Ilta Saimaalla, aamuksi kotiin

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Ilta Saimaalla, aamuksi kotiin

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Olen tässä alkanut pohdiskella jotain mukavaa pientä ajolenkkiä jonain sopivana kesäyönä. Mikäli tuo on liian ympäripyöreästi ilmaistu, tarkennan hieman. Saimaan ympäri juhannusta edeltävän viikonlopun lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, eli 16. – 17.6. Reitti on karkeasti seuraavanlainen: Kouvola-Lappeenranta-Imatra-Ruokolahti-Punkaharju-Savonlinna-Sulkava-Koikkala-Siikakoski-Parkkila-Ristiina-Tuohikotti-Kouvola. Tuollaiseen lenkkiin tulee väkisinkin hieman asfalttiakin mutta sen osuuden pyrin pitämään minimissään järkevissä puitteissa. Enkä myöskään etsi mitään mahtavia upotuspätkiä vaan tarkoitus olisi ajaa pientä ja oikein pientä soratietä.

Likimain kaikki ajattelemani osuudet olen ainakin joskus ajanut, toiset useastikin ja periaatteessa reittihän pitäisi mennä helposti läpi, mutta eihän asia onneksi niin yleensä mene ja pientä harhailua on varmasti odotettavissa. Osittain vastaava lenkki on kuitenkin aiemminkin ajettu, Quasimoton Saimaan ympäriajona keväällä 2001. Siinä meni mukavasti aamusta iltaan ja nyt siis päinvastoin.

Lähtö- ja paluupaikkana voisi olla perinteisesti Road Runners –kerhotila ja lähtöaika jossakin vaikka kello 18 ja 20 välillä mahdollisten osanottajien mahdollisten toiveiden mukaan.

Laittakaapa korvan taakse.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Pidetään mielessä.

Joskus olin Oulussa yöajossa. Taisi olla syyskuuta. Lähdettiin klo 22.00 liikkeelle, oli pimeää ja ajovaloilla vaan ajettiin pieniä metsäautoteitä.

Takaisin tultiin joskus klo 3.00.
Mainio kokemus.

No tuohon aikaan on aika valoisaa Kouvolan tasollakin, joten reissu on ihan erilainen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Syke »

Täältä löytyy yksi kiinnostunut.Ehtii sopivasti saamaan tuntumaa outoon pyöräänkin ennen tuota. :)
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No toihan on kuin käänteinen Finnairin mainos, jossa tullaan "illaksi kotiin"

Mitä se vaimo ja perhe sanoo?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Pekkavee kirjoitti:
Mitä se vaimo ja perhe sanoo?
Nehän nukkuu yöllä!
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Kuulostaa huippureissulta. Mä ainakin tykkään ajaa yöllä ja varmasti olen mukana jos vain olen maisemissa.

Valinta kummalla mopolla lähtee onkin sitten kimurampi juttu. Jos superpehmeisiin paikkoihin ei mennä niin bemun valomeri on aivan luksusta (jos juhannuksen aikana edes hämärää tulee). Toisaalta taasen DRZ tarjoilee _jokaisessa_ moottorijarrussa juhannusta viettäviä mökkiläisiä riemastuttavaa 'pientä poksahtelua' pakoputkesta. Ääniefektin lisäksi on tarjolla myös pientä tuliefektiä mikä sopii tunnelmaan.
hamis53
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 4:38 pm
Pyörä: DR650R -92
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamis53 »

Mitähän tälle suunnitelmalle kuuluu? Onko toteutumassa kaavailujen mukaisesti vai menossa kiville? Olisin kiinnostunut, vaikka ei toi Yammu nyt mikään matkaenska olekaan.
Eilen ajellessa tuntui, että pitempään reissuun tarvii penkki vähän pehmikettä :roll: Ehkä sitten ajelin liian hyviä teitä ja tuli istuskeltua liikaa :o
-Hämis-
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Suunnitelmat ovat vielä täysissä voimissaan. Reittiä en ole vielä alkanut sen kummemmin tutkimaan, onhan tässä vielä aikaa! Tähän reissuun liittyy, ainakin omalta osaltani, kelivaraus, eli sateella en lähde, enkä välttämättä edes pilvisellä säällä. Yötön yö näin etelässä ei lopulta niin kovin yötön olekaan, mikäli taivas on pilvessä.

Kuinka pitkä on pikkujammun tankkausväli?
hamis53
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 4:38 pm
Pyörä: DR650R -92
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamis53 »

Yammussa on nippanappa kympin tankki, että läpän asennosta riippuen parisataa kilsaa juuri pääsee. Voishan sinne jonkun varapänikän toki laittaa mukaan.
Kulutuksen arviointi on ollut vähän korkeemmas käres, kun mittari on vielä paikalleen laittamatta. Puuttui käytettynä hankittaes ja uus vasta toivelistalla. Tietääkö joku "hyvää ja halpaa" monitoimista mittaria miel. suuremmalla näytöllä, valolla jne? Yhdessä firmassa Vantaalla oli ilmeisesti jenkkien tekemä, jossa mm. lämpö, rpm, jne. lisätoimintoja. Hinta n. 130-140 ekua...
-Hämis-
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Syke »

Vieläkö reissu toteutumassa?
Pärjääkö Touranceilla reissun läpi?
Hyvää säätä ainakin luvannu.
Ande749
Viestit: 781
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: Pole Taiga
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Kyllä reissu selkeästi on suunnitelmissa ja kelikin vaikuttaisi lupaavalta. Enpä nyt suoraan muista/tiedä, millaiset renkaat ne tourancet on, mutta sanoisin, että tuskin meno renkaiden kuvion vuoksi tyssää. Itselläni on takarenkaana C-02-Mitas, jossa on pintaa ehkä noin kolmannes jäljellä, tai vähemmän, enkä aio tälle reissulle sitä vaihtaa. Uraalle sitten. Työnnellään porukalla niitä pyöriä jos se siihen menee!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Syke »

Mä olen mukana. :D
Avatar
MP@
Viestit: 780
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990A -13
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja MP@ »

holaa!
jos Ande olet tehnyt reittiä jo valmiiksi laita mulle tulemaan
tulen karvakäsienmaasta keskiviikkona pois 8)
Avatar
MP@
Viestit: 780
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990A -13
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja MP@ »

voi olla että sää pilaa reissun, on vähän kinthaalla tällä hetkellä
Kouvola
savonlinna
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Vastaa Viestiin