Altan Wanha postitie
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Nixi
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
- Paikkakunta: Ylitornio
Re: Altan Wanha postitie
Niin Altasta käsin katsottuna viime vuoteen verrattuna paremmassa kunnossa. Taasen 93 tien eteläpuolella/länsipuolella huonommassa kunnossa.
Ainakin pari rummun reikää joihin eturengas saattaa upota.
Video
Ainakin pari rummun reikää joihin eturengas saattaa upota.
Video
Viimeksi muokannut Nixi, Ti Helmi 19, 2013 10:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Altan Wanha postitie
Suunitelmissa käydä katsomassa postitie vielä tällekesää...
Olisiko muita kuramopoilijoita menossa siihen suuntaan loppukuusta? n.~ 18-25.8.2012
Olisiko muita kuramopoilijoita menossa siihen suuntaan loppukuusta? n.~ 18-25.8.2012
Re: Altan Wanha postitie
Oliko noi sillat missä kunnossa tänä kesänä?Meininki ois ajella toi pohjospää läpi syyskuun ekalla viikolla ja kaverin pyörä ei oo viimesen päälle maastokelponen..
hoplaa
Re: Altan Wanha postitie
Yks joen ylitys oli eteläpuolella ja kiviä ja lätäköitä piisas, mutta ihan ajettava pätkä. Pohjoispuolella sillat ja tie hyvässä kunnossa, varmaan hiljattain kunnostettu
- nieppi
- Viestit: 484
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
- Pyörä: ic ja beemer
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Altan Wanha postitie
Niin ja pohjoispuolella oli yks sillanylitys jonka pystyi kiertämään


- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie, puuttuvat sillat?
hei.
siellä etelän reitillä on siis vielä siltoja rikki?
jos suinkin joku tietävä viittis ystävällisesti panna tänne ne kohdat gps-koordinaatein,
niin osais tämmönen huterampi ajuri aavistella ajoissa koska hiljentää ettei runttaa monttuun...
tackar, L
siellä etelän reitillä on siis vielä siltoja rikki?
jos suinkin joku tietävä viittis ystävällisesti panna tänne ne kohdat gps-koordinaatein,
niin osais tämmönen huterampi ajuri aavistella ajoissa koska hiljentää ettei runttaa monttuun...
tackar, L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: Altan Wanha postitie, puuttuvat sillat?
Eikai sillä kivikossa kannata niin tormata ettei niitä ylityksiä kerkeä näkemään?Ludwig kirjoitti:hei.
siellä etelän reitillä on siis vielä siltoja rikki?
jos suinkin joku tietävä viittis ystävällisesti panna tänne ne kohdat gps-koordinaatein,
niin osais tämmönen huterampi ajuri aavistella ajoissa koska hiljentää ettei runttaa monttuun...![]()
tackar, L
Minä ainakin ajelin kauniissa auringossa naatiskellen.
Sylinen
- Totti
- Viestit: 1123
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Altan Wanha postitie
Toissa kesänä ajelin tuolla eikä ollu siltoja rikki. Pari isompaa reikää tiessä siellä ja täällä mutta sellaistahan se on aina.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
ok.
eipä yleensä törmäillä päätä pahkaa mutta nuo jotkut aiemmat postit vain vihjas että olis paikkoja jossa ehkä paremmin pääsee reilummalla vauhdilla ja pyssäyskohta saattaa tulla äkkiä etteen.
tie joka tapauksessa vaikuttaa hyvältä ens kesän kohteelta, jotta sittenhän tuon näkee.
L
eipä yleensä törmäillä päätä pahkaa mutta nuo jotkut aiemmat postit vain vihjas että olis paikkoja jossa ehkä paremmin pääsee reilummalla vauhdilla ja pyssäyskohta saattaa tulla äkkiä etteen.
tie joka tapauksessa vaikuttaa hyvältä ens kesän kohteelta, jotta sittenhän tuon näkee.
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- JyskänRiku
- Viestit: 134
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
- Pyörä: BMW F800GS -10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Altan Wanha postitie
Eiköhän tämäkin saada tulevana kesänä viimein ohjelmaan.
- Nixi
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
- Paikkakunta: Ylitornio
Re: Altan Wanha postitie, puuttuvat sillat?
Mazin risteyksen tuntumassa olevalta laavulta 4,5 km eteenpäin puuttuu silta. (N69 29.981 E23 30.631) Sillan pääsee kiertämään oikealta ja purossa vettä noin 20 cm.Ludwig kirjoitti:hei.
siellä etelän reitillä on siis vielä siltoja rikki?
jos suinkin joku tietävä viittis ystävällisesti panna tänne ne kohdat gps-koordinaatein,
niin osais tämmönen huterampi ajuri aavistella ajoissa koska hiljentää ettei runttaa monttuun...![]()
tackar, L
Reitti johon merkitty sillat ja laavut ja majoitus
https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... b0eb&msa=0
liiteenä puutuva silta ja kieropaikka
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
Loistavaa!
kyllähän tuo paikka lie mukavalla suoralla, että hyvä tietää varoa.
http://kart.statkart.no/adaptive2/defau ... i=1&lang=1
tuolla onkin hyvä ilmakuvakartta paikasta, muutenkin mainio Norjan kartta.
valkkaa base maps: (vasen reuna) imagery ja raster based maps
kiitos.
L
kyllähän tuo paikka lie mukavalla suoralla, että hyvä tietää varoa.
http://kart.statkart.no/adaptive2/defau ... i=1&lang=1
tuolla onkin hyvä ilmakuvakartta paikasta, muutenkin mainio Norjan kartta.
valkkaa base maps: (vasen reuna) imagery ja raster based maps
kiitos.
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: Altan Wanha postitie
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
hyvin näkyy sujuvan Inggajohkan ylitys.
kaipa se multakin vielä onnistuu, ilman että oon kyljelläni kivikossa...
lieköhän pohjan kivet kovinkin iljanteiset...
tässä vielä toinen kiva pohjoisen kartasto, ettei tarvi surra kuukkelin puutteita - maailma ei ole aina niin valkoinen kuin se väittää, talvellakaan...
http://kartor.eniro.se/
L
kaipa se multakin vielä onnistuu, ilman että oon kyljelläni kivikossa...
lieköhän pohjan kivet kovinkin iljanteiset...
tässä vielä toinen kiva pohjoisen kartasto, ettei tarvi surra kuukkelin puutteita - maailma ei ole aina niin valkoinen kuin se väittää, talvellakaan...
http://kartor.eniro.se/
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: Altan Wanha postitie
noniin.
eipä tullut postitien läpiajosta viime lauantaina (8.6.13) mitään;
Altasta oli ajatus körötellä tuo reitti läpi etelään kohti kotimaata, takana viikko ja 4000 km Norjan rannikkoa ja ylänköjä, silmät häikäisevää keskiyön aurinkoa, ukkosmyrskyä, navakkaa puuskaista sivutuulta, verrattoman upeita maisemateitä ja kokemuksia - huippu reissu siis...
mutta:
Gargiasta kun lähdin kohti etelää, meno oli liki alusta alkaen hidasta röykytystä, 'ojia' tien poikki valtavasti, jalkapallon levyisestä aina etupyörän nielevään, siis kengurukeppimenoa tapeilla seisten - hienoa oli kyllä huomata että kotkalla täyslastissa tälläinen tunarikin niistä selviää, mahtava pyörä! eli jos olis pakko mennä läpi, niin siitä vaan!
vaan sittenpä tuli vastaan parin kilometrin jälkeen mulle se stoppi, tiealueen peittävä yli puolimetriä paksu ja runsas 20 m pitkä lumilaatta, johon en halunnut yksin matkatessani jäädä kompuroimaan ja kokeilemaan renkaiden pitokykyä, ehkä juuttumaankin.
lumen läpi kulki kyllä kiemuraiset mönkijän jäljet, mutta edes tossuilla en siinä jää/lumi/sohjomössössä päässyt lipsumatta etenemään, saati iljennyt kotkalla yrittää.
paikalle vielä törmäsi pari paikallista mönkkärillä, sanoivat että 'kierrä tuolta sivusta' (epämääräisestä ryteiköstä), ja humauttivat itse lumi roiskuen läpi...
no, joopa joo. extreme erikseen, mulla ei nyt siihen ollut himohinkua, parikymmentä kilometriä arpapeliä, mitä muuta kivaa yllätystä edessä lie...
paluu, ja sitten hienoa koskikanjonitietä etelään, ja uusi yritys, kurkkaus eteläpätkän pohjoispäähän.
sielläkin paikalliset kaahasivat taas mönkillä vastaan, mutta olipa se sellainen miljoonamonttu-kuraprunni-poikkioja-kivikkoröykkyinen 'traktorvei', että ehkä jopa 55 km rynkytystä ykkös/kakkosella ei ihastuttanut - kilometrin päästä takas isolle tielle, ja sitä etelään.
tämä tieosuus mun ainakin pitänee suosiolla kohdentaa loppukesälle, josko silloin olisi paremmassa kunnossa ajaa.
L
eipä tullut postitien läpiajosta viime lauantaina (8.6.13) mitään;
Altasta oli ajatus körötellä tuo reitti läpi etelään kohti kotimaata, takana viikko ja 4000 km Norjan rannikkoa ja ylänköjä, silmät häikäisevää keskiyön aurinkoa, ukkosmyrskyä, navakkaa puuskaista sivutuulta, verrattoman upeita maisemateitä ja kokemuksia - huippu reissu siis...
mutta:
Gargiasta kun lähdin kohti etelää, meno oli liki alusta alkaen hidasta röykytystä, 'ojia' tien poikki valtavasti, jalkapallon levyisestä aina etupyörän nielevään, siis kengurukeppimenoa tapeilla seisten - hienoa oli kyllä huomata että kotkalla täyslastissa tälläinen tunarikin niistä selviää, mahtava pyörä! eli jos olis pakko mennä läpi, niin siitä vaan!
vaan sittenpä tuli vastaan parin kilometrin jälkeen mulle se stoppi, tiealueen peittävä yli puolimetriä paksu ja runsas 20 m pitkä lumilaatta, johon en halunnut yksin matkatessani jäädä kompuroimaan ja kokeilemaan renkaiden pitokykyä, ehkä juuttumaankin.
lumen läpi kulki kyllä kiemuraiset mönkijän jäljet, mutta edes tossuilla en siinä jää/lumi/sohjomössössä päässyt lipsumatta etenemään, saati iljennyt kotkalla yrittää.
paikalle vielä törmäsi pari paikallista mönkkärillä, sanoivat että 'kierrä tuolta sivusta' (epämääräisestä ryteiköstä), ja humauttivat itse lumi roiskuen läpi...
no, joopa joo. extreme erikseen, mulla ei nyt siihen ollut himohinkua, parikymmentä kilometriä arpapeliä, mitä muuta kivaa yllätystä edessä lie...
paluu, ja sitten hienoa koskikanjonitietä etelään, ja uusi yritys, kurkkaus eteläpätkän pohjoispäähän.
sielläkin paikalliset kaahasivat taas mönkillä vastaan, mutta olipa se sellainen miljoonamonttu-kuraprunni-poikkioja-kivikkoröykkyinen 'traktorvei', että ehkä jopa 55 km rynkytystä ykkös/kakkosella ei ihastuttanut - kilometrin päästä takas isolle tielle, ja sitä etelään.
tämä tieosuus mun ainakin pitänee suosiolla kohdentaa loppukesälle, josko silloin olisi paremmassa kunnossa ajaa.
L
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen