pekkas kirjoitti:Ilmottauduttu ja maksettu,tällä hetkellä kaksi miehinen joukkue.
Vahvistuksia luvassa,eli tämä ok.
Mutta kysymyksiä ilmassa,navigaattori joka palvelisi tässä hommassa ja miks ei muutenkin.
Tähän saakka menty Garmin 2xx autonavilla ja nykyään lisänä Samsung galaxy xcover.
Tuo Garmin ei tule riittämään ominaisuuksiltaan tähän Adventure Rallyyn.
Jotenkin pitäisi tätä hommaa päivittää,mutta miten?
Helppo vastaus..joku Garmin gpsmap käsikapula ja suomi pro kartat (400€+600€)
tuntuu vähän kalliilta(köyhästä) investoinnilta,saa vähintään tonnin varata muutenkin tuohon hommaan.
Luulen että joku muukin pähkäilee tämän asian kanssa??vai olenko ainut?
ehdotuksia,vinkkejä tai sopivan kapulan/karttojen myynti tarjouksia
Aika pitkälti sama tilanne paitsi ryhmästä ei ole vielä hajuakaan. Tuurillaan tuo 2XX Garmini ajaisi asiansa jos siitä sattuu löytymään piilotettu loki ominaisuus http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 19&t=23216
Kikkailuksi tuo menee silti.
Itsellä käytössä OziExplorer, joka sekin soveltuu kunhan mukana on läppäri, jolla saa tulkattua tiedostot sopiviksi. Armotonta säätämistä sekin.
Onneksi tapahtumaan on vielä sen verran aikaa, että ratkaisumalleja ilmaantunee
pekkas kirjoitti:
Helppo vastaus..joku Garmin gpsmap käsikapula ja suomi pro kartat (400€+600€)
tuntuu vähän kalliilta(köyhästä) investoinnilta,saa vähintään tonnin varata muutenkin tuohon hommaan.
Tai sitten lataat Garminin karttoja tarkemmat, valmiiksi Garminin laitteille konvertoidut reitittävät OpenStreetMapsin kartat jotka maksavat 0 euroa.
Kapuloiden mukana tulevalla normi kartalla pärjää, viimeinen versio City Navigator Europe NT 2012.30 ja tulossa .40.
Kannattaa katsella tuolta Prize Runnere ja Täältä, niin saa parhaat hinnat...ostakaa mukaan Lifetime päivitys, niin kestää kartat ajantasalla
Lisää karttoja voi latailla vaikka OSM jne. niitä on kyllä saatavana
Niksutin@ kirjoitti:Onko jo suunnitelmia ensimmäisen päivän lähtöajasta?
Taitaa olla helpointa tulla edellisenä iltana lähimmän sadan kilsan säteelle majoitukseen..
Kyllä suunnitelmaa on
Matkaa n. 500km ja keskinopeus n.50km/h > 10h, niin ensimäiset lähtee 08:00, että kerretään illalliselle ja saunaan ennen puoltayötä....
Tarkempi aikataulutus selviää reitin maastotarkastuksessa, kun olen kolmeen kertaan retin ajanut niin pitäis olla jo aika hyvä aikataulu kasassa.
Viimesellä etapilla saattaa joutua ajaa höyryillä jos on kovasti maastoeekoota matkalla...
Ei laiteta liikaa maastoa, kovia pohjia ja luontevaa tietä...pärjää varmaan välikoon tankilla...
Mukana painavia pyöriä, ja jos reitti viedään liian pehmeälle, niin voi viimeisillä olla uppopallo ottelu joka ei ole tarkoituksen mukaista.
Mutta katsellaan, jos viimeisellekin pätkälle eksyy tankki tai stoppi
Viimeksi muokannut CapoSakke, To Maalis 08, 2012 9:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
virta kirjoitti:Varsinainen KTM seikkailu. Jokainen päivä alkaa ja päättyy valtuutetusta huollosta / kasaanparsimispisteestä
Juu nääs Sakelle huoltopisteet, eihän kotarilla pääsis läpi ilman päivittäistä kone remppaa ;D
Onnes serkos ja kotaris on edes jalkatapit yhteensopivat
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"