Pohjois-Norja
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Pohjois-Norja
Mitäs näkemisen arvoisia paikkoja/reittejä olisi tuolla Pohjois-Norjassa? Parhaat maisemathan toki olisi vähän etelämmässä, mutta nyt olisi näillä näkymin aikomus Suomen Lapin reissun yhteydessä poiketa vähän Norjankin puolella.
-
Harri Hemmilä
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: R1200GS
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Pohjois-Norja
Alta-kanjoni, Lofootit ja vuonot.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pohjois-Norja
Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Re: Pohjois-Norja
Hamningbergin tiellä on ihmetystä aiheuttavia kallioita. Sinne on vain pitkä ja tylsä matka Varanginvuonon rantaa.
Re: Pohjois-Norja
Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: Pohjois-Norja
Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
-
Harri Hemmilä
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: R1200GS
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Pohjois-Norja
Vai tarkoititko saltstraumenia?exorcist kirjoitti:Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saltstraumen
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Pohjois-Norja
Saltstraumen ei ole kovin pohjoisessa, vaan lähellä Bodötä. Jos tuonne menee, kannattaa mennä Norjaan Arjeplogin ja Junkerdalin kautta, mahtava pätkä vähän pienempää, päällystettyä ja vähemmän turistien suosimaa tietä. Virta on kyllä vaikuttava: http://www.youtube.com/watch?v=JM6QeJPUk_c
Pohjoisessa on hienoja maisemia sama mihin menee. Mehaminsta Gamvikiin menevä tie on mahtavaa tunturimaisemaa. Kun tie loppuu, on vastassa maailman pohjoisin mannermaalla sijaitseva Slettnesin majakka.
edit, jos sotahistoria kiinnostaa, niin Trondheimin lähellä on isoja pyssyjä.
Pohjoisessa on hienoja maisemia sama mihin menee. Mehaminsta Gamvikiin menevä tie on mahtavaa tunturimaisemaa. Kun tie loppuu, on vastassa maailman pohjoisin mannermaalla sijaitseva Slettnesin majakka.
edit, jos sotahistoria kiinnostaa, niin Trondheimin lähellä on isoja pyssyjä.
Viimeksi muokannut mek, To Maalis 28, 2013 9:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Piese
- Viestit: 711
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Pohjois-Norja
Eipä ole "lentoelukoita" pohjosessa, joten aivan sama mihin aikaan lähtee, kelitkin heittelee silleen mukavasti ettei tiedä mitä tulee vastaan.AnssiS kirjoitti:Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pohjois-Norja
AnssiS kirjoitti:Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Meillä on pojan kanssa startti 16.6. Jyväskylästä kohti pohjoista, reittisuunnitelma on todella vaihteleva... porukkaan liittyminen mahdollista jos kiinnostaa. Myös Norja ja Ruotsi kuuluu suunnitelmiin.
Re: Pohjois-Norja
Viimekesänä tuli ajettua tie 17. Ei kyllä pohjoisessa, mutta Tornion kautta menin Ja Vaasan lautalla tulin.
Hieno tie useita pikku lautta ylityksiä ja hienoja kyliä toki kelitkin suosi joka yleensä tekee Norjan reissusta onnistuneen.
Hieno tie useita pikku lautta ylityksiä ja hienoja kyliä toki kelitkin suosi joka yleensä tekee Norjan reissusta onnistuneen.
Sylinen
Re: Pohjois-Norja
Tuo Varangin niemimaa on aika "yksinkertaista" maisemaa, mutta hieman kiinnostaisi tuo Hamningberg, kun en viimeksi käynyt kuin Vardossa kääntymässä ja sinnehän on kyllä tylsä tie.Kratti kirjoitti:Hamningbergin tiellä on ihmetystä aiheuttavia kallioita. Sinne on vain pitkä ja tylsä matka Varanginvuonon rantaa.
Berlevågin tie onkin jo aivan toista.
Sylinen
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: Pohjois-Norja
Harri Hemmilä kirjoitti:Vai tarkoititko saltstraumenia?exorcist kirjoitti:Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saltstraumen
En, vaan nimenomaan sörstraumenia. Joskus käyny Skibottenista venheelä tuossa onkimassa ja pari kertaa rannalta heittelemässä. Altasta E6/kautokeinontien risteyksestä 118km rantaa pitkin länttä kohti. Sørstraumen bru/E6. Piruko en ossaa tehä semmosta hienoa kuuklemapslinkkiä.