Karjalan Kannaksen kurvailut

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ayrtono
Viestit: 246
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Pyörä: R1200GS Adv.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

hönö kirjoitti:venäjällä ei ole liikennevahingoissa kuljettajapaikkasuojaa. mielenkiintoinen lainkohta noin niinku yleisesti. eli SYYLLISEN HENKILÖVAHINKOJA EI KORVATA ENSINKÄÄN.
Korjataan nyt kirjoitusvirhe - ei ole _liikennevakuutuksessa_ kuljettajasuojaa. Kaiken saat katettua, itsesikin vaikka olisit aiheuttaja, lisävakuutuksilla joita paikallisetkin ottavat tarpeen mukaan. Yllättävän moni kylläkin siellä ajelee minimivakuutuksilla, jotka eivät siis maksa ruplaakaan oman kulkupelinkään vaurioista.

Mielenkiintoinen yksityiskohta - venäjällä hakiessasi kaskovakuutusta kulkuneuvoon, vakuutusyhtiö haluaa kuvata menopelisi ennen myöntämistä. Ilmeisesti niitä klommoja sielläpäin ilmestyy turhan usein vakuutuksen myöntämistä seuraavina päivinä...
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja SamiV »

hönö kirjoitti:vahingosta viisastuneena tai ainakin lisätietoa saaneena.

suomen liikennevakuutus EI OLE VOIMASSA VENÄJÄLLÄ > green card yhteistyö

vaikka vihreätä korttia ei rajalla enää kysytäkään SE ON PAKOLLINEN venäjällä ja ukrainassa.
Selitätkö tätä tarkemmin vai pistetäänkö Tramalin tuottamiin huumehöyryisiin höpötyksiin?

Eikös Green card nimenomaan osoita suomalaisen, voimassaolevan liikennevakuutuksen Venäjällä ja on siis sitten osoitus miliiseille jotka heikommin pääsevät suomalaisiin liikennevakuutustietoihin käsiksi että ajoneuvossa on asianmukainen, voimassaoleva liikennevakuutus.

Korvassummat ja mitä kellekin korvataan on sitten eri homma ja viisumia hakiessa pitää olla voimassa oleva matkustajavakuutus.
Viimeksi muokannut SamiV, To Loka 09, 2014 2:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja TTA »

Suomalainen vakuutus on voimassa mutta korvauksiin sovelletaan vahinkomaan lakeja ja sääntöjä. Eli on voimassa mutta ei siinä laajuudessa kuin Suomessa.
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja SamiV »

TTA kirjoitti:Suomalainen vakuutus on voimassa mutta korvauksiin sovelletaan vahinkomaan lakeja ja sääntöjä. Eli on voimassa mutta ei siinä laajuudessa kuin Suomessa.
Tämä ymmärrys minullakin on ollut.
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

SamiV kirjoitti:
TTA kirjoitti:Suomalainen vakuutus on voimassa mutta korvauksiin sovelletaan vahinkomaan lakeja ja sääntöjä. Eli on voimassa mutta ei siinä laajuudessa kuin Suomessa.
Tämä ymmärrys minullakin on ollut.
... eli mitä korvaa?
Avatar
SamiV
Viestit: 1215
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Kun suomalaisella ajoneuvolla on vihreä kortti, sen Venäjällä aiheuttamat liikennevahingot korvataan Venäjän lainsäädännön mukaan. Venäjällä liikennevakuutuksen korvausrajat ovat hyvin alhaiset:
korvausmäärä henkilövahingoissa on enintään 160 000 ruplaa eli noin 3 300 euroa jokaista vahingonkärsinyttä kohden
korvausmäärä omaisuusvahingoissa on enintään 400 000 ruplaa eli noin 8 000 euroa (1.10.2014 alkaen)

Vakuutuksesta korvataan näiden summien puitteissa
*vastapuolen henkilö- ja omaisuusvahingot
*vakuutetun ajoneuvon matkustajavahingot
* jalankulkijoille ja pyöräilijöille aiheutetut henkilö- ja omaisuusvahingot
*muut ulkopuolisille aiheutuneet vahingot


Vakuutuksesta ei korvata
*kuljettajan omia henkilövahinkoja
*vakuutetun ajoneuvon omia vaurioita
*ajoneuvossa olleita tavaroita tai kuormaa


Venäjän liikennevakuutuslain mukaan edellä mainittujen korvausmäärien ylittävät vahingot korvaa vahingon aiheuttaja siviililainsäädännön mukaan.

Venäjän Federaation siviilikoodeksin pykälän 1064 mukaan vahinkoon syyllinen on velvollinen korvaamaan henkilökohtaisesti aiheuttamansa vahingon vahingonkärsineelle. Näin ollen yllämainittujen korvausmäärien ylittävistä omaisuus- ja henkilövahingoista voi joutua henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.

http://www.lvk.fi/fi/Vakuuttaminen/Vena ... us-korvaa/
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Näin teoriassa, miten käytännössä jos paikallinen jostakin syystä saadaan todistetusti syylliseksi. Ei ehkä koske kurapyöriä mutta uudempiin autoihin syntyy yli 10 Keur vahinko helposti. Tuskin oikeuteen kannattaa mennä eli omien vakuutusten kattavuus pitää olla riittävä.
Mr
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Pyörä: 500 EXC
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Mr »

http://enduro.galleria.fi/kuvat/2015/He ... to2015.mp4

Tuossa hieman koostetta Helatorstain Kannaksen kurvailuista...Kyllä se möhkökin suossa menee!
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mr kirjoitti:http://enduro.galleria.fi/kuvat/2015/He ... to2015.mp4

Tuossa hieman koostetta Helatorstain Kannaksen kurvailuista...Kyllä se möhkökin suossa menee!
Kovin on samankaltaista punnerrusta, kun meillä samaan aikaan Eestin puolella bunkkereineen ja armeija alueineen. Venäläinen savi on vielä hieman tarttuvampaa ja liukkaampaa, kuin Eestin musta turve. Keli suosi meitä ilmeisesti paremmin, Keskiviikon myrskyä lukuunottamatta.

T: Antti
hönö
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 7:59 pm
Pyörä: äkstee / drz
Paikkakunta: hollola

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja hönö »

Vaikka jalka on katkeamisen jälkeen vielä melko vaiheessa niin ei annettu sen(kään) vaivata.

Venäjän perusmeininkiä; Marko pilkillä.

Kuva

Hyvät on urat ja ylityspaikat

Kuva

Kuuluisamman Ukrainalaisen pikkuveli

Kuva

Perinteinen törötys. Kuskit lienee melko hapoilla kun nesteytys tapahtuu pelkällä limulla?

Kuva
pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Käytiin Kajaanin porukalla karjalan suunnalla kurvailemassa,1päivä Kajaani-Kostamus-Lietmajärvi-Mujejärvi-Porajärvi-Vegarus.
Ei isompia tapahtumia,yksi vaihettu sisärengas ja paperien näyttö porajärvellä rajamiehelle.
Illaksi Vegaruksen metsähotelliin,siellä tavattiin hönö&kumppanit,mukava oli tavata.
Vegaruksen hotelli todella edullinen majoittua ja ruoka/aamupala hyvä. Alkoholia kylästä ei saanut...
Sieltä aamulla kohti Prääsää,enskakisa paikan läheisyyteen majoittumaan.
Lauantaina katseltiin kisoja ja aloitettiin iltapäivällä paluu matka.
Kisassa tapahtumia riitti mäessä sesonkia välillä.
Pientä tietä mutta mukavaa reittiä isolle pyörälle oli paluu matka.
Välillä taluteltiin siltojen yli kun ei välttämättä kehdannut ajamalla ylittää..
Yöksi hirvaksen lentokentän taakse rannalle majoittumaan,kentän on suomalaiset ottanut käyttöön 1942 päällystetty myöhemmin ja
ollut venäläisillä armeija käytössä -80 luvulle.Sen jälkeen jossain salakuljetus käytössä,nykyään käyttämätön mutta hyvässä kunnossa.
Hirvaksesta kostamuksen kautta kajaaniin.
Liitteet
Prääsän kisa.jpg
Sillalla.jpg
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Liityin poikien porukkaan Kostamuksesta, mulle tämä oli kesän eka reissu ja sen huomasi , olin ajanut noin 3 km kun huomasin peilistä ison höyhen sateen , pyöräilin samalla veti "huonosti" ei kun seis syyllinen oli kanootosäkki joka oli tapahtunut takarattaan päälle ja rattaan ympärillä oli untuvamakari :o

Seuraavaksi tapasin Kajaanin pojat noin 30 km ajon jälkeen eturengastyhjeni , oli vaihtanut uuden eturenkaan 2 päivää aikaisemmin , onneksi oli uusi sisuskumi mukana :oops:
Seuraavat ongelmat tuli Suojärvi Säämäjärvi välillä ensin 690 ruiskun puhdistus , sitten meni tankin " vahvennettu" RR pultti poikki , onneksi se ei haitannut ajoa .

Terv. -jn-

Mujejärven Ruokalassa syömässä
Kuva

Vegarus hotelli ( ent Aittokoski)

Kuva
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Mr
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Pyörä: 500 EXC
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Mr »

Tuolla edelleen kuvia Kannaksen Kurvailuista: http://enduro.galleria.fi/kuvat/2015/Mi ... 2015/Mika/

Kulkee se HP Kakkonenkin suossa kun välillä nostaa pintaan! ;)
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja TTA »

Perinteitä kunnioittaen; Helatorstain Venäjänkurvailut.

Päätettiin säntäillä rajan yli jo anivarhain torstaiaamuna. Käytännössä rajalla vasta kympiltä. Pyörillä jonon ohitus sujui ok, mutta huoltoauton kuski valitteli että joutuu ottamaan vauhtia toisen raja-aseman kautta; Nuijamaalta mahdoton viedä samaan aikaan autoa, jonka kyydissä itse omistama moottoripyörä. Onneksi toisella raja-asemalla tajusivat; tottakai huoltoauton kuljettajankin pitää päästä ajamaan.

Öljymäellä tankkailujen ja pienen aamupalan jälkeen suunnattiin kohti metsiä. Viipurista kaakkoon. Aika nopeasti maasto ja kartta alkoivat näyttää erilaisilta, mutta ajettiin silti kartalla näkyvää polkua - maastossa sitä ei näkynyt enää. Eikä pitkääkään kun KTM ei startannut enää. Huoltotaukoa oli kiva pitää kun ei ollut itikoita.
Startin hiilestä johto irronnut. Suzukista puretulla johdolla KTM ehjääntyi ja päälle vielä kemiallisesta metallista vedenesto ja vedonpoisto.
DSCF0443.JPG
Päästiin taas etenemään Kamenkan sotaharjoitusaluetta kohti ja kurvailtiin alueella mukavia pieniä kärrypolkuja ristiin rastiin väistellen pommikuoppia ja kranaatinpyrstöjä. Vihdoin saatiin tekstiviestiä huoltoautolta jotta odottelee valtatien varrella huoltoasemalla. Hilppaisimme mutkaisinta reittiä pitkin suoraan huoltoaseman pihaan. Vaikka oltiin aseman takimmaisessa nurkassa, löysi SamiV:n haukansilmä meidät ja pihalle pörisi Afrikkalainen kaksonen. Samalla kun huoltoauton kuljettaja vaihtoi ajovermeitä, vaihdoimme me kuulumisia Samin kanssa.

Auto jäi huoltoasemalle ja lähdettiin sinkoilemaan ristiin rastiin lähimetsiin. Tavoitteena etsiä samalla hyvä leiripaikka. Etenemistä haittasi voimakkaasti Viipuri-Pietari junarata joka oli Allegron vuoksi aidattu koko matkaltaan. Aidan vierustaa oli onneksi helppo suunnistaa. Haasteena pienet purot ja suonsilmäkkeet.
20160505_184120.jpg
Pääsimme vihdoin isolle tielle ja suuntasimme läheiselle lammelle - joka oli määritelty leiripaikaksi. Puomi ja soramonttu katkaisivat haaveet. Tässä vaiheessa lähdimme huoltoauton kuljettajan kanssa isoa siirtymää takaisin autolle, tavoitteena tehdä kauppareissu. Kaupasta löytyikin kaikkea mitä ihminen tarvitsee - ja paljon sellaista mitä tuskin tarvitsee. Tällävälin pyöräpartio oli löytänyt mukamas hyvän leiripaikan - hautausmaan takaa??? Seurasimme ajo-ohjeita ja hautausmaan takaa löytyikin nätti lampi ja mainio leiripaikka. Puolijoukkueteltta pystyyn, pihviä grilliin ja olutta kohti ääntä. Samalla tuli tekstiviesti tutulta; oli junan ikkunasta nähnyt keltaisen pyörän ojassa ja pieniä miehiä sen ympärillä. Kyseli ettei kai olla taas nautiskelemassa Kannaksen mainioista maastoista.

Perjantain aluksi siirsimme huoltoauton seuraavan leirin lähettyville. Ajoimme perässä kuin pienen talon porsaat. Huoltoasemalla pyörä taas pois auton kyydistä ja samalla löysivät muutkin huollettavaa; osa tankkasi jääteetä, kahvia ja jäätelöä. Osa korjasi vuotavaa syyläriä ja joku vaihtoi vedensekaisia öljyjä uusiin. Ei ollut turha kiire ja siinä huoltoaseman nurmella makoillen meni varmaan tunti jos toinenkin.
DSCF0469.JPG
Vihdoin päästiin pyörille ja aluksi tarkistettiin mahdollinen leiripaikka - joka oli hyvä - mutta huoltoautolle turhan vaativan reitin päässä. Seuraavaksi sinkoilimme ristiin rastiin lähimetsiä. Teknisiä ongelmia oli vähän - yksi kytkinvipu ainoastaan. Kellon lähestyessä iltaa - valuimme takaisin kohti kylää jonne jätimme auton. Jo menomatkalla kiinnitimme huomioita nättiin ravintolamaailmaan lammen rannalla. Nyt paluumatkalla, sattui tekninen kartanlukujuomatauko juuri ravintolan lähettyville ja kuin yhteisestä päätöksestä, ajoimme pihaan selvittämään onko grilli kuuma. Sashlikkien jälkeen oli edessä enää sen leiripaikan löytäminen. Ravintolan viereisen lammen vastarannalla oli ihan ok paikka, mutta läheisen joen rannassa vielä hienompi. Haimme auton, tankkasimme kaupasta sen täyteen ruokaa (ostimme myös juomaa) ja suunnistimme kohti joen rantaa. Matka tyssäsi heti sivutien alussa olevaan puomiin. Autolla ei mitään asiaa. Pyörillä kuulemma pääsisi.
Jouduimme tyytymään lammen rannalla olevaan leiripaikkaan. Ilta meni mainiosti leiritoimintoja harjoittaen.

Yön aikana, yhteisessä teltassa, yhteishenkemme oli alkanut rakoilla. Ensin huoltoauto päätti jättää meidät. Sen jälkeen kokki irtisanoutui. Tarkoitus oli viettää loppukaronkka Vanhassa Navetassa saunoen, mutta lopuille ei jätetty muuta vaihtoehtoa kuin palata jo lauantaina Suomeen. Juopottelu ja saunominen ilman huoltajaa ja kokkia olisi ollut varsin masentavaa puuhaa.
Ei se mitään; paluuaika oli vasta ilta - joten meillä oli koko päivä aikaa leikkiä yhdessä. Päätimme kaivautua syvälle mutaan ja nauttia muutenkin täysin rinnoin. Ensin huoltoauto valmiiksi ison tien varrelle ja sieltä kohdetiedustelua lähimaastoon. Matkalta löytyi hyviä ja hienoja polkuja.
20160507_152549.jpg
DSCF0480.JPG
Iltapäivän päätteeksi palautimme huoltajan autolleen - joka ystävällisesti suostui odottaa meitä rajan läheisyydessä, jotta saisimme lapsille ostetut tuliaiskaramellit laitettua huoltoautoon - eikä niitä tarvinnut kuljettaa pyörän päällä. Päräytimme vielä suorinta reittiä - ei nopeinta - kohti Heinjoen lentokenttää. Maakaasulinjalta löytyi taas mainiota tukkitietä sen verran pitkä pätkä että saatiin yksi KTM:n takaiskari ainakin hajotettua. Heinjoella kello näytti sen verran paljoa, että suunnistimme pikitietä rajalle ja huoltoauton kanssa samassa porukassa takaisin kotia.

http://enduro.galleria.fi/kuvat/2016/He ... kurvailut/
Avatar
Nixi
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Paikkakunta: Ylitornio

Re: Karjalan Kannaksen kurvailut

Viesti Kirjoittaja Nixi »

Majoitus vinkkiä.

Vuokkiniemestä (Вокнаволок Voknavolok) N64 57 08.0 E30 33 33.4 löytyy majoitusta Olga Remsku talosta. Puhuu suomea. Kuten kyläkauppiaskin puhuu suomea.
Maksoimme 50 euroa 2 henkilöä. Sisälsi lounaan/iltapala, saunan, aamupalan, pyykinpesun ja huoneen ja sänkyyn valmiiksi lakanoilla.
+seitsmänydeksän2152366nollanolla

http://goo.gl/maps/NQBdqZSxqjF2

Pääjärvi (Пяозерский Pyaozersky) N65 45 48.9 E31 04 50.8 löytyy kaksi mökki Ivan. Ymmärtää suomea.
Mökki noin ainakin 6 henkilölle, astiasto, suihku, WC. Hinta 3000 ruplaa joka tämän päivän kurssilla 41 euroa.
Toinen mökki 10 henkilölle.
+seitsmänydeksän2152132yhdeksänseitsemän

http://goo.gl/maps/fzz5Fy3PHoM2

2 kpl 1150 GSA ja 1200 GSA, ajoimme vain autolla ajettavia teitä.
Russia 2016 trailer


2 kpl 1150 GSA ja Transalp, ajoimme vain autolla ajettavia teitä.
Russia_2017_Trailer
Liitteet
Vuokkiniemi
Vuokkiniemi
Viimeksi muokannut Nixi, Pe Elo 25, 2017 11:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin