Venäjälle, да да!

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Totti »

rumppa kirjoitti:Moro,Porojärvellä uusi hotelli yrittäjä Sergej.
Siisti paikka kunhan saa valmiiksi,aamiainen järjestyy ja bensaakin löytyi (92)
Puhuu auttavasti Suomea p.+7-921-457-26-26
Käykää tukemassa.
Kiitos tiedosta, käydään tukemassa. Oisko sulla antaa osoitetta tai koordinaatteja?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
rumppa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Helmi 24, 2014 10:56 pm
Pyörä: -09 GSA

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja rumppa »

Moro,ei ole valitettavasti tarkempaa kuin pohjoisesta tultaessa ensimmäinen "katu" vasemmalle ja kaupalta 100m oikealla.
Koulun vieressä.Sergejiltä saa tarkemmat tiedot,niin kuin sanoin puhuu auttavaa Suomea (3v.mansikoita poimimassa Suomessa.)
Andestone
Viestit: 100
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Lahti

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Andestone »

Onko tietoo meneekö Paanajärven kansallispuiston läpi tietä.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Andestone kirjoitti:Onko tietoo meneekö Paanajärven kansallispuiston läpi tietä.
Voi siellä jotain mennä, mutta epäilen että liikkuminen kansallispuiston alueella kiellettyä tai rajoitettua (tosin talvella saa kelkalla niille osoitetuilla reitellä ajaa) ja lisäksi kannattaa tarkistaa mikä on rajavyöhyketilanne. Tuolla kartta

Tuossa hieman heidän sivuiltaan:
In accordance with the Federal Law “On Specially Protected Natural Territories”, a differentiated regime of special protection is established within the borders of the national park, taking into account their natural, historical, cultural and other features and approved by the functional zoning of the territory.

Protection of natural complexes and objects in the territory of NP Paanajarvi is carried out by a security service consisting of full-time state inspectors (15 people).

The direct management of the security service is entrusted to the deputy director for security.

Territory protection

The functions of the national park protection service include forest conservation (including fire), wildlife protection, protection of fish resources, supervision of compliance with the established rules for visiting the territory, protection of historical and cultural monuments.

The security activity is conducted by the park independently, as well as with the involvement of other environmental protection structures, internal affairs agencies and border services.
Protection of the territory is carried out in the mode of round-the-clock watch by groups of inspectors of 3-4 people each. During the fire-dangerous season and during the periods of mass visits to the park by tourists, duty shifts increase to 5 people.

Of the state park inspectors, a specialized mobile security unit, an operational group (3 people), was created. The task force is equipped with specialized equipment: UAZ cars, motor boats with boat motors, snowmobiles, binoculars, cameras, skis, radiotelephone, walkie-talkies.
All employees of the park, located in the natural area, are equipped with portable radio stations for constant communication with the office.

State inspectors fix and do business on violations of the park.

The most common types of violations of the regime are: fishing in prohibited places and staying in a conservation area without permission.

Eli kannataa varmasti ensin tiedustella miten asiaan suhtautuvat:

FSI "Paanajärvi National Park"
186667, Russia, Republic of Karelia, Loukhsky district, settlement Pyaozersky
(8-814) 39-48-504 | Fax: (8-814) 39-48-688
paanajarvi.tur@onego.ru
paanajarvi@onego.ru
Mika TA-91
jiihaa
Viestit: 53
Liittynyt: To Maalis 13, 2014 11:10 am
Pyörä: T7
Paikkakunta: Espoo

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja jiihaa »

Noista meileistä eivät ainakaan majoitustiedusteluihin vastanneet mitään, puhelimella piti mökki varata.
Kaikkien alueelle menevien pitää rekisteröityä Pääjärven kylän "visitor centressä".
Ajattelitteko etelä-pohjoissuuntaista läpiajoa vai mihin suuntaan?
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Pääjärven seudun tankkausmahdollisuuksista tietoa?
Andestone
Viestit: 100
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Lahti

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Andestone »

jiihaa kirjoitti:Noista meileistä eivät ainakaan majoitustiedusteluihin vastanneet mitään, puhelimella piti mökki varata.
Kaikkien alueelle menevien pitää rekisteröityä Pääjärven kylän "visitor centressä".
Ajattelitteko etelä-pohjoissuuntaista läpiajoa vai mihin suuntaan?
Etelä-pohjoinen oli ajatuksissa.
Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Totti »

Viuh kirjoitti:Pääjärven seudun tankkausmahdollisuuksista tietoa?
Muutama vuosi sitten oli ainakin yksi asema.
Tämän päivän tilanteesta ei valitettavasti ole tietoa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Aatos
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:57 am
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Yandex maps ja haku gas statiton niin löytyy huoltamot.
jiihaa
Viestit: 53
Liittynyt: To Maalis 13, 2014 11:10 am
Pyörä: T7
Paikkakunta: Espoo

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja jiihaa »

Andestone kirjoitti:Etelä-pohjoinen oli ajatuksissa.
Voi tuossa tulla äitiä ikävä ennen kuin on Vuorijärvellä..
Ainakin satelliittikuvissa urat häipyvät soihin ja vesien ylitykset siihen lisähaasteeksi.
Voi sieltä joitain vanhoja 6. Divisioonan etenemisuria toki löytää, silloinkin joutuivat tekemään "tietä" edellään että saivat edes purilaat kulkemaan.
james-x11
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

Viuh kirjoitti:Pääjärven seudun tankkausmahdollisuuksista tietoa?
Pääjärvellä on uusi tankkauspiste (92, 95 ja Di) keskellä kylää uuden kaupan vieressä 200m päässä kaupasta, myös uusi lounaspaikka "Kakkara" on kaupalta 200m päässä.
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Viuh »

james-x11 kirjoitti:
Viuh kirjoitti:Pääjärven seudun tankkausmahdollisuuksista tietoa?
Pääjärvellä on uusi tankkauspiste (92, 95 ja Di) keskellä kylää uuden kaupan vieressä 200m päässä kaupasta, myös uusi lounaspaikka "Kakkara" on kaupalta 200m päässä.
Hyvä juttu, kiitos tiedosta!
Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Totti »

rumppa kirjoitti:Moro,ei ole valitettavasti tarkempaa kuin pohjoisesta tultaessa ensimmäinen "katu" vasemmalle ja kaupalta 100m oikealla.
Koulun vieressä.Sergejiltä saa tarkemmat tiedot,niin kuin sanoin puhuu auttavaa Suomea (3v.mansikoita poimimassa Suomessa.)
Eipä löydetty Sergeitä. Kolmelta ihmiseltä kysyttiin ohjeita ja kaikki neuvoivat eri suuntaan. Sen verran huonoa on mun venäjänkieli ja Sergein suomenkieli ettei puhelimessa saatu selkeitä ohjeita. Tankattiin sitten siltä samalta omakotitalon pihalta mistä ennenkin. Mulla on paikan koordinaatit, voin laittaa jos joku tarvii.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Totti
Viestit: 1064
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Totti »

Venäjän tullimääräykset ovat muuttuneet kevään aikana, taas kerran.
Uudet rajat ovat 25 kg ja 500 euroa.
Ajoneuvon tullauslomake missä on vanhat rajat ei kelpaa rajalla.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Totti kirjoitti:
rumppa kirjoitti:Moro,ei ole valitettavasti tarkempaa kuin pohjoisesta tultaessa ensimmäinen "katu" vasemmalle ja kaupalta 100m oikealla.
Koulun vieressä.Sergejiltä saa tarkemmat tiedot,niin kuin sanoin puhuu auttavaa Suomea (3v.mansikoita poimimassa Suomessa.)
Eipä löydetty Sergeitä. Kolmelta ihmiseltä kysyttiin ohjeita ja kaikki neuvoivat eri suuntaan. Sen verran huonoa on mun venäjänkieli ja Sergein suomenkieli ettei puhelimessa saatu selkeitä ohjeita. Tankattiin sitten siltä samalta omakotitalon pihalta mistä ennenkin. Mulla on paikan koordinaatit, voin laittaa jos joku tarvii.

Ajettiin viime viikolla Porozeron läpi, soitin " Sergeille" mutta oli jossain autolla, kaupalla neuvottiin että kylän päässä Karhumäen suuntaan vasemmalla puolella talossa jossa on rautaportit on bensaa , ei kuitenkaan käyty kun arveltiin että riittä ja riitti :) Karhumäkeen .
Syötiin kaupalla jäätelöitä ja rajavartija tuli kysymymään papereita, otti kuvat passeista ja viisumeista ja toivotti hyvää matkaa .
ps. Yövyttiin Karhumäen Pikku Karhussa suosittelen 4 hengen kelomökki hinta 7000 ruplaa yö, sauna oli 3000 ruplaa.

Sitten jatkettiin kanavan itäpuolta matkaa Valdaihin ja sieltä Belamorskiin vanhoja kapearaiteisen radan pohjia pitkin .

-jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Vastaa Viestiin