Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

pattix
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 31, 2013 8:03 pm
Pyörä: Dr Big

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja pattix »

Hyvin sai polttoainetta eilen Tulppiosta tuli samalla kuitatattua Karhutunturikin, yksin sai ajella ei tullut yhtään motoristiä vastaan olikohan kelin vika, vettä tuli välillä enemmän ja välillä vähemmän :D .
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja jamba »

STN kirjoitti:Tuossa omaa pätkää noilta nurkilta ja vähän pomokairastakin.
https://www.youtube.com/watch?v=IfXekm8 ... e=youtu.be

STN
Pomokairassa jää harmittavasti tuo Rajalompolon Kuortisojan ylitys näkemättä, (-mullakin muuten kaatus mopo siinä poroaidalla..)
:oops:
jarzki
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja jarzki »

ilmeisesti näillä sademäärillä aatsinginhaudan voi unohtaa suosiolla ja näköjään tuo luuntaittaman kierroskin on melkosta liejua, mutta kai tuonne
piimäkurun laavulle edes pääsee ilman apujoukkoja?
Avatar
ttv
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja ttv »

Ajelin eilen Peuratunturin kulmilla ja oli siellä paikoin sen näköisiä jälkiä että löysää on ollut mutta aika hyvin siellä oli jo tiet kuivuneet.
Avatar
ttv
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja ttv »

...niin ja jos joku sattuu bongaamaan 71-alkuisen kilven sieltä jostain niin ottakaa talteen :oops:
jarzki
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja jarzki »

hyvä tietää jotta edes kuivumaan päin. täyty kahtoo jos näkyy ylimääräisiä osia... :D
pe aamuna pitäs lähtee ja la iltana tavote olla tuollapäin. raatteentien kautta.
JoonasT
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 2:56 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja JoonasT »

Kemihaaran huoltotie tuli koettua tänään. Onhan se hienoa maisemaa ja mahtava kokemus :). Ajoin reitin etelästä pohjoiseen.

Kuttusojalla vettä oli ylityskohdalla noin 60-80cm tai enemmän, riippuen mistä kohtaa ajaa. Koetin suunnitella ylitysreitin kunnolla, mutta aika syvällä käytiin siitä huolimatta. Olisi pitänyt käydä kahlaamalla mittaamassa, kun siinä kastuu kuitenkin. Noh matka ei jäänyt kesken, vaikka tyhjäkäynti vähän yskikin ylityksen jälkeen.

Uuraojalla vettä oli noin 50-60cm. Eteläpuolen törmä on jyrkkä enkä suosittele ajamaan reittiä pohjoisesta etelään, varsinkaan yksin. Eteläpuoli on myös todella mutainen ja jäin siinä kotvaksi jumiin ennen kuin pääsin edes ylittämään ojaa.
Uuraojan ylitys oli haastavahko mudan (ja ajotaidon puutteen) takia. Jos olet liikkeellä raskaammalla pyörällä kuin 690, älä lähde yksin.

Reitillä on monta isompaa monttua, jotka tulevat vastaan yllättäen. Maltti on valttia.

Tulppion majoilla saa bensaa. Saunavuorot ovat tosin tiukassa jos ottaa mökin illemmalla.
Liitteet
Uuraojan eteläpuoli
Uuraojan eteläpuoli
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

https://www.youtube.com/watch?v=tk8H5DhgFec
Pari viikkoa vanha ylitys,mutta ajokaveri kuvaamisen lisäksi tiedusteli jalan reitin ,tiedusteli reitin ajaen ja vielä auttoi nostohommissa , joten 1-3 kpl sellaisia mukaan . :D
JoonasT
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 2:56 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja JoonasT »

LightSpeed kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=tk8H5DhgFec
Pari viikkoa vanha ylitys,mutta ajokaveri kuvaamisen lisäksi tiedusteli jalan reitin ,tiedusteli reitin ajaen ja vielä auttoi nostohommissa , joten 1-3 kpl sellaisia mukaan . :D
Hyvältä näyttää. Itse jäin jumiin siihen pohjoispuolen oikeanpuoleiseen uraan pohjasta. Piti purkaa takalaukku pois, että jaksoin nostaa takarengasta eteenpäin maata vasten. Rengas pyöri iloisesti 10cm uran pohjasta ilmassa.
jarzki
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja jarzki »

eilen palailin kotiin tulppion seudulta, reilu viikko meni(2600km).
kylmää oli mutta onneksi sateet väistyi kun pääsin kuusamon yläpuolelle.
neljä karhua tuli vastaan naavaselän tiellä, harmi kun kaikki ei tullu videolle.
terveiset Transalp kaksikolle jotka tervehti tielle vilkuttavaa afrikkalaisvanhusta seisten ja nyrkki pystyssä ajaen Sodankylän nesteellä torstaina.
"AFRICA TWIN POWER" kajahti niin että ei jäänyt autoilijoillekaan epäselväksi :lol:
JoonasT
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 2:56 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja JoonasT »

jarzki kirjoitti:eilen palailin kotiin tulppion seudulta, reilu viikko meni(2600km).
kylmää oli mutta onneksi sateet väistyi kun pääsin kuusamon yläpuolelle.
neljä karhua tuli vastaan naavaselän tiellä, harmi kun kaikki ei tullu videolle.
terveiset Transalp kaksikolle jotka tervehti tielle vilkuttavaa afrikkalaisvanhusta seisten ja nyrkki pystyssä ajaen Sodankylän nesteellä torstaina.
"AFRICA TWIN POWER" kajahti niin että ei jäänyt autoilijoillekaan epäselväksi :lol:
Kuulinkin huhuja Tulppion majoilla, että Africa Twinillä olisi bongattu useampi karhu :). Vähän epäilin, että neljäkö muka. Ei kuitenkaan yhtä aikaa?
Itsellä tuli reilu 1200km ajeltua Tulppion, Tuntsan, Naruskan ja Sallan alueella, mukavaa oli. Suurimmat pedot mitä näin oli kaksi ketun poikasta. :lol:

Nuoluskurun kodalla tuli vietettyä ihan sattumalta ruokahetki kahden kurapyöräilijän kanssa. Ilmeisesti icedi(?), ja toisen herrasmiehen nimimerkki jäi valitettavasti kysymättä.
Liitteet
IMG_0447.jpg
jarzki
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja jarzki »

kyllä siellä karhuemo viime kesän pentuineen tuli vastaan, ainaski yksi oli vähän isompi kun muut.
säikähtivät varmaan yhtä paljon kun minä kun säntäili sinne tänne pitkin pusikoita. hötkyilin kameran kanssa liian kauan ja muistikorttikin melkein
täynnä(pidempi viive tallennuksessa) sain kuvaan ainakin kaksi nallea.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

2012 bongasin karhun tuolla http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... se&lang=fi .Siinä on poron erotuspaikka lähellä Kuvaa ei ollut mahdollista ottaa , ku oli etäisyyttä turhan paljon taskupokkarille mut rajamiehet kävivät tassunjäljen mittaamassa,kun heidän kanssa olin sattuneista syistä tekemisissä. :oops:
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Alkuviikosta pitäis surautella nuilla selkosilla, joten käpälää pystöön jos tulee punainen Gessu vastaan.
Kura lentää...
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja mico »

Löydetty tänää rekisterikilpi Kuskoivan huipun tuntumasta.
Vastaa Viestiin