Garmin Zumo

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Kartsa
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 5:41 pm
Pyörä: BMW Adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Itse asiassa meillä on 2 Garminia. Toinen on minun käytössä, Quest II, jota käytän metsästyksessä ja mp:ssä. Vaimolla on Zumo ja sen isomman näytön takia ajattelin "lainata" kelkkaan. Ja kesäksi siirrän telineen pyörääni. Questin antenni ei oikein kestä kovaa tärinää ja sen joutuu uusimaan joka toinen vuosi, á 50 euroa, joten ajattelin säästää sitä pelkkään metsästykseen.
Suomessa (Kivenalla.fi) pyytävät 99 telineestä ja 22,50 latausjohdosta.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tulipa tilattua Zumo 550 Englannin Ebayn kautta. Hinta postituskuluineen about 415€.
Kyssäreitä näin aluksi:
- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
- saako maastokartalla näytettävän informaation määrää vähennettyä Zumossa?
- SD kortti, riittääkö 4GB?
Kura lentää...
Avatar
Jari S
Viestit: 1148
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja Jari S »

tertsu kirjoitti:- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
Minulla on Garminin GPSmap60Cx ja hommasin tuohon kotiseudun vapaa-ajan kartan. Mutta eipä ole tuota tullut käytettyä kun tuosta garminin euroopan tiekartastosta löytyy hyvin pitkälti samat tiet ja polut kuin tuosta vapaa-ajan kartastakin. Eikä tarvitse korttia vaihtaa jos haluaa GPS,n neuvovan reitin.
Noista topoista ei kyllä ole kokemusta, se voisi olla parempi ajatus kuin nuo vapaa-ajan kartat!
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
AriK
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja AriK »

tertsu kirjoitti:Tulipa tilattua Zumo 550 Englannin Ebayn kautta. Hinta postituskuluineen about 415€.
Kyssäreitä näin aluksi:
- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
- saako maastokartalla näytettävän informaation määrää vähennettyä Zumossa?
- SD kortti, riittääkö 4GB?
Moi
Ainakaan vapaa-ajan kartassa ei ole reititysmahdollisuutta, TOPO:sta en tiedä
Toisaalta perus City navigator NT09 näyttää pikkutietkin. ( joskus vähän liiankin pienet, esim. navettojen läpi )

Itselläni on muistaakseni 1 Gb SD kortti johon on mahtunu CN NT09 koko Suomi detailmap:pinä sekä pari aluetta vapaa-ajan karttaa samaan aikaan.

T: Ari
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Eikös tuo CityNavigator ole siinä laitteen muistissa ja muut kartat sitten kannattaa asennella muistikortille?
"Preloaded City Navigator® NT for Europe (full coverage) 2008 MAPPING VERSION 10"
Kura lentää...
mkn
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Kempele

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja mkn »

Mönkijäporukan soratielenkeille olen tehnyt reititykset MapSourcessa City Navigator Europen ja pieneltä osin topon avulla paperisia maastokarttoja tutkailen. Ajossa on 276c:ssa näyttönä lähes aina topo (reitin uudelleen laskenta täytyy kieltää, kun topo ei osaa reitittää). Kaipa zumo taipuu tarvittaessa tuohon samaan?
CNE ja vanha vapaa-ajan kartta sisältävät melko tarkasti samat polut, mutta topossa on jonkin verran enemmän pieniä polkuja (ei kaikkia siinäkään ja talvitiet puuttuvat kokonaan). Topo on noista luettavuudeltaan huonoin, mutta kun siinä on eniten detaljeja, niin se on kuitenkin useimmin käytössä. Vapaa-ajan kartasta ei ole ollut oikein mitään iloa, kun CNE näyttää kaikki sen polut selkeämmin.

Uusi vapaa-ajankartta pro osaa myös reitittää ja voisi olla selkeälukuinen, mutta on turhan arvokas kokeiltavaksi kun Oulussa joutuu hankkimaan kolme aluetta. Pitäis päästä kokeilemaan miltä se näyttää ja olisiko siinä jo kaikki paperikartoista löytyvät polut.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Yritin rekisteröidä Zumoa, joka pitää tehdä 60 päivän sisällä ostosta saadakseen ilmaisen karttapäivityksen. Garminin sivut väitää, että laite on jo rekisteröity :x Onkos muilla tullut vastaavaa vastaan? Ohjeiden mukaan laitoin kyllä viestiä Garminin asiakaspalveluun Englantiin, mutta vielä ei ole tullut vastausta.
Mitä tässä on ehtinyt ihmetellä, niin City Navigatorista löytyy kyllä hyvin pienetkin kärreteypolut.
Kura lentää...
Avatar
kirppu
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 10:32 am
Pyörä: NN.
Paikkakunta: Kempele

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Nytpä tulikin mieleen ja jos en ihan väärin muista niin samanlailla taisi mulla ilmoitella kun viime kesänä omaa 500:sta yritin netin kautta reikisteröidä. Oli tarkoitus itsekkin kysäistä asiaa silloin pääkallopaikalta mutta jäipä sitten koko homma unholaan. Ilmoitteleppa jos Garminilta kuuluu jotain.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Joo, ensin tuli sähköpostiin seikkaperäiset ohjeet miten rekisteröinti tehdään. No minähän olin jo sitä kokeillut vaikka kuinka monta kertaa samalla tuloksella. Viimeisessä mailissa epäilivät, että minun sarjanumero olis jotenkin sidoksissa useampaan laitteeseen? Tämän vois sitten tsekata soittamalla jonnekin "auto supportiin", mikä sitten lieneekään. Ystävällisesti ne vastailee, mutta itse asia ei etene :x
Kura lentää...
Avatar
karkka
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja karkka »

Näkyi tulleen uusi ohjelmisto päivitys joulukuun lopulla......
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

tertsu kirjoitti:Joo, ensin tuli sähköpostiin seikkaperäiset ohjeet miten rekisteröinti tehdään. No minähän olin jo sitä kokeillut vaikka kuinka monta kertaa samalla tuloksella. Viimeisessä mailissa epäilivät, että minun sarjanumero olis jotenkin sidoksissa useampaan laitteeseen? Tämän vois sitten tsekata soittamalla jonnekin "auto supportiin", mikä sitten lieneekään. Ystävällisesti ne vastailee, mutta itse asia ei etene :x
Itse itsellen vastailen. Sain Zumon rekisteröityä ja karttapäivityksen asennettua kun soitin Garminin supportiin Englantiin. Olipas hidas homma tuo päivittäminen, uuden kartan siirto laitteseen kesti about 2-tuntia ja koko prosessi varmaan yli 3.
Kura lentää...
AriK
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja AriK »

tertsu kirjoitti:Eikös tuo CityNavigator ole siinä laitteen muistissa ja muut kartat sitten kannattaa asennella muistikortille?
"Preloaded City Navigator® NT for Europe (full coverage) 2008 MAPPING VERSION 10"
Tilasin Zumoni pixmania:sta, eli siinä oli Ranskan kartta detailmappinä itse koneessa. ei hyväksynyt sinne sitten mitään muuta, eikä Ranskan karttaa saa sieltä edes pois, ( en ainakaan minä saa )
Eli siksi minulla on Suomen tarkemmat kartat kortilla.

T: Ari
Avatar
desmo
Viestit: 327
Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:29 pm
Pyörä: ADV
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja desmo »

MP-messuilla on Zumo 550 tarjouksessa 499 +tk, sisältää uuden karttapäivityksen (Eu-alue). Maahantuojalla esillä myös uusi Zumo 660 tms., jossa isompi näyttö, sellainen automainen laajakulma. Uusi on niin uusi, että maahantuojan edustaja ei vielä tiennyt mitä muuta eroa siinä on kuin hinta, noin 700e.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja tertsu »

desmo kirjoitti:MP-messuilla on Zumo 550 tarjouksessa 499 +tk, sisältää uuden karttapäivityksen (Eu-alue). Maahantuojalla esillä myös uusi Zumo 660 tms., jossa isompi näyttö, sellainen automainen laajakulma. Uusi on niin uusi, että maahantuojan edustaja ei vielä tiennyt mitä muuta eroa siinä on kuin hinta, noin 700e.
Jossain ulkomaan foorumilla oli juttu uudesta 660 Zumosta ja sen pitäis olla halvempi kuin 550! Muistaakseni siinä ei ole mukana varusteita niin paljoin kuin muissa ja talletettavien reittien määräkin olis pienempi. Muistikuviin nämä nyt perustuu, mutta jotain tämmöistä. Garminin sivuilla hinta on tosiaan halvempi kuin 550:n https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=135.
Kura lentää...
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Garmin Zumo

Viesti Kirjoittaja Å »

Lieneekö muilla ollut samoja oireita, mutta mun Zumo ei ole pariin kertaan käynnistynyt ennen kuin akun on irroittanut. Viime syksynä teki ekan kerran ja nyt pari päivää sitten uudelleen, joten harvakseltaanhan tuo sitä tekee. Ikävä homma vaan jos se reissussa sen tekee. Pitää kuskata sikapientä kuusiokoloavainta mukana ton varalle...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin