Pohjois-Norja

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

AnssiS
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2012 6:25 pm
Pyörä: 1150GS
Paikkakunta: Imatra

Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja AnssiS »

Mitäs näkemisen arvoisia paikkoja/reittejä olisi tuolla Pohjois-Norjassa? Parhaat maisemathan toki olisi vähän etelämmässä, mutta nyt olisi näillä näkymin aikomus Suomen Lapin reissun yhteydessä poiketa vähän Norjankin puolella.
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Alta-kanjoni, Lofootit ja vuonot.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Avatar
nieppi
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Pyörä: ic ja beemer
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Altan Wanha postitie kannattaa ajella läpi
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Kratti
Viestit: 371
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Hamningbergin tiellä on ihmetystä aiheuttavia kallioita. Sinne on vain pitkä ja tylsä matka Varanginvuonon rantaa.
AnssiS
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2012 6:25 pm
Pyörä: 1150GS
Paikkakunta: Imatra

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja AnssiS »

JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.
exorcist
Viestit: 15
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
Paikkakunta: Levi

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja exorcist »

Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

exorcist kirjoitti:Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
Vai tarkoititko saltstraumenia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saltstraumen
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja mek »

Saltstraumen ei ole kovin pohjoisessa, vaan lähellä Bodötä. Jos tuonne menee, kannattaa mennä Norjaan Arjeplogin ja Junkerdalin kautta, mahtava pätkä vähän pienempää, päällystettyä ja vähemmän turistien suosimaa tietä. Virta on kyllä vaikuttava: http://www.youtube.com/watch?v=JM6QeJPUk_c

Pohjoisessa on hienoja maisemia sama mihin menee. Mehaminsta Gamvikiin menevä tie on mahtavaa tunturimaisemaa. Kun tie loppuu, on vastassa maailman pohjoisin mannermaalla sijaitseva Slettnesin majakka.

edit, jos sotahistoria kiinnostaa, niin Trondheimin lähellä on isoja pyssyjä.
Viimeksi muokannut mek, To Maalis 28, 2013 9:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piese
Viestit: 711
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja Piese »

AnssiS kirjoitti:
JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.
Eipä ole "lentoelukoita" pohjosessa, joten aivan sama mihin aikaan lähtee, kelitkin heittelee silleen mukavasti ettei tiedä mitä tulee vastaan.
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

AnssiS kirjoitti:
JyskänRiku kirjoitti:Millonkas Anssi on reissuun lähdössä?
Ei ole vielä lomistakaan tietoa, mutta pahinta hyönteisaikaa pitää kyllä pyrkiä välttämään, eli alku- tai loppukesästä.

Meillä on pojan kanssa startti 16.6. Jyväskylästä kohti pohjoista, reittisuunnitelma on todella vaihteleva... porukkaan liittyminen mahdollista jos kiinnostaa. Myös Norja ja Ruotsi kuuluu suunnitelmiin.
IsoPoika
Viestit: 234
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 9:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Viimekesänä tuli ajettua tie 17. Ei kyllä pohjoisessa, mutta Tornion kautta menin Ja Vaasan lautalla tulin.
Hieno tie useita pikku lautta ylityksiä ja hienoja kyliä toki kelitkin suosi joka yleensä tekee Norjan reissusta onnistuneen.
Sylinen
IsoPoika
Viestit: 234
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 9:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Kratti kirjoitti:Hamningbergin tiellä on ihmetystä aiheuttavia kallioita. Sinne on vain pitkä ja tylsä matka Varanginvuonon rantaa.
Tuo Varangin niemimaa on aika "yksinkertaista" maisemaa, mutta hieman kiinnostaisi tuo Hamningberg, kun en viimeksi käynyt kuin Vardossa kääntymässä ja sinnehän on kyllä tylsä tie.
Berlevågin tie onkin jo aivan toista.
Sylinen
exorcist
Viestit: 15
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
Paikkakunta: Levi

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja exorcist »

Harri Hemmilä kirjoitti:
exorcist kirjoitti:Sörstraumen, nousu/laskuveen aikana, siinä sillan alla voit hunteerata ko merelä on hoppu. Jos virveli kulkee tarakalla niin tohin sanoa että varma turska/sei/kissa/muu merimakkara kiini tarttuu. Ylös saanti eri homma, varsinki jos virta oikein painaa. Älä pölästy lammasta sölän takana.
Vai tarkoititko saltstraumenia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saltstraumen

En, vaan nimenomaan sörstraumenia. Joskus käyny Skibottenista venheelä tuossa onkimassa ja pari kertaa rannalta heittelemässä. Altasta E6/kautokeinontien risteyksestä 118km rantaa pitkin länttä kohti. Sørstraumen bru/E6. Piruko en ossaa tehä semmosta hienoa kuuklemapslinkkiä.
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Pohjois-Norja

Viesti Kirjoittaja psi »

Русский военный корабль, иди на хуй
Vastaa Viestiin