Å kirjoitti:Lieneekö muilla ollut samoja oireita, mutta mun Zumo ei ole pariin kertaan käynnistynyt ennen kuin akun on irroittanut. Viime syksynä teki ekan kerran ja nyt pari päivää sitten uudelleen, joten harvakseltaanhan tuo sitä tekee. Ikävä homma vaan jos se reissussa sen tekee. Pitää kuskata sikapientä kuusiokoloavainta mukana ton varalle...
Kerran on käynyt noin. Zumossa on "resetointipainelusekvenssi", joka ehkä korjaa tilanteen ilman akun irrottamista (en ole kokeillut). En muista miten se menee, mutta löytyy käyttöohjeesta.
Mulla alkaa käynnistyksessä joskus päivittämään bluetoothia ja jumii sitten siihen. Saa kuitenkin sammutettua virtanapista ja toisella yrittämällä käynnistyy oikein.
T.Ile
Tuntuu sitä perille löytävän tuollakin. Kukas muuten tunnistaa navigaattorin?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Juu, on niitä ensimmäisiä käyttökokemuksia, luettavissa Moto-Ykkönen 5/2009. Juttu jäi valitettavan "kevyeksi" erinäisistä syistä, joita en viitsi tässä alkaa selvittämään.
60CX-threadissa höpistiin jotain sen suuntaista, että siinä laitteessa pitää max tai max-1 detaljitasolla zoom asettaa 300m:iin että pienimmät polut näkyy. Mites näissä zumoissa, jos on max detaljit päällä niin joutuuko katsomaan jotain postimerkin kokoista aluetta ennen kuin näkyy pienimmät metsäautotiet?
Noissa Magellanin ja Garminin PC-softissa on masentavaa kun niissä joutuu kanssa zoomaamaan hiton paljon ennen kuin näkee pienimmät tiet, ovat siltä osin tosi huonoja sorareittien ihmettelyyn kun ei pysty katsomaan kovinkaan isoa aluetta niin että pienet tiet näkyisi. Magellanin kapulassani max. detaljeilla pienin zoomi on muistaakseni 1.4km jolla näkyy kaikki tiet mikä on sen mv-näyttö huomioiden aivan riittävästi, useimmiten en itseasiassa käytä 700m pienempää.
Mutta noissa zumoissa kun on huomattavasti paremmat näytöt, niin voisin kuvitella että olisi aika ikävää jos niissä joutuisi pitämään kovin suurta zoomia, vaikkakin näytöt ovat isompia ja näinollen suuremmankin zoomin kanssa näkyy isompi alue.
Entä miten toimiva se tietyyppien välttely/suosimis-toiminto siinä käytännössä on kurapyöräilijän kannalta?
ostin oman garmin zumo 660 navin tuossa juuri ennen juhannusta. Ja lähdinkin juhannus viikonloppuna eurooppa tourneelle. Joten jonkin verran sitä on jo kokeiltu. Luin noita aikaisempia kirjoituksia zumo 550 mallista. Ja siellä on hyviäkin juttuja/kokemuksia. Niihin verrattuna omat kokemukseni ovat vielä varsin pintapuolisia. Mapsource ohjelmaa en käyttänyt reittisuunnitteluun, Koska lähdin vain fiilis pohjalta reissuun. Ja katson mistä itseni löydän. Mut, tässä hiukan omia kokemuksia. Omat ajot 98% asfalttitietä. Pyörä bmw adventure -08. matkaa tuli kotipihasta->kotipihaan 6231km. Vesisadetta matkasta noin 3500km.
-asensin sen etupleksin takana olevaan tukirautaan. Jouduin kasvattamaan putken halkaisijaa telttapatjan palasella,Et sain sen tukevasti kiinni( talven aikana sorvaan siihen sopivan adapterin) teline tukevan tuntuinen. Ei joutunut kiristämään, eikä korjaamaan sen asento vielä tänäänkään.
-Iso näyttö on todella hyvä ja selkeä.
-kosketusnäyttö toimii oikeasti hanskat kädessä(neopreenihanskat).
-Suomenkielinen ääni opastus puuttuu !!!! vaikka sellainen siinä pitäisi olla. Soitto matkan jälkeen Garminille. Tiesivät ongelmasta. Mut, eivät viitsineet sitä missään ilmoitella. Kielitiedostossa(suomi) on jokin bugi. Joka tullaan korjaamaan, Ja uuden päivityksen saa garmin uploaderin kautta(kesto noin 3-5viikkoa?)
-kartta versio v2010 saatavilla ja 60päivän karttatakuulla sain siihen jo tuoreimman version.
-kirjoituksia lukiessa muut toiminnot varsin samat kuin 550 mallissa.
-Hyvä peli. en ole katunut ostosta. Paitsi näin minun käytössä olisi nuvi 550 toiminut yhtälailla. Koska se on varsin hyvässä suojassa bemarin etupleksni takana . ja pelkkä roiskevesisuojaus olisi riittävä minun käyttööni. Ja hintakin olisi ollut toinen. Bluethooth ominaisuus on hyvä, jos sitä tarvitsee. Minä henk.koht. pärjäisin ilmankin. Näin kokeilun jälkeen.
hakapa kirjoitti:Paitsi näin minun käytössä olisi nuvi 550 toiminut yhtälailla. Koska se on varsin hyvässä suojassa bemarin etupleksni takana . ja pelkkä roiskevesisuojaus olisi riittävä minun käyttööni.
Myös nuvi 5xx on oikeasti vesitiivis. IPX7 eli metrin syvyyttä 30min.
iso kiitos vilulle !!!!!!!
Esim.tälläisten itselle epäselvien asioiden/kysymysten takia nämä palstat ovat iso apu
Iso kiitos myös palstan pitäjille että tällainen on olemassa
Tuli tässä juuri ostettua zumo 500 mitenkä saa noi omat kiinnostavat poi tiedostot jota saa ladattua http://www.gps-waypoints.net/gps/index. ... country=fi tältä sivulta esim laavut yms näkyviin zumossa nehän kuuluu laittaa gpx kansioon eikö mutta en sa niitä näkyviin sillain että voisi katsoa kuinka pitkä matka siitä missä olen vaikka itse on varmaan mahdollisiman pöhlösti selitetty
Vai tarviiko ne laittaa tonne poi kansioon mutta sielähän on kaikkien tiedostot muodossa gpi-tiedosto ja joku unl-tiedosto yksi
kurapyörä kirjoitti:Tuli tässä juuri ostettua zumo 500 mitenkä saa noi omat kiinnostavat poi tiedostot jota saa ladattua http://www.gps-waypoints.net/gps/index. ... country=fi tältä sivulta esim laavut yms näkyviin zumossa nehän kuuluu laittaa gpx kansioon eikö mutta en sa niitä näkyviin sillain että voisi katsoa kuinka pitkä matka siitä missä olen vaikka itse on varmaan mahdollisiman pöhlösti selitetty
Vai tarviiko ne laittaa tonne poi kansioon mutta sielähän on kaikkien tiedostot muodossa gpi-tiedosto ja joku unl-tiedosto yksi
En ole kuullut, että niitä voisi kopioimalla laittaa, vaan ladataan tiedosto MapSourceen ja Send to device tai jotain vastaavaa napissa lukee. Tässä on muistaakseni 500 pisteen rajoitus Zumossa, joten ei kannata ahnehtia niitä laavuja ja muuta.
Toinen vaihtoehto on .csv muoto. En muista kummassa csv-muodossa otin tuolta kameratolpat, mutta kokeilemalla selviää toimiiko laajennettu csv Garminissa. Tähän tarvitaan pieni POI Loader-ohjelma, joka löytyy Garminin sivuilta, jolla tiedosto(t) lähetetään Zumolle. Tämän kanssa en ole huomannut mitään lukumäärän rajoitusta.