahkeen ympäri ...
- kokona mulla 2" isommat kuin farkut, toki kannattaa kokeilla ennen ostamista
- itse käytän talvella samoja housuja, alle vaan 1 tai 2 kerrosta ohuita urheilukalsareita
- pehmeässä lumessa nuo teipatut enskahousut peremmat kun crossihousut
- en ole huomannut eroa housusissa mistä vesi tulee saappaaseen, usein sitä kuitenkin sieltä löytyy...
- noissa saappaan päälle tulevissa lahkeissa lepatukseen auttaa ilmastointiteippi, 2 kierrosta pukemisen jälkeen lahkeen ympäri ...
- kokona mulla 2" isommat kuin farkut, toki kannattaa kokeilla ennen ostamista
- itse käytän talvella samoja housuja, alle vaan 1 tai 2 kerrosta ohuita urheilukalsareita
- pehmeässä lumessa nuo teipatut enskahousut peremmat kun crossihousut
- en ole huomannut eroa housusissa mistä vesi tulee saappaaseen, usein sitä kuitenkin sieltä löytyy...
- Mazza
Näytti uudessa kuvastossa olevan myös suojahousuja, siis noita ajopöksyjen alle tarkotettuja, reisiä ja lantiota suojaavia housuja. Kuvissa näytti ainaskin sopivan paremmin kadulle, eli pienet ja paksut suojat. Pitänee silti käydä joku päivä hypistelemässä. Hintaa ei ainakaan turhan paljon ollut.
- Mazza
Ylihuomenna pitäis Acerbiksen krossipöksyt saapua postissa. Kengän sisään menevää mallia. Katsellaan, josko noilla ois hyvä ajella. Tosin hiukan ehkä isot vyötäröltä, mutta kait ne vyöllä jalassa pysyy.
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Mä tykkään pistää reissuille talvikaudella goret, kesällä enskat ja sänki/metsä ralliin crossi.. Crossi housuista (mulla Fox) tuulee täysin läpi, mikä on hyvä jos hiki pukkaa päälle eikä pala lahkeet pikkumopossakaan putkeen. Enska housujen kanssa pärjää pitkiäkin reissuja ku ottaa sadekamat erikseen mukaan, mut jos räntää tulee niin goret on mukavammat..
Suojahousut on siitä mukavat (mulla evs) että takapuolta vasten on jotain pässin esinahkaa joka on mukava olemassa lankkupenkin kanssa, vyötärö pitää suojapaidan helman alhaalla ja puntit ulottuvat juuri ja juuri polvisuojan reisi-osan alle ettei hierrä polvitaivetta.
Saman asian toki ajaa pitkillä kalsareilla, mutta ompa jotain pehmeää reiden ja kovan maailman välissä..
Suojahousut on siitä mukavat (mulla evs) että takapuolta vasten on jotain pässin esinahkaa joka on mukava olemassa lankkupenkin kanssa, vyötärö pitää suojapaidan helman alhaalla ja puntit ulottuvat juuri ja juuri polvisuojan reisi-osan alle ettei hierrä polvitaivetta.
Saman asian toki ajaa pitkillä kalsareilla, mutta ompa jotain pehmeää reiden ja kovan maailman välissä..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Iipeistä ostin uudenkarheat BMWn enskahousut. Sellaiset, joissa lahkeet menevät saappaan sisälle. Hyvin toimivat joka säässä, mitä nyt TCXn saappaat imevät veden sisälle, jos ajaa 2 m lammikkoa lähempää...
Housupuoli on kuitenkin helppo, kun sinne tulee vain polvisuojat. Takki on hankalampi, kun sinne pitäisi saada kaiken maailman panssarit ja kylmäntorjuntavillapaidat. Tulee melkoinen Michelin-ukko.
Mutta takkijutut ei taas kuulu tähän säikeeseen...
Housupuoli on kuitenkin helppo, kun sinne tulee vain polvisuojat. Takki on hankalampi, kun sinne pitäisi saada kaiken maailman panssarit ja kylmäntorjuntavillapaidat. Tulee melkoinen Michelin-ukko.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Mazza
Noniin, posti toi pöksyt. Eihän nuo Acerbikset hienoimmat oo, melekeen ko joulukuusen koristeet, vaan hyviltä tuntu ja sopivat oli. Tukevammat nuo oli ko biltemalaiset. Jos sitä viikonloppuna kerkiäis oikeen testaamaan.
- Mazza
Tuli bongattua alelaarista löysälahkeiset enskapöksyt 75%alennuksella, ni pitihän neki ostaa. Tosi hyvän oloset lonkkasuojatki niissä. Pitää ens kerralla pistää nuo jalkaan, ni näkee, miten ne lahkeet repeilee. Nuo krossihousut on kyllä muuten ihan parhaat, mutta tyhjenee kyllä lähiojat hiekkoineen päivineen saappaanvarteen noilla ajettaessa.
- hako
- Pyörä: Puolimaastomopoja
Noita päälle tulevia lahkeita olen alkanut suosia, kun saappaista tuppaa vuorit kulumaan hiekkaliejun hangatessa upotuksen jälkeen. Lahje päällä saapas kyllä kastuu, mutta muraa ei tule ollenkaan samassa määrin.