Turun seutu

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Mikkora

Viesti Kirjoittaja Mikkora »

jep jep...
toiset paskoo kultaa ja kusee kaljaa... miksikäs mulle ei ole tullut viestejä että täällä on vielä elämää.

Tuo sunnuntai olis ihan kiva reissu varmaan mutta taitaa olla mopo purettuna silloin... Jos uudet uusi ilman putsari saapuu huomenna. Ja pitää korjata kahvalämppäri, kun rikoin sen viime sunnuntaina. Ja kahvakumitkin pitää vaihtaa kun laitoin uudet viime sunnuntaina ja sopivasti rikoin ne oikeastaan saman tien. Rikoin uudet tupit noin 30 sekunttia sen jälkeen kun olin saanut ne paikalleen.
Hjyvä hjyvä, bmw varaosa kauppias kiittää... Ja joka kerta kun kävelen niiden uusien mopojen ohi, on siitä vaikeampaa päästä ilman hiton isoa kuittia/vexeliä...
F800gs maistuis... enkä paljoa vastaan pistäisi jos joku tyrkyttäisi 1200gsa:t. Hitto

Tuli muuten testattua että pikku gs:n tankilla ajaa tasan 444 kilsaa, ja tein samalla huomion että allekirjoittaneen mopossa ei toimi bensavalo!
Mikko
Mika_Tz
Pyörä: KTM 990 Adventure -08

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Mä taas availin eilen venttiilikopan, kun öljyvuoto ei johtunutkaan pakoventtiilien säätöaukosta... Saldo: Ei vuoda enää, mutta kahdet kierteet korkkas. Jännityksellä odottelen, että vaikuttaako millään tavalla, josko talveen asti ajelis ja sitten Helicoilit niihin kierteisiin, joista vielä puuttuu.

Ostin muutama viikko sitten Sweepin suojapaidan ja ihan asiallinen se on. Hellehousutkin tuli ostettua samalla. Nyt pitää ostohinkua rajoitella, kun tuli ostettua talo ja tästä lähtien maksetaan velkaa. Muuttomatka on onneksi vain 50m ja mopottimelle ihan oma talli, juu ja alakerrassa kunnon verstas.

Tuli noista Mikon kahvajutuista mieleen, että kun olin viikko sitten tiistaina GR:n porukan kanssa Teijossa ajelemassa (oli muuten yksi AT mukana), niin paluumatkalla Kuninkaantiellä ihmettelin kaasukahvan keveää kääntymistä. Sade oli pehmittänyt kumin sisäpinnan liiman (lue hiuslakan) ja kahva pyöri ympäri. Oli aika jännää ajaa, kun kahvaa piti työntää välillä keskelle päin, ettei lipsahtanut pois ja kaasua lisätessä sai tosiaan puristaa, että sai kierroksia:)

AT opasti meidät liejupolulla ja muutamalle customille ja matkapyörälle se oli hieman liikaa. Matildan kahvilaan kun pääsee hiekkatietäkin:). Tennarin oli ihan pakko kokeilla liejuisen ojan ylitystä ja kyllähän se onnistui. AT ja Tennari sitten olivat alkuperäisen tarkoituksensa näköisiä, kun muut käänsivät pyöränsä ja menivät kuivempaa reittiä:).

Kyl se on kuraan päästävä, oli mikä tahansa reissu kyseessä;).

Seuraava viikko menee leireillessä, joten ajelut jää aika vähiin. Joskohan sitä heinäkuussa pääsisi mukaan johonkin ajeluun taas.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Heksa
Pyörä: 640 E

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Säkylän enska-ajoihin lähdöstä, josta Jonkko jo aiemmin kirjoitti: Onko lähtijöitä seuraamaan ajoa? Ajattelin lähteä Aurasta noin klo 10, niin että Yläneen TB:llä vois treffata klo 11, jos joku on tulossa esim Raasin kautta. Pieni säävaraus pitää asettaa, jos ilma on täynnä vettä. Voin katsoa reitin hiekkateitä Säkylään harjun länsipuolta. Ajelun jälkeen takas vähän eri reittiä. Mikäli joku on tulossa Auran kautta, niin sovitaan vielä lähdöstä vaikka aakkosasemalta.
Markus
Pyörä: Afeica Twin 95

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ja taas kuuluttelen viikolle ilta-ajelua. Viime viikon torstaina ajeltiin Maikki_S:n kanssa aivan sikamaisen mukava reissu Sauvossa, kemiössä ja Perniössä.

Tälle viikolle mulle taitaa sopia aikas joustavasti melkein mikä ilta vain. Olisikos lähtijöitä? Reittiä voisi katsoa sitten sen mukaan miten kaverit haluaa, mulle kun nämä seudun hiekkapätkät ja polut ovat vielä kaikki niin uutta että mihinkään suuntaan ei oikein ole ehtinyt kyllästyä.

/Markus
Markus

Kun Turun seudulla ei tunnu olevan liikettä viikolla, niin päätin lähteä huomenna Hesan poikien järjestämään mutapainiin Lohjan seudulle.

viewtopic.php?t=10424

Ja pari vielä mahtuisi sinne, että jos joku Turun seudulta innostuu lähtemään niin ajellan kimpassa tonne Lohjalle.

/Markus
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Olis ihan jees ajella,mutt ku illat venyy talonrempas heti töitten jälkeen tohoon lähemmäs yhteentoista joka ilta niin ..... :(

Mutt sunnuntaina olen varannut aikaa et silloin ehtisin jonnekin surauttelee :wink:
Markus

Sunnuntai voisi olla ihan jees juu. Imatkin viilenee säätiedotuksen mukaan = ei ole liian kuuma ajella. Onko sulla jonkko suuntaa ollut mielessä?

Omia ehdotuksia:

-Mynämäki, Laitila Vehmaa, jne... Ajelin tuolla vähän aikaa sitten ilman karttaa täysin sokkona, ja kivaa oli. Hienoja paikkoja löytyi ihan sokeanakin, mitä sitten oikein GPS vehkeillä löytyskään.

-Missä tahansa saaristossa vois viihtyä

Mutta kaikki käy.

/Markus
tonnikeiju
Pyörä: TA

Viesti Kirjoittaja tonnikeiju »

Sunnuntai kävis mullekin taas pitkästä aikaa.
Joskus 16-17 pitäis olla kyllä jo takaisin, joten en ihan mitään maailmanympärysmatkaa ehdi pöristellä.

-Tomi
jonkko

Mä tas meen kapakille lauantai iltana,koetan et en olis aamun asti mutt ............ :roll:

Mutt joss vaikka siin 11 reikä reikä abaut lähettäis jostakin jonnekin jotain lyhkäisempaa reittiä?
Joss ei muuta niin voin mä vetää paraisil jottain pientä lenkkiä?
Tääl remontikohtees kummiskin vietän kaiken vapaajan ja yöt :lol:

Ja joss ei nytt kukaan/kaikki vielä tiedä niin remonttikohde sijaitsee paraisilla :wink:
Markus

No perskules!

Paraisilta lähetään huomenna :D . Elä Jonkko hommaa samanlaista kanuunaa kun mulla on just nyt 8)

/Markus
jonkko

Åålrajt,eli paraisten S-marketis treffit (rondellistä oikealle joss nytt ei muka tota hemmetin kookasta valotolppaa näy joillekin ) :lol:
Treffit siis 11.reikä reikä.
Ja jos nytt sattuis silleen että meikäläinen ajokunnossa ens vikolla vasta niin heitän messua puhellimeen niille ku ilmoittelee tänne osallistumisesta.
Avot ja kippis,sauna kutsuu :twisted:
tonnikeiju
Pyörä: TA

Viesti Kirjoittaja tonnikeiju »

Mulle järjestettiin huomiseksi muuta menoa, joten joudun sittenkin passaamaan reissun :( .

-Tomi
jonkko

tonnikeiju kirjoitti:Mulle järjestettiin huomiseksi muuta menoa, joten joudun sittenkin passaamaan reissun :( .

-Tomi

Ölright=kaljaa oikealla kädellä juotuna :wink: :lol:
jonkko

Kotiutunut jo 02.43 ja eiku huomenna 11.reikä reikä odotan Smareketis 8)
jonkko

Tuli sitten markuksen kaa kurvailtua paraisilla pikkassen,ja mulla taas shikaneissa onkelmia :lol:
Lipat vedettin,mutt ei mitenkään kovin,ku en edes kaatunut,mopotin kyllä.
Tuli se jo mulle tutuksi tulleen fiiliksen ku takanen melkein on etusen edessä välil,nytt ei osanut päättä mill puolell takanen ohittelis etusta :lol:

Viteoitakin löytyy,mutt en nytt tähään hätään niitä saa laitettua esille,tulee kyll joskus sitten.
Vastaa Viestiin