Korkattu Kirkonmaa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Korkattu Kirkonmaa
Kymenlaakson eteläisin paikka, missä ei ole matkaendurolla sulan veden aikana käyty. Entinen Armeijan tukikohta, teitä noin 20 km ja upeat rannat. Vuoromoottorilla pääsee 4 krt viikossa. Kokoonnuttiin oikein kahden mopon voimin.
Kuvia tulee, kun keksin miten saan ne mahtumaan pieneen tiedostokokoon ( vinkkejä ).
Ok. Kiitos rässille. Kokeilin, mutta tietotaito ei riittänyt.
Kuvia tulee, kun keksin miten saan ne mahtumaan pieneen tiedostokokoon ( vinkkejä ).
Ok. Kiitos rässille. Kokeilin, mutta tietotaito ei riittänyt.
Viimeksi muokannut mokra, To Huhti 03, 2014 8:24 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tulen sieltä missä olin ja olen siellä mihin tulin.
- Rässi66
- Pyörä: Honda CR250R
Re: Korkattu Kirkonmaa
Kuvien keventämiseen käy esmes irfan view.
Parempi ratkaisu olisi kuitenkin uppia kuvat jonnekkin netin kuvapalveluun (esim. photobucket ja linkittää sieltä foorumille.
Näin kuvat ei vie foorumin levytilaa.
Parempi ratkaisu olisi kuitenkin uppia kuvat jonnekkin netin kuvapalveluun (esim. photobucket ja linkittää sieltä foorumille.
Näin kuvat ei vie foorumin levytilaa.
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Imuroi Fast Image Resizer. Ikoni työpöydälle. Käy asettamassa tuonne ohjelmaan resoluutioksi esim. 1024 x 768. Maalaa valokuvakansiostasi ne kuvat, joista haluat myös pienemmän version, raahaa ne FIR:n ikonin päälle ja parissa sekunnissa valokuvakansiossasi on uusi kansio "resized", jossa pienennetyt kuvat ovat. En ole helpompaan ohjelmaan törmännyt. Uusien kuvien koko on muutamia naurettavia kiloja.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Kirkonmaahan oiskin jännä päästä kurvailemaan. Pääseekö joka paikkaan, vai onko joitain suljettuna vielä armeijan alueina?
Pääseekö tuurilla ihan päiväseltään, ettei tarvi yöksi jäädä?
edit: vähänkun jaksoi kaivaa niin löytyi tämmöinen:
http://www.haapasaariseura.fi/index.php?page=aikataulut
Kuuluukohan tuo kuljetus normaaliin saariston huoltoliikenteeseen (ilmainen)? Mikä alus sinne liikennöi? Ja varmaankin mopon sinne saa sitten lastata...
12v sitten tuolla tuli aikaa vietettyä, ja olisi kiva päästä katsastamaan paikkoja, ja vielä mopon kanssa!
Pääseekö tuurilla ihan päiväseltään, ettei tarvi yöksi jäädä?
edit: vähänkun jaksoi kaivaa niin löytyi tämmöinen:
http://www.haapasaariseura.fi/index.php?page=aikataulut
Kuuluukohan tuo kuljetus normaaliin saariston huoltoliikenteeseen (ilmainen)? Mikä alus sinne liikennöi? Ja varmaankin mopon sinne saa sitten lastata...
12v sitten tuolla tuli aikaa vietettyä, ja olisi kiva päästä katsastamaan paikkoja, ja vielä mopon kanssa!
Juu. Kiitos uudesta vihjeestä, kokeilen sitä.
Arvelinkin, että tämä varmaan kiinnostaisi siellä lepokodissa aikaa viettäneitä kuten minuakin, joten seuraavaa:
Saaristoliikenne tuli maksuttomaksi vuoden alusta, joten ilmaiseksi pääsee.
Yhteysalus on Tekla ja aikataulut löytyvät Kotkan kaupungin sivuilta kohdasta SAARISTOLIIKENNE.
Alus poikkeaa K-maassa tarvittaessa, joten se käynti olisi ilmoitettava Teklaan 1 vrk ennen matkaa tekstiviestillä. Numero löytyy aikataulusta.
Saaressa ei ole estetty kulkua liikennemerkein tai muulla tavalla, joten luvallistahan se silloin on.
Nopeusrajoitukset ovat 30 ja 50 kmh. Armeijan rakennuksiin ja rakennelmiin ei ole luvallista mennä.
Saarella on myös useita kymmeniä vapaa-ajan asuntoja, joten mölypöntöt yms änkkärit ei herätä hyväksyntää.
Yhteys aluksessa on olut ja kahvitarjoilu, mutta käsittääkseni kurapyörälijät ei olutta juo
...Niin siis päiväreissut onnistuu hyvin, kun aikataulua tutkii on siinä noin 3 tunnin ja 11 tunnin vaihtoehdot.
Matka saarelle kestää n.40 min.
Arvelinkin, että tämä varmaan kiinnostaisi siellä lepokodissa aikaa viettäneitä kuten minuakin, joten seuraavaa:
Saaristoliikenne tuli maksuttomaksi vuoden alusta, joten ilmaiseksi pääsee.
Yhteysalus on Tekla ja aikataulut löytyvät Kotkan kaupungin sivuilta kohdasta SAARISTOLIIKENNE.
Alus poikkeaa K-maassa tarvittaessa, joten se käynti olisi ilmoitettava Teklaan 1 vrk ennen matkaa tekstiviestillä. Numero löytyy aikataulusta.
Saaressa ei ole estetty kulkua liikennemerkein tai muulla tavalla, joten luvallistahan se silloin on.
Nopeusrajoitukset ovat 30 ja 50 kmh. Armeijan rakennuksiin ja rakennelmiin ei ole luvallista mennä.
Saarella on myös useita kymmeniä vapaa-ajan asuntoja, joten mölypöntöt yms änkkärit ei herätä hyväksyntää.
Yhteys aluksessa on olut ja kahvitarjoilu, mutta käsittääkseni kurapyörälijät ei olutta juo
...Niin siis päiväreissut onnistuu hyvin, kun aikataulua tutkii on siinä noin 3 tunnin ja 11 tunnin vaihtoehdot.
Matka saarelle kestää n.40 min.
Kiitos hyvästä infosta!
Pitää ehdottomasti mennä käymään kesällä joku päivä. Eiköhän sieltä löydy oikein teiden lisäksi vielä jonkunverran tallattuja polkuja, joita voisi käydä koluamassa.
Tuo reilu kolmentunnin setti voisi olla ihan jees, hiukan kahvia termariin, voikkarit mukaan ja johonkin rantakallioille ihmettelemään, avo´t!
Pitää ehdottomasti mennä käymään kesällä joku päivä. Eiköhän sieltä löydy oikein teiden lisäksi vielä jonkunverran tallattuja polkuja, joita voisi käydä koluamassa.
Tuo reilu kolmentunnin setti voisi olla ihan jees, hiukan kahvia termariin, voikkarit mukaan ja johonkin rantakallioille ihmettelemään, avo´t!
Kiitos itsellesi. Tunnen jo olevani tietokonenero.KooT82 kirjoitti:Kiitos hyvästä infosta!
Lisää kuvia tulossa, ei siis makeaa mahan täydeltä.
Niin siis Tasakaasullehan niitä kiitoksia piti...
No tässä vielä kuva kun mun möhköfantti oli hirveän väsynyt ja halusi huilata hetken..
No tässä vielä kuva kun mun möhköfantti oli hirveän väsynyt ja halusi huilata hetken..
Oiskohan Vapun jälkeisenä perjantaina kiinnostusta lähteä päiväksi pyörimään saareen?
Jos ei liikennöi sunnuntai aikataululla.
Jos ei liikennöi sunnuntai aikataululla.
"Honda XRV750 on Hondan valmistama 742-kuutioinen enduromoottoripyörä, joka tunnetaan myös nimellä Africa Twin." -Wikipedia
Mukana, jos ei tuule. Yhteysalus ei laske ramppia jos tuulee navakasti lännestä.