No niin; aina ei käy niinkuin haaveiltiin:
Eilen aamulla Nuijamaalla Suomen tullissa meni 3 min. ja Venäjän 1 hoo 41 min. Viipurissa oli "kaupungin päivä"...
Olin suomalaisten jonossa viidentenä ja edellä oleva Suomea puhuva venäläinen suomalais-rekkarisella Landcruiserilla ihmetteli miksen etuile? Totesin etten viitsi kun on niin lyhyt jono (sillä hetkellä). Takanani puolestaan oleva Suomea puhunut venäläinen suomi-rekkarisella autolla sanoi ettei Nuijamaalla saa... No, jonoa alkoi kertyä ja homma oli tooodella hidasta. Kun sitten pääsin luukuille hoitui homma minuuteissa - tullauslomakkeen täytin valmiiksi tietsikalla niin saivat kerralla selvää. Ainoa joka etuili oli Lappeenrannan kaupungin hallitsema musta Volvo juhlapukuisine matkustajineen

!
Viipurissa oli siis juhlat ja pöljänä käännyin väärästä risteyksestä kun meinasin käydä keskustassa yhdessä liikkeessä - itse tori oli suljettu kun siellä oli kaikenlaista jättikokoisesta pomppulinnasta lähtien. Seuraavassa risteyksessä olikin sitten vastassa poliisi ja koko liikenne - jalankulkijoita myöten - STOI varttitunniksi kun ooteltiin mustia autoja.
No, Ihantalan muistomerkillä tuli käytyä 15-vee tauon jälkeen Suomi 100-vuoden kunniaksi joka oli matkani tarkoitus.
Svetossa sitten olin kiltisti jonossa lähes kauimmaisessa mutkassa tullista katsoen kun jonon ohi porhaltanut Aprilia Venäjän kilvissä vinkkasi mukaan: Venäjän tulli tax free mukaanlukien vei 31 min.! Kysyin vielä kopilla ko. kaverilta jotta onko "normaljna" ja hän vastasi jotta "da". Kiitin kohteliaasti
Suomen tulliin jonotettiin sitten puolestaan 30 min.
Vaan tulipahan taas käytyä ja hengissä selvittyä - kerran vaan meinasivat ohittaessaan kilkata ojaan. Niin lujaa ei näköjään tohi Gessulla paahtaa etteikö joku maasturi aina ohi porhalla. Nytkin vauhtia oli mulla reilu 110 km.