2014 P-kankaan maastoajokurssi 18.-20.7.2014

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

oraniyan
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC

Re: 2014 P-kankaan maastoajokurssi 18.-20.7.2014

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

Sami K kirjoitti:
oraniyan kirjoitti:
Siinä onkin perättäisinä viikonloppuina kesän kaksi päätapahtumaa, kun ensin on Pohjankangas ja sitten Säkylän kuntoenduro...vielä sopivassa järjestyksessä.
Juuri näin, itsellä sama suunnitelma. Pientä teaseria viime vuodelta Pohjikselta: https://www.youtube.com/watch?v=uVli5j0GusE
Juu, on tuo jo tuttu paikka entuudestaan. Olin siellä isolla GS Adventurella 2009 ja 2010. Muutama viime vuosi on vain jäänyt välistä Afrikan-reissun ja loukkaantumisten takia. Tässä pari teaseria lisää, ynnä läjä fotoja:

Jatkoryhmän kanssa dyyneillä
Gessulla rinnettä alas
Picasan kuva-arkisto

Tällä kertaa vihdoin pääsen tuonne ajamaan (*sormet ristissä*) kolmesatkulla kotarilla eli hiukan gessua kevyemmällä pelillä :-)
henrik
Pyörä: BMW F800GS

Viesti Kirjoittaja henrik »

Itse olin viime vuonna ekaa kertaa tuolla Pohjankankaalla, tixtex-asussa tietty ja voin sanoa että lämmintä riitti! :D

Pari ajatusta tulevaa reissua varten:
- Goretexillä pärjää kyllä, mutta nyt taidan investoida ainakin kevyeeseen crossipaitaan mallia Biltema/Motonet
- suojat ovat välttämättömät sillä kaatuilua on luvassa
- kovavartiset crossikengät ovat niin ikään ehdottomat. Itse onnistuin kaatamaan pyörän viimeisinä päivänä siten, että nilkka jäi jalkatapin ja maan väliin. Kengästä hajosi solki mutta nilkka pysyi ehjänä!
- sopivan karkeat renkaat helpottivat ainakin tällaista amatööriä (TKC80)
- juomareppu, sillä uskoisin että kuuma tulee tälläkin kertaa vaikka olisikin vähän viileempi keli.

Mitä bensaan ja pyörän säätämiseen tulee, niin itse saavuin paikalle ainakin ihan perussäädöillä joilla ajelen muuallakin. Perusryhmässä ajettiin melko tarkkaan 100km ja mulla meni vähän yli 9 litraa bensaa. Normaaliajossa menee tuosta puolet. Näissä on tietty suuria pyöräkohtaisia eroja :wink:
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Jälleen peruutuksia, Kari_K toivotetaan tervetulleeksi 8)
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Olen päivittänyt (lihavoinut) tulonsa vahvistaneet ja tilanne on 18.6. mukainen.
Knarkles
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC

Viesti Kirjoittaja Knarkles »

Lisää säätöä :) Kesän ja syksyn rahanmeno näyttäis nyt sellaiselta että jää kurapyöräsaappaatkin ostamatta... Onko tuolla ihan hukassa katusaappailla vai kannattaako suosiolla miettiä kurssin väliin jättämistä tällä kertaa? Nuo S-MX 5:t on ihan kohtuullisen tukevat mutta ei todellakaan mitkään crossisaappaat, lähinnä varressa ei ole mitään paksua nahkaa kovempaa ja pohjat on melkein sileät.
Jakke N

Knarkles kirjoitti:Lisää säätöä :) Kesän ja syksyn rahanmeno näyttäis nyt sellaiselta että jää kurapyöräsaappaatkin ostamatta... Onko tuolla ihan hukassa katusaappailla vai kannattaako suosiolla miettiä kurssin väliin jättämistä tällä kertaa? Nuo S-MX 5:t on ihan kohtuullisen tukevat mutta ei todellakaan mitkään crossisaappaat, lähinnä varressa ei ole mitään paksua nahkaa kovempaa ja pohjat on melkein sileät.
En nyt ihan suoralta kädeltä jättäisi saappaiden takia väliin tällaista mahdollisuutta. Minkäs kokoinen jalka sulla on?

Multa nimittäin löytyy lainaan (tai voin vaikka myydäkin halvalla) parit saappaat. Toiset on pienelle jalalle 41-42 sopivat Alpinestarsit ja toiset on jonkun muun merkkiset 43-44 jalkaan sopivat, joita olen itse käyttänyt talvella. Niissä on vielä nastatkin pohjassa, jos pito meinaa mäessä renkaasta loppua :mrgreen:
Knarkles
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC

Viesti Kirjoittaja Knarkles »

Jakke N kirjoitti:En nyt ihan suoralta kädeltä jättäisi saappaiden takia väliin tällaista mahdollisuutta. Minkäs kokoinen jalka sulla on?

Multa nimittäin löytyy lainaan (tai voin vaikka myydäkin halvalla) parit saappaat. Toiset on pienelle jalalle 41-42 sopivat Alpinestarsit ja toiset on jonkun muun merkkiset 43-44 jalkaan sopivat, joita olen itse käyttänyt talvella. Niissä on vielä nastatkin pohjassa, jos pito meinaa mäessä renkaasta loppua :mrgreen:
Mulla on jalka juurikin kokoa 42-43 valmistajasta riippuen. Mun Alpinestarsit tais olla kokoa 42.
Jakke N

Knarkles kirjoitti:
Jakke N kirjoitti:En nyt ihan suoralta kädeltä jättäisi saappaiden takia väliin tällaista mahdollisuutta. Minkäs kokoinen jalka sulla on?

Mulla on jalka juurikin kokoa 42-43 valmistajasta riippuen. Mun Alpinestarsit tais olla kokoa 42.
No kyllä nuista sitten kengät lainaan saat.

Taas on muuten tapahtunut muutoksia listoilla, joten olkaahan tarkkana.

Niminerkki Maarpau nostettu viivan yläpuolelle.

Kohta kolahtaa Rampepostia :wink:
Rampe

Jälleen on muutama osallistuja paisunut osallistujaluettelossa.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Onkos tuosta se karsintaviiva lähtenyt tarkoituksella pois eli kaikki mukaan?
- taas kahden mopon taktiikalla -
Jakke N

Kipa kirjoitti:Onkos tuosta se karsintaviiva lähtenyt tarkoituksella pois eli kaikki mukaan?
Joo, Rampe laittoi lopuillekin postia. Jokunen peruutus varmaan kuitenkin vielä tulee, joten eiköhän me mahduta. Ja jos ei niin retkisängyt sitten mukaan :mrgreen:

Enempää ilmoittautumisia ei tällä hetkellä oteta vastaan, paitsi jos peruutuksia alkaa tulla roimasti. Katsotaan tilanne sitten uudelleen.

Minunkin osallistumiseni varmistui, kun sain viimeisen 12 tunnin työvuoron hukattua tuolta viikonlopulta pois, joten 8) 8)
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

No hyvä. Saa uittuilla tuolle timolle taas pitkän kaavan mukaan. :lol:
- taas kahden mopon taktiikalla -
Rampe

Taas on osallistujia lihavoitu. Jos tiedät vahvistaneesi osallistumisesi, eikä nimeäsi ole lihavoitu, niin ota yhteyttä.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
Jakke N

Rampe kirjoitti:Taas on osallistujia lihavoitu. Jos tiedät vahvistaneesi osallistumisesi, eikä nimeäsi ole lihavoitu, niin ota yhteyttä.

Nyt kun ilmoittautuminen suljettiin, alkoi kyselyitä jonkin verran heti tipahteleen.

Eli jos olet listoilla, mutta et ole vielä maksanut, ilmoita aikeistasi Rampelle, niin ei kenenkään nimi roiku turhaan listoilla, koska käytännössä kaikki paikat ovat nyt jaossa, eikä lisää enää mahdu, ellei joku luovuta paikkaansa suosiolla.

Rampe asettaa jonkun päivämäärän, johon mennessä osallistuminen tulee ehdottomasti maksaa (eräpäivä meni jo viikko sitten), tai ainakin tulee olla tieto osallistuuko ilmoittautunut kurssille.
Muutoin maksamattomuus tulkitaan paikan luovuttamiseksi ja se täytetään seuraavalla halukkaalla (maksukykyisellä :wink: ) ilmoittautujalla. Jos sovit Rampen kanssa, että maksat paikan päällä, niin sekin on varmasti ok, mutta tieto tästä menttelystä pitää olla Rampella etukäteen (rahaa palaa aika paljon erilaisiin hankintoihin, jotka pitää olla tehtynä ennen kuin päästään paikan päälle, eikä ole fiksua maksattaa Rampen pussista näitä hankintoja).

Hyvällä prosentillahan tässä ollaan jo valmiina, joten mukavaa maastoajokurssin odotusta kaikille, pitäkää itsenne terveinä (itse poden parhaillaan Kolean Kesäkuun Kostoa :? ) !!
gff-3
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Jakke N kirjoitti:[Hyvällä prosentillahan tässä ollaan jo valmiina, joten mukavaa maastoajokurssin odotusta kaikille, pitäkää itsenne terveinä (itse poden parhaillaan Kolean Kesäkuun Kostoa :? ) !!
Ei oo pelkoa että ehtisi itsensä mopon kanssa telomaan, *kele kun tekee tiukkaa korjata tuo mopo ennen reissua. Niin, siis edellisen pohjankankaan jäljiltä...
Vastaa Viestiin