Re: Parisuhdetesti Murmanskiin
Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 8:28 am
Tämä reissu sai alkunsa perjantaina tai oikeastaan jo torstaina kun ajeltiin Ilomantsiin ollaksemme hivenen lähempänä suunniteltua rajanylityspaikkaa. Perjantai-aamuna kahdeksan maissa oli kamat pakattuna ja matka oli alkamassa. Pyörät lämpenemään ja kypärä päähän. Yhtäkkiä minun dr-z sammui ja kaikki virrat katosi mittaristosta. Uusi starttiyritys ja rele naksahteli vain. Mittailtiin, että akun jännite vaikuttaa alhaiselta ja otettiin apuvirtaa. Sepä polttikin sitten sulakkeen saman tien. Omassa mielessä epäilykset kohdistuivat edellisen omistajan jälkiasentamaan kiinan xenoniin. Virrat irti sieltä ja taas toimi.
Ilman etulamppua ei tointanut matkaan lähteä. Xenonin laiton yhteydessä oli vaihdettu umpio ja lampun kanta joten sopivaa lamppua ei ollut. Ilomantsin Suzuki-tehtaalta kuitenkin löytyi dr-z josta vaihdettiin umpio, tehtiin vähän johdotuksia uusiksi ja 10:30 oltiin valmiina lähtöön taas.
Tuntia myöhemmin oltiin ylittämässä rajaa ja melko sujuvasti yli. Koska kello oli jo puoli päivä, syötiin Kolmas-asemalla ennen pöpelikköön lähtöä.
Ajatus oli ajaa rajan tuntumassa Värtsilästä Tolvajärvelle, Vegarukseen jne. Koska ollaan rajavyöhykkeellä, heti Värtsilään mennessä oli ensimmäinen tarkastuspiste. Siinä kerrottiin mihin oltiin menossa ja matka jatkui. Tie menee aivan piikkilangan ja panssariuran tyyppisen myötäisesti pitkän matkaa. Tarkastuspisteitä oli neljä tai viisi ennen Tolvajärvelle tuloa. Ennen Tolvajärveä tie oli perushiekkatietä, oikein kivaa mopoiluun.
Tolvajärven ja Vegaruksen välillä oli hivenen kostempaa ja välillä piti oikein pyörän päältä nousta pois katselemaan mitä edessä oli. Fantastista pätkää, mielestäni.
Aamun tekniikkaongelmien vuoksi päädyttiin Suojärvelle yöksi. Kilometrejä Venäjän puolella kertyi noin 150. Keli oli harmahtava muttei paljoa satanut.
Muutama kuva Tolvajärven ja Vegaruksen väliltä ohessa.
https://drive.google.com/file/d/0B7Hv1T ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B7Hv1T ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B19hwL ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B19hwL ... p=drivesdk
Ilman etulamppua ei tointanut matkaan lähteä. Xenonin laiton yhteydessä oli vaihdettu umpio ja lampun kanta joten sopivaa lamppua ei ollut. Ilomantsin Suzuki-tehtaalta kuitenkin löytyi dr-z josta vaihdettiin umpio, tehtiin vähän johdotuksia uusiksi ja 10:30 oltiin valmiina lähtöön taas.
Tuntia myöhemmin oltiin ylittämässä rajaa ja melko sujuvasti yli. Koska kello oli jo puoli päivä, syötiin Kolmas-asemalla ennen pöpelikköön lähtöä.
Ajatus oli ajaa rajan tuntumassa Värtsilästä Tolvajärvelle, Vegarukseen jne. Koska ollaan rajavyöhykkeellä, heti Värtsilään mennessä oli ensimmäinen tarkastuspiste. Siinä kerrottiin mihin oltiin menossa ja matka jatkui. Tie menee aivan piikkilangan ja panssariuran tyyppisen myötäisesti pitkän matkaa. Tarkastuspisteitä oli neljä tai viisi ennen Tolvajärvelle tuloa. Ennen Tolvajärveä tie oli perushiekkatietä, oikein kivaa mopoiluun.
Tolvajärven ja Vegaruksen välillä oli hivenen kostempaa ja välillä piti oikein pyörän päältä nousta pois katselemaan mitä edessä oli. Fantastista pätkää, mielestäni.
Aamun tekniikkaongelmien vuoksi päädyttiin Suojärvelle yöksi. Kilometrejä Venäjän puolella kertyi noin 150. Keli oli harmahtava muttei paljoa satanut.
Muutama kuva Tolvajärven ja Vegaruksen väliltä ohessa.
https://drive.google.com/file/d/0B7Hv1T ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B7Hv1T ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B19hwL ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B19hwL ... p=drivesdk