Venäjälle, да да!

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Rauta
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 10:07 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Hamina

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Ai siellä pikkuasemalla kaupungin ulkopuolella. Missä raha-asiat hoidetaan luukun kautta? Kesäkuussa oli uudet mittarit vielä kelmuissa ja myivat sillon vaan 88okt.
Harmi jos on kiinni lopullisesti...
ptr
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Pyörä: 701

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja ptr »

Moi

Juurikin Se. Henkilökunta oli paikalla.
Ymmärrettiin, että toiminta voi jatkua jos löytyy uusi operaattori.
Harmillinen asia.

ptr
Avatar
Totti
Viestit: 1065
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Totti »

Saako Venäjän paperikarttoja muualta kuin https://ruslania.com/ ?

Äänisen kierto olisi yksi vaihtoehto ensi kesälle.
Karjalan AT tiekartta löytyy jo hyllystä. Mutta sen mukaan Äänisestä itään ja koilliseen olisi kovin vähän teitä ja mitään muutakaan?
Onko asia näin vai onko tuo alue jätetty tarkoituksella vähemmälle huomioille tuossa kartassa?

Tätä katselin https://ruslania.com/maps/bycategory/1/russian-maps mutta voi olla että tässä on sama juttu?

Garminin kanssa mentiin viime kesä osm-kartoilla ja hyvin pärjäsi.
Tykkään vaan suunnitella ja haaveilla paperikartan äärellä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja empperi »

Kartat kannattaa ostaa Venäjältä. Esim. Sortavalasta saa hyviä karttoja muutamalla eurolla. Juuri tuon Äänisen ympäri kartan sai 250 ruplalla.
Kartta on ISBN: 978-5-91704-060-8.
Avatar
T€€MU
Viestit: 218
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 2:25 pm
Pyörä: XT660Z Tenere -09
Paikkakunta: E-P

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja T€€MU »

Täältä tilasin paperikartat viimekesän Siberian reissulle:


https://www.reise-know-how.de/en/shop?populate=russia

-Löytyyhän sieltä paljon muutakin.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Silti oli kartat ostettu mistä tahansa niin ei kannata ajatella että ne olisivat samalla tasalla kuin vaikka Suomessa, eli ne on vain suuntaa antavia ja esimerkkejä siitä missä tie saattaisi mennä, etenkin kun puhutaan vähänkään pienemmistä teistä.

T. Karjalassa monta vuotta pyörällä pyörinyt
Mika TA-91
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Aika hyvät kartat löytyy Play-kaupasta löytyvästä Soviet Military mapsista.
modo
Viestit: 15
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:45 am
Pyörä: 690
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja modo »

Ensi kesänä olisi tarkoitus tehdä jonkinlainen Mustanmeren kierros niin että Niiralasta rajan yli ja seuraava piste kartalla Volgograd niin että Moskova kierretään riittävän kaukaa. Sieltä sitten Verkhny Larsin kautta Georgiaan. Muutama kysymys herännyt tähän liittyen.

Mikä on järkevin reitti Niirala - Volgograd välille? Isointa tietä ei koko matkaa viitsisi mennä.

Tiedätkö jotain tutustumisen arvoista tuolta väliltä? Ei kokopäivän ekskursiota.

Löytyykö jostain tietoa tuon Verkhny Lars raja-aseman aukiolo ajoista, ruuhkista, poikkeuksista yms.? Tuskin, mutta kysytään kuitenkin.
kkjjhh
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 15, 2018 11:32 am
Pyörä: 1200 GSA

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja kkjjhh »

Jos Novgorodin kautta kuljet ja historia kiinnostaa, niin sikäläinen Kreml ainakin näkemisen arvoinen.
Cmaltese
Viestit: 36
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 8:40 pm
Pyörä: BMW f800gs adv,f800gs,yamaha xt660r

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Cmaltese »

Moro,näin kesälomakauden lähestyessä kyselisin porukoilta,onko kukaan muu suunnitelemassa kesälle -19 reissua Mongolian suuntaan? Venäjä-Kazakhstan reittiä, mahdollisesti Kirgisia paluumatkalla.Itsellä aikaa käytettävissä noin 2 kuukautta jos ei työt pahasti haittaa,niin saatan ajella vielä tuonne mutkan Kaspianmeren länsipuolelle,Georgia,Azerbaizan. Armenia seuduille.
TuomasH
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:09 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R Basel, GL1500 -89 :)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja TuomasH »

Cmaltese kirjoitti:Moro,näin kesälomakauden lähestyessä kyselisin porukoilta,onko kukaan muu suunnitelemassa kesälle -19 reissua Mongolian suuntaan? Venäjä-Kazakhstan reittiä, mahdollisesti Kirgisia paluumatkalla.Itsellä aikaa käytettävissä noin 2 kuukautta jos ei työt pahasti haittaa,niin saatan ajella vielä tuonne mutkan Kaspianmeren länsipuolelle,Georgia,Azerbaizan. Armenia seuduille.
Hei!

Suunnittelussa on reissu tämän saaren itärannalle, eli Vladivostokiin, myöskin Baikalin-Amurin radan huoltotie ja Magadan sekä Road of Bones ovat suunnittelussa. Nyt on vaan harmiksi työn puolelta suuri este - nykyinen työnantaja ei anna pitää lomarahoista kuin puolet vapaana ja ei anna liittää niitä vuosilomien perään. Todellinen kirous, kun olen kerran jo tehnyt yhden 43 päivän reissun Kazakstaniin ja Mongoliaan vuonna 2010. Se oli unohtumaton kokemus. Pian on 10v siitä ja olisi korkea aika käydä katsastamassa mestat uudelleen. :D :shock: :lol: Kazakstanissa kävin 2015 uudelleen ja Kirgisiassa myös samalla kertaa. On mahdollista, että en pääse vielä tänä vuonne lähtemään, mutta mikään ei ole varmaa, kun teen omia reissusuunnitelmia.

Venäjästä:

Venäjällä on 365 päivän sääntö ulkomailta tulevissa tilapäistullatuissa ajoneuvoissa, eli on mahdollista ajaa oma ajoneuvo rajan yli, lastata se rekan tai junan kyytiin ja lähettää se tuonne itärannalle, sitten palata Suomeen odottamaan varsinaisen loman alkua. Ajoneuvoa ei saa Venäjälle Suomen puolelta esimerkiksi venäläisen rahtarin kyydissä, kuskin pitää olla mukana. Jos ajoneuvo on yli 2kk paikoillaan, niin siitä pitää ilmoittaa paikallisille viranomaisille.

Yksi suunnitelma itsellä on tuo rahti ja sitten lentokoneella itse pari viikkoa myöhemmin perässä. Huono puoli se, että tuo rahti+lentokone vie puolet huvista pois. Ei saa samaa kokonaisuutta ja fiilistä, kun suuntaa mopon nokan täältä itään ja lähtee tavoittelemaan motoristien mekkaa, eli Mongoliaa.

Kazakhstan ja Mongolia tarjoavat niin paljon nähtävää, että se 2kk menee aika nopeasti niitä kiertäessä. Vaikka ei pidä kiirettä, niin ajamista riittää runsain mitoin. Oma vinkkini on, että ei kannata ympätä liikaa ajamista yhteen reissuun, ellei ole useamman kuukauden aikabudjettia käytössä.

Lopuiksi: Magadanin laulu nostamaan matkakuumetta!
Avatar
-H-
Viestit: 74
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 7:36 pm
Pyörä: TT600RE/R
Paikkakunta: Sarvikuonojen maa, Vihti

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja -H- »

Totti kirjoitti: Äänisen kierto olisi yksi vaihtoehto ensi kesälle.
Karjalan AT tiekartta löytyy jo hyllystä. Mutta sen mukaan Äänisestä itään ja koilliseen olisi kovin vähän teitä ja mitään muutakaan?
Onko asia näin vai onko tuo alue jätetty tarkoituksella vähemmälle huomioille tuossa kartassa?
Oli vuonna 2003 kun kiersin Äänisen vastapäivään. Juuri sitä ennen oli Suomessa julkaistu kartta jonka mukaan Äänisen itäpuolella oli hyvin ohuella merkatut tiet mutta ympäri kuitenkin. TV:stäkin oli juuri tullut Lantikka & vinssi extreme läpipääsystä. Mutkaselta näytti ja arveltiin että venäläinen ohutviivamutkatie voi olla läpi pääsemätön. Alla oli silloin BMW R1100S eli ihan katukyykky.

Loppujen lopuksi se pahalta näyttänyt pätkä oli reissun parasta asfalttitietä, reilua satasta, ei reikiä ja lujempaakin olisi päässyt. Etelästä katsoen alku ja varsinkin loppu oli sitten savea, kuoppia, lätäköitä ja paikoin isoa pyöreää soraa.

Nykyäänhän tuon asfalttiosuuden näkee jo satelliittikuvistakin.

Kauemmas itään ei menty joten niistä ei ole kokemusta.

-H-
Cmaltese
Viestit: 36
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 8:40 pm
Pyörä: BMW f800gs adv,f800gs,yamaha xt660r

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Cmaltese »

TuomasH kirjoitti:
Cmaltese kirjoitti:Moro,näin kesälomakauden lähestyessä kyselisin porukoilta,onko kukaan muu suunnitelemassa kesälle -19 reissua Mongolian suuntaan? Venäjä-Kazakhstan reittiä, mahdollisesti Kirgisia paluumatkalla.Itsellä aikaa käytettävissä noin 2 kuukautta jos ei työt pahasti haittaa,niin saatan ajella vielä tuonne mutkan Kaspianmeren länsipuolelle,Georgia,Azerbaizan. Armenia seuduille.
Hei!

Suunnittelussa on reissu tämän saaren itärannalle, eli Vladivostokiin, myöskin Baikalin-Amurin radan huoltotie ja Magadan sekä Road of Bones ovat suunnittelussa. Nyt on vaan harmiksi työn puolelta suuri este - nykyinen työnantaja ei anna pitää lomarahoista kuin puolet vapaana ja ei anna liittää niitä vuosilomien perään. Todellinen kirous, kun olen kerran jo tehnyt yhden 43 päivän reissun Kazakstaniin ja Mongoliaan vuonna 2010. Se oli unohtumaton kokemus. Pian on 10v siitä ja olisi korkea aika käydä katsastamassa mestat uudelleen. :D :shock: :lol: Kazakstanissa kävin 2015 uudelleen ja Kirgisiassa myös samalla kertaa. On mahdollista, että en pääse vielä tänä vuonne lähtemään, mutta mikään ei ole varmaa, kun teen omia reissusuunnitelmia.

Venäjästä:

Venäjällä on 365 päivän sääntö ulkomailta tulevissa tilapäistullatuissa ajoneuvoissa, eli on mahdollista ajaa oma ajoneuvo rajan yli, lastata se rekan tai junan kyytiin ja lähettää se tuonne itärannalle, sitten palata Suomeen odottamaan varsinaisen loman alkua. Ajoneuvoa ei saa Venäjälle Suomen puolelta esimerkiksi venäläisen rahtarin kyydissä, kuskin pitää olla mukana. Jos ajoneuvo on yli 2kk paikoillaan, niin siitä pitää ilmoittaa paikallisille viranomaisille.

Yksi suunnitelma itsellä on tuo rahti ja sitten lentokoneella itse pari viikkoa myöhemmin perässä. Huono puoli se, että tuo rahti+lentokone vie puolet huvista pois. Ei saa samaa kokonaisuutta ja fiilistä, kun suuntaa mopon nokan täältä itään ja lähtee tavoittelemaan motoristien mekkaa, eli Mongoliaa.

Kazakhstan ja Mongolia tarjoavat niin paljon nähtävää, että se 2kk menee aika nopeasti niitä kiertäessä. Vaikka ei pidä kiirettä, niin ajamista riittää runsain mitoin. Oma vinkkini on, että ei kannata ympätä liikaa ajamista yhteen reissuun, ellei ole useamman kuukauden aikabudjettia käytössä.

Lopuiksi: Magadanin laulu nostamaan matkakuumetta!
Tulee tuosta suunnilleen noin 20000km reissu kun sen päättää Unkariin,mukaanhan voi lähteä myös osalle matkaa esim Mongoliaan asti.Itsekin saatan vähän oikoa jos näyttää siltä että aika loppuu kesken.
Avatar
Nixi
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Paikkakunta: Ylitornio

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Nixi »

van seagal kirjoitti:Ensi kesänä on tarkoitus ajaa Pietarista Murmanskiin. Reitti alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan. Muutama kysymys olisi: 1. Suosituksia hotelleille Pietariin ja Murmanskiin. 2. Paras kuukausi reissuun (kesä,heinä,elo). 3. Karhutilanne erityisesti Hiipinä vuoristossa, tarvitseeko olla jotenkin varautunut esim. Karhuspray.
Itse oltiin 2016 toukokuun lopulla reissussa, Petroskoissa hieman sateli musitakseni.
Murmanskissa oltiin yötä Park Inn by Radisson Poliarnie Zori, Murmansk.

Hotelli maksoi kahdelta hengeltä aamupalan kanssa 7200 ruplaa eli 97,30 euroa. Vieressä oli parkkipaikka joka maksettiin respaan, eikä sekään maksanut kuin 690 ruplaa noin 9,30 euroa kahdelta pyörältä ja kahdesta Coca Colasta. Lisäksi hotellin aulassa oli pankki automaatti josta nostin aamulla vielä paikallista valuttaa.

Iso kaupunki joten majoitusta löytyy.

Karhuspray nä varmaan toimii pullo Koskenkorvaa, sitä R pulloa :lol:

Viipurista - Storskogiin
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Venäjälle, да да!

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Tiedoksi Umbajärven kiertoa harkitseville. Pikkusilta artikkelin mukaan paikoillaan.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006132961.html
Vastaa Viestiin