Tampereen luoteispuoli 22.7.

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Tampereen luoteispuoli 22.7.

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Moi,

Ajattelin ensi viikonloppuna ajella Kurun suuntaan. Paluu mahdollisesti Näsijärven itäpuolta tai Hämeenkankaan (tänne mennään kyllä joku kerta ihan erikseenkin) kautta tai sitten ~suoraan Ylöjärvelle, en oo vielä suunnitellut reittiä. Sunnuntai olisi mieluisampi meikäläiselle, mutta jos lauantai saa kannatusta niin sekin käynee. Kesto vähintään 6h. Lähtö vois olla vaikka Ylöjärven shelliltä 1300. Kertokaa jos on kiinnostusta.
Viimeksi muokannut Hannu, Pe Heinä 20, 2007 1:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu
jarnoj

Viesti Kirjoittaja jarnoj »

Uutena pitää vähän udella, notta minkälaisia polkuja näillä reissuilla on ollut tapana ajaa?

Sikäli kun 950Adv tosi kuluneilla Scorpionella soveltuu ko. reitille, tuntuisi sunnuntai voivan sopia minullekin paremmin.

Entä onko mitään säävarausta ollut tapana pitää? (Sillä vaan, kun en vielä omista mitään kovin kosteaan keliin soveltuvia ajokuteita.)

//JarnoJ
Hannu
Viesti:

jarnoj kirjoitti:Uutena pitää vähän udella, notta minkälaisia polkuja näillä reissuilla on ollut tapana ajaa?
Jokainen reissu lienee omanlaisensa reittien suhteen. Mun reittien lähtökohtana on melkein aina pienimmät GT-kartalta löytyvät tiet. Jos vaan tiedän tai kartalta löydän jotain mahdollisesti haastavampia pätkiä (lähinnä jotain traktori/talvitietä tms, ei mitään suohonupotusta), niin otan niitä kyllä mukaan, mutta niitä on vaan murto-osa. Yksi asia on se, että minä ainakin yritän yleensä etsiä kartalta uusiakin pätkiä ja kun ne kerran ovat uusia niin en voi luvata, mitä sieltä eteen tulee. Ja minusta se on osa tämän touhun viehätystä.

Mitä tulee tähän reissuun niin mä en oikein tunne Kurun suunnalla mitään polkuja tai vaikeita pätkiä (saattaisin löytää jotain Kipan ajattamia pätkiä, mutta ajetaan niitä sitten taas Kipan vetämillä reissuilla), joten mun Kurun ajelut on rajoittuneet pienille teille. Jos kierretään Hämeenkankaan kautta niin siellä on sitten tarjolla muutakin, mutta ei mitään vaikeaa. Koska kyseeseen tulis lähinnä läpiajo niin pienimmät polut jäänee muutenkin vähiin.

Eli voi olla ettei pikkuteiltä poiketa lainkaan, mutta mitään 100% takeita en anna.
Sikäli kun 950Adv tosi kuluneilla Scorpionella soveltuu ko. reitille, tuntuisi sunnuntai voivan sopia minullekin paremmin.
Itse ajan nappulagummeilla, mutta katurenkailla taatusti pääsee joka paikasta. Se on sitten toinen asia, kuinka hauskaa niillä on erilaisilla ei-asfalttipinnoilla ajaa tai miten niiden kuluneisuus vaikuttaa asiaan. Sittenpähän tiedät, kun käyt nyt kokeilemassa!
Entä onko mitään säävarausta ollut tapana pitää? (Sillä vaan, kun en vielä omista mitään kovin kosteaan keliin soveltuvia ajokuteita.)
Ei ole ollut. Kun varoitusaika on näin lyhyt niin tuskin sääennuste niin paljon muuttuu ettenkö minä lähtisi muutenkin kuin sen takia, että olen etukäteen luvannut lähteä vetämään reissua. Ja kaikki muuthan voivat jättäytyä matkasta vaikka minuuttia ennen lähtöä tai kesken reissun jos siltä tuntuu. En mä mitään sitovia ilmoittautumisia halua. Lähden ajamaan vaikka kukaan ei tulis mukaan. Lähinnä on vaan kiva saada jotain ennustetta osallistujista ja sitten on tietty se, että kun olen tavannut rajoittaa osallistujamäärän johonkin 7 hujakoille niin homma ei oikein toimi jos kukaan ei sano etukäteen mitään. Mikä ei tarkoita etteikö etukäteen ilmoittamattakin saisi tulla lähtöpaikalle, mutta käytettäköön sitä vaihtoehtoa vain tarvittaessa.
Hannu
Hannu
Viesti:

Innostusta ei hirveästi näytä olevan. No, valitaan se sunnuntai niin toivottavasti edes Jarno pääsee mukaan. Sääennuste näyttää edelleen hyvältä. Alustavasti katselin reittivaihtoehtoja ja näyttäisi ettei Kyrösjärven pohjoispuolelta oikein kannata lähteä Hämeenkankaalle kiertämään, joten tullaan joko Ylöjärvelle takas tai sitten Muroleesta Näsijärven itäpuolelle ja sieltä Tampereelle.
Hannu
hexi

Viesti Kirjoittaja hexi »

Kiinnostusta olisi, mutta muksua pitää viedä isovanhemmille vierailulle :(, Onkos ilta-/yöpainotteisia reissuja tiedossa?

Kumminkin pari kysymystä kun en ole porukka ajelua oikeastaan tehnyt kuin kisapyörillä ja sekin spoorissa ja 10 vuotta sitten, kun oikeet kisakuskit meni menojaan ja viikonloppuajelijana itseäni keräilin useammankin kerran pyörän alta.

Paljonkos tarvii olla tuommoisella reissulla pyörässä kantomatkaa?
Pikkudeeärrässä vakiotankilla (9=7+2litraa) kun olen saanut varatankille hiukan reippaammassa ajossa jo 120 kilometrin jälkeen.

Entäs vauhti? Kokemuksesta tiedän että tuommoinen kolmepuolikas kulkee satasen rajoituksella autojenkin seassa välttävästi ja tiukalla hiekkatiellä tai rypemisessä toimii, mutta mikäli ajetaan rallia kovaa pehmeässä tai isoa hiekkabaanaa niin eihän tuolla kerkiä, kun kuussatasetkin paukuttimet menee jo ekan pidemmän suoran jälkeen näkymättömiin. Saatikka sitten The SE.

Sillä tuosta vauhista kyselen kun kaveri kerran puotti menemään husabergillä edellä tuppi nurin joka suoran ja itse ajelin piikkisellä katuendurolla perässä käytännössä kaasu pohjassa koko matkan ja ajelusta ei kovin kummoinen maku suuhun jäänyt (paitsi ehkä hiekan).
Hannu
Viesti:

hexi kirjoitti:Kiinnostusta olisi, mutta muksua pitää viedä isovanhemmille vierailulle :(, Onkos ilta-/yöpainotteisia reissuja tiedossa?
Yöllä ajaminen ei mua oikein innosta, ei huvita lisätä riskitekijöitä ajamiseen jos ei ole syytä, mutta varmaan itsekin voisin jonkun ilta-ajelun tässä jossain välissä vetää. Mulla vaan on noi työpäivät menneet vähän pitkiksi niin ei ole sen takia ollut hirveästi aloitteellisuutta, mutta olen kyllä yrittänyt olla mukana kun Vepa tai joku muu on noita vetänyt. Yks on se, että ei viitsis aina näitä ihan lähimpiä pätkiä sahata, ja iltapäiväajelu tarjoaa sen suhteen enemmän mahdollisuuksia. Tietty vois sopia lähtöpaikan johonkin vähän kauemmas, pikaravia sinne ja vasta sieltä sitten soralle...

Tää keskikesä on aina ennenkin ollut vähän hiljaisempaa näiden ajelujen osalta, ehkä se taas tästä vähän piristyy elokuussa ja siitä eteenpäin ja joku muukin innostuu järkkäämään.
Paljonkos tarvii olla tuommoisella reissulla pyörässä kantomatkaa?
Pikkudeeärrässä vakiotankilla (9=7+2litraa) kun olen saanut varatankille hiukan reippaammassa ajossa jo 120 kilometrin jälkeen.
Kannattaa kertoa etukäteen reitin tekijälle niin voidaan ottaa huomioon (jos ei johonkin huitsin kuuseen suunnata, sitten pitää ottaa lisäbensaa kanisteriin tms). Tällä reissulla riittäis varmaan, Ylöjärvellä tankki täyteen, Kuruun tuskin yli 120km tulee ja siellä voi tankata, ja sieltä sitten ysitien Shellille tai Sorilaan tms.
Entäs vauhti?
Oma vauhti. :)
Sillä tuosta vauhista kyselen kun kaveri kerran puotti menemään husabergillä edellä tuppi nurin joka suoran ja itse ajelin piikkisellä katuendurolla perässä käytännössä kaasu pohjassa koko matkan ja ajelusta ei kovin kummoinen maku suuhun jäänyt (paitsi ehkä hiekan).
Tavoite ei ole ajaa yhtä lujaa kuin edelläajava, se odottaa sitten seuraavassa risteyksessä. Tietty jos matkaan on lähdössä 6 SE:tä ja yks DR350 niin ehkä kannattaa miettiä onko oikeassa porukassa, tosin minähän en tuolla SE:llä esim. Vepan DRZ400:sta karkuun pääse pikkuteillä, joten merkitystä on silläkin ketkä niitä SE:itä ohjastavat. Ainahan voit järjestää oman ajelun pikkupyörille, jos tuntuu että niille sopivia ajeluita ei ole!

Itse olen yleensä ajellut pikkuteillä max. 80km/h, isommilla ehkä sataseen asti. Pyrin ajamaan mahd. pieniä teitä, mikä sekin auttaa hillitsemään huippuja. Perinteisesti olen myös yrittänyt välttää stop-and-go ajamista, eli en aja suorilla tuppi nurin ja mutkiin liinat kiinni vaan yritän edetä jouhevasti, tosin sitä en sitten tiedä miten tuo on jonkun muun silmissä näyttänyt onnistuvan. Kyllähän sitä joskus tulee otettua porukkaa kiinni suorilla kun ei ole itse keulilla...
Hannu
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Lähtisin muuten mukaan, mutta puksuttelen paneeleja kattoon huomenna. Olen lisännyt DRZ:n fun factoria hankkimalla siihen 21/18 tuuman vannesetin, jotka ovat jo alla. Yhden reissun olen niillä heittänyt, ja tuntuu makealta.

Veijo
jarnoj

Kiitokset Hannulle mukavasta reissusta! Hienosti meni, vaikka sileillä katurenkailla oli irtosoralla "yllättäen" aika liukasta ja varsinkin siellä kosteammalla polulla... Taisit napata kuvankin sieltä?

//Jarno
Hannu
Viesti:

jarnoj kirjoitti:Kiitokset Hannulle mukavasta reissusta! Hienosti meni, vaikka sileillä katurenkailla oli irtosoralla "yllättäen" aika liukasta ja varsinkin siellä kosteammalla polulla... Taisit napata kuvankin sieltä?
Joo-o, "katurenkailla taatusti pääsee" oli ehkä turhan positiivinen lupaus näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllähän se hienosti tuli tuon sateen liukastaman pätkänkin. "Kuruun tuskin yli 120km tulee" ei pitänyt ihan sekään paikkansa, tosin vain 10km meni yli. 259.99km sanoi GPS kun pääsin kotiin, olihan siinä taas ajamista ja monenlaista pintaa. Hienoa että sinä ja Risto pääsitte mukaan niin ei tarvinnut "tuhlata" reittiä yksinajeluun kun meni senkin tekemiseen muutama tunti.

Kuvia ei tullut otettua kuin siitä yhdestä paikasta ja niistäkin 2/3 epäonnistui teknisesti ja 1/3 oli taas muuten huono. Mutta laitetaan nyt kuitenkin yksi niistä epäonnistuneista oheen.
Liitteet
img_0887mods.jpg
(167.2 KiB) Tiedosto ladattu 155 kertaa
Hannu
Pithecus

Viesti Kirjoittaja Pithecus »

Hannu kirjoitti:
jarnoj kirjoitti:Kiitokset Hannulle mukavasta reissusta! Hienosti meni, vaikka sileillä katurenkailla oli irtosoralla "yllättäen" aika liukasta ja varsinkin siellä kosteammalla polulla... Taisit napata kuvankin sieltä?
Joo-o, "katurenkailla taatusti pääsee" oli ehkä turhan positiivinen lupaus näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllähän se hienosti tuli tuon sateen liukastaman pätkänkin. "Kuruun tuskin yli 120km tulee" ei pitänyt ihan sekään paikkansa, tosin vain 10km meni yli. 259.99km sanoi GPS kun pääsin kotiin, olihan siinä taas ajamista ja monenlaista pintaa. Hienoa että sinä ja Risto pääsitte mukaan niin ei tarvinnut "tuhlata" reittiä yksinajeluun kun meni senkin tekemiseen muutama tunti.
Kiitokset minunkin puolesta Hannulle reitin tekemisestä ja letkan vetämisestä. Reitti oli aivan erinomainen, sopivasti erilaisia olosuhteita. Vauhtikin oli mulle sopiva kun Jarno ajoi sileillä renkailla edessä.
Täytyy vielä purkaa reitti Gepsiltä ja katsoa missä me oikein liikuttiin.

- Risto
jarnoj

Mulla oli Nokian luurissa (ilmainen) SportsTracker kokeeksi päällä, mutta GPS mokkulasta loppui tietty virta about puolimatkassa. (Liitteet poistettu pyynnöstä)
Viimeksi muokannut jarnoj, Ma Heinä 23, 2007 3:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
FIN_GSer

Viesti Kirjoittaja FIN_GSer »

En kerenny mukaan, kun oli muuta elämää.

Olis ihan erinomaisen kivaa, jos näitten reissujen reittejä sais jonnekin näkösälle ja vaikka GPS:ään ladattavaksi. Näin pääsis koittamaan ominpäin, jotta olisko siitä päässyt.
Ymmärrän toki vetäjien omistusoikeuden ja kunnioitan vaivoja, mutta kuiteskin..
Olen jälkikäteen ajellut noita Veijon viime syksynä vetämiä reissuja (osallistuin itse ja träkit on omassa GPS:ssä) ja kivaa on ollut toisellakin kerralla kalustoa vaihdellen.

Risto
Hannu
Viesti:

Kirjoitin asiasta ensin pidemmänkin tilityksen, mutta jätän sen nyt lähettämättä ja laitetaan vaan tiivistelmä :)
FIN_GSer kirjoitti:En kerenny mukaan, kun oli muuta elämää.
Elämä on valintoja täynnä, jouduin itsekin lykkäämään monia muita puuhia tämän ajelun ja sen valmistelujen vuoksi. Toivottavasti pääset seuraavalle ajelulle mukaan.
Olis ihan erinomaisen kivaa, jos näitten reissujen reittejä sais jonnekin näkösälle ja vaikka GPS:ään ladattavaksi. Näin pääsis koittamaan ominpäin, jotta olisko siitä päässyt.
Valitettavasti mielipiteeni (perustelut haluttaessa) on toistaiseksi se, että en laita reittejä näkösälle. Asiasta on foorumilla keskusteltu aiemminkin enkä ollut ainoa joka ei kannattanut asiaa (silloin tosin käsiteltiin vain asian yhtä puolta).

Tämähän ei ole mitään rakettitiedettä, jos haluaa ajella ominpäin niin voi sitä karttaakin lukea ominpäin. Reititystyöni on tehty osallistujien kimppa-ajelua varten (osallistujat saavat toki jälkeenpäin hyödyntää reittejä vapaasti, joskin minulla on tiettyjä toiveita asian suhteen, esim. se että niitä ei täällä julkaista kun en itsekään sitä tee), ei minulla ole intressejä tehdä muiden puolesta ajelureittejä heidän sooloajeluilleen jos he eivät osallistu ko. reissulle.
Hannu
Vastaa Viestiin