Garmin Zumo
Valvoja: Moderaattorit
Re: Garmin Zumo
Itse asiassa meillä on 2 Garminia. Toinen on minun käytössä, Quest II, jota käytän metsästyksessä ja mp:ssä. Vaimolla on Zumo ja sen isomman näytön takia ajattelin "lainata" kelkkaan. Ja kesäksi siirrän telineen pyörääni. Questin antenni ei oikein kestä kovaa tärinää ja sen joutuu uusimaan joka toinen vuosi, á 50 euroa, joten ajattelin säästää sitä pelkkään metsästykseen.
Suomessa (Kivenalla.fi) pyytävät 99 telineestä ja 22,50 latausjohdosta.
Suomessa (Kivenalla.fi) pyytävät 99 telineestä ja 22,50 latausjohdosta.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Tulipa tilattua Zumo 550 Englannin Ebayn kautta. Hinta postituskuluineen about 415€.
Kyssäreitä näin aluksi:
- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
- saako maastokartalla näytettävän informaation määrää vähennettyä Zumossa?
- SD kortti, riittääkö 4GB?
Kyssäreitä näin aluksi:
- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
- saako maastokartalla näytettävän informaation määrää vähennettyä Zumossa?
- SD kortti, riittääkö 4GB?
Kura lentää...
Re: Garmin Zumo
Minulla on Garminin GPSmap60Cx ja hommasin tuohon kotiseudun vapaa-ajan kartan. Mutta eipä ole tuota tullut käytettyä kun tuosta garminin euroopan tiekartastosta löytyy hyvin pitkälti samat tiet ja polut kuin tuosta vapaa-ajan kartastakin. Eikä tarvitse korttia vaihtaa jos haluaa GPS,n neuvovan reitin.tertsu kirjoitti:- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
Noista topoista ei kyllä ole kokemusta, se voisi olla parempi ajatus kuin nuo vapaa-ajan kartat!
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
-
AriK
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
Re: Garmin Zumo
Moitertsu kirjoitti:Tulipa tilattua Zumo 550 Englannin Ebayn kautta. Hinta postituskuluineen about 415€.
Kyssäreitä näin aluksi:
- kummat maastokartat käyttökelpoisempia pyöräkäytössä topot vai vapaa-ajan kartat?
- saako maastokartalla näytettävän informaation määrää vähennettyä Zumossa?
- SD kortti, riittääkö 4GB?
Ainakaan vapaa-ajan kartassa ei ole reititysmahdollisuutta, TOPO:sta en tiedä
Toisaalta perus City navigator NT09 näyttää pikkutietkin. ( joskus vähän liiankin pienet, esim. navettojen läpi )
Itselläni on muistaakseni 1 Gb SD kortti johon on mahtunu CN NT09 koko Suomi detailmap:pinä sekä pari aluetta vapaa-ajan karttaa samaan aikaan.
T: Ari
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Eikös tuo CityNavigator ole siinä laitteen muistissa ja muut kartat sitten kannattaa asennella muistikortille?
"Preloaded City Navigator® NT for Europe (full coverage) 2008 MAPPING VERSION 10"
"Preloaded City Navigator® NT for Europe (full coverage) 2008 MAPPING VERSION 10"
Kura lentää...
Re: Garmin Zumo
Mönkijäporukan soratielenkeille olen tehnyt reititykset MapSourcessa City Navigator Europen ja pieneltä osin topon avulla paperisia maastokarttoja tutkailen. Ajossa on 276c:ssa näyttönä lähes aina topo (reitin uudelleen laskenta täytyy kieltää, kun topo ei osaa reitittää). Kaipa zumo taipuu tarvittaessa tuohon samaan?
CNE ja vanha vapaa-ajan kartta sisältävät melko tarkasti samat polut, mutta topossa on jonkin verran enemmän pieniä polkuja (ei kaikkia siinäkään ja talvitiet puuttuvat kokonaan). Topo on noista luettavuudeltaan huonoin, mutta kun siinä on eniten detaljeja, niin se on kuitenkin useimmin käytössä. Vapaa-ajan kartasta ei ole ollut oikein mitään iloa, kun CNE näyttää kaikki sen polut selkeämmin.
Uusi vapaa-ajankartta pro osaa myös reitittää ja voisi olla selkeälukuinen, mutta on turhan arvokas kokeiltavaksi kun Oulussa joutuu hankkimaan kolme aluetta. Pitäis päästä kokeilemaan miltä se näyttää ja olisiko siinä jo kaikki paperikartoista löytyvät polut.
CNE ja vanha vapaa-ajan kartta sisältävät melko tarkasti samat polut, mutta topossa on jonkin verran enemmän pieniä polkuja (ei kaikkia siinäkään ja talvitiet puuttuvat kokonaan). Topo on noista luettavuudeltaan huonoin, mutta kun siinä on eniten detaljeja, niin se on kuitenkin useimmin käytössä. Vapaa-ajan kartasta ei ole ollut oikein mitään iloa, kun CNE näyttää kaikki sen polut selkeämmin.
Uusi vapaa-ajankartta pro osaa myös reitittää ja voisi olla selkeälukuinen, mutta on turhan arvokas kokeiltavaksi kun Oulussa joutuu hankkimaan kolme aluetta. Pitäis päästä kokeilemaan miltä se näyttää ja olisiko siinä jo kaikki paperikartoista löytyvät polut.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Yritin rekisteröidä Zumoa, joka pitää tehdä 60 päivän sisällä ostosta saadakseen ilmaisen karttapäivityksen. Garminin sivut väitää, että laite on jo rekisteröity
Onkos muilla tullut vastaavaa vastaan? Ohjeiden mukaan laitoin kyllä viestiä Garminin asiakaspalveluun Englantiin, mutta vielä ei ole tullut vastausta.
Mitä tässä on ehtinyt ihmetellä, niin City Navigatorista löytyy kyllä hyvin pienetkin kärreteypolut.
Mitä tässä on ehtinyt ihmetellä, niin City Navigatorista löytyy kyllä hyvin pienetkin kärreteypolut.
Kura lentää...
Re: Garmin Zumo
Nytpä tulikin mieleen ja jos en ihan väärin muista niin samanlailla taisi mulla ilmoitella kun viime kesänä omaa 500:sta yritin netin kautta reikisteröidä. Oli tarkoitus itsekkin kysäistä asiaa silloin pääkallopaikalta mutta jäipä sitten koko homma unholaan. Ilmoitteleppa jos Garminilta kuuluu jotain.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Joo, ensin tuli sähköpostiin seikkaperäiset ohjeet miten rekisteröinti tehdään. No minähän olin jo sitä kokeillut vaikka kuinka monta kertaa samalla tuloksella. Viimeisessä mailissa epäilivät, että minun sarjanumero olis jotenkin sidoksissa useampaan laitteeseen? Tämän vois sitten tsekata soittamalla jonnekin "auto supportiin", mikä sitten lieneekään. Ystävällisesti ne vastailee, mutta itse asia ei etene 
Kura lentää...
Re: Garmin Zumo
Näkyi tulleen uusi ohjelmisto päivitys joulukuun lopulla......
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Itse itsellen vastailen. Sain Zumon rekisteröityä ja karttapäivityksen asennettua kun soitin Garminin supportiin Englantiin. Olipas hidas homma tuo päivittäminen, uuden kartan siirto laitteseen kesti about 2-tuntia ja koko prosessi varmaan yli 3.tertsu kirjoitti:Joo, ensin tuli sähköpostiin seikkaperäiset ohjeet miten rekisteröinti tehdään. No minähän olin jo sitä kokeillut vaikka kuinka monta kertaa samalla tuloksella. Viimeisessä mailissa epäilivät, että minun sarjanumero olis jotenkin sidoksissa useampaan laitteeseen? Tämän vois sitten tsekata soittamalla jonnekin "auto supportiin", mikä sitten lieneekään. Ystävällisesti ne vastailee, mutta itse asia ei etene
Kura lentää...
-
AriK
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
Re: Garmin Zumo
Tilasin Zumoni pixmania:sta, eli siinä oli Ranskan kartta detailmappinä itse koneessa. ei hyväksynyt sinne sitten mitään muuta, eikä Ranskan karttaa saa sieltä edes pois, ( en ainakaan minä saa )tertsu kirjoitti:Eikös tuo CityNavigator ole siinä laitteen muistissa ja muut kartat sitten kannattaa asennella muistikortille?
"Preloaded City Navigator® NT for Europe (full coverage) 2008 MAPPING VERSION 10"
Eli siksi minulla on Suomen tarkemmat kartat kortilla.
T: Ari
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
Re: Garmin Zumo
MP-messuilla on Zumo 550 tarjouksessa 499 +tk, sisältää uuden karttapäivityksen (Eu-alue). Maahantuojalla esillä myös uusi Zumo 660 tms., jossa isompi näyttö, sellainen automainen laajakulma. Uusi on niin uusi, että maahantuojan edustaja ei vielä tiennyt mitä muuta eroa siinä on kuin hinta, noin 700e.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Garmin Zumo
Jossain ulkomaan foorumilla oli juttu uudesta 660 Zumosta ja sen pitäis olla halvempi kuin 550! Muistaakseni siinä ei ole mukana varusteita niin paljoin kuin muissa ja talletettavien reittien määräkin olis pienempi. Muistikuviin nämä nyt perustuu, mutta jotain tämmöistä. Garminin sivuilla hinta on tosiaan halvempi kuin 550:n https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=135.desmo kirjoitti:MP-messuilla on Zumo 550 tarjouksessa 499 +tk, sisältää uuden karttapäivityksen (Eu-alue). Maahantuojalla esillä myös uusi Zumo 660 tms., jossa isompi näyttö, sellainen automainen laajakulma. Uusi on niin uusi, että maahantuojan edustaja ei vielä tiennyt mitä muuta eroa siinä on kuin hinta, noin 700e.
Kura lentää...
Re: Garmin Zumo
Lieneekö muilla ollut samoja oireita, mutta mun Zumo ei ole pariin kertaan käynnistynyt ennen kuin akun on irroittanut. Viime syksynä teki ekan kerran ja nyt pari päivää sitten uudelleen, joten harvakseltaanhan tuo sitä tekee. Ikävä homma vaan jos se reissussa sen tekee. Pitää kuskata sikapientä kuusiokoloavainta mukana ton varalle...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää