Saarenmaa Endurosafari
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Saarenmaa Endurosafari
Löytyi Vetomiehen sivuilta Saarenmaan endurosafari, jossa olisi kolmeksi päiväksi huhkittavaa. Hinta on hiukan suolainen mielestäni, mutta tarjousta voisi varmaankin kysäistä jos haluaisi omalla pyörällä osallistua. Lisäksi pienet hiekkatie-touringit edestakaisin Tallinnasta voisi tehdä hyvää...
http://www.vetomies.com/safarit/saarenmaa/
http://www.vetomies.com/safarit/saarenmaa/
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Saarenmaa Endurosafari
Safarin päivän hinta sisältää varusteet, pyörän, maastolounaan ja vetomies-oppaan. Safariin kannattaa varata vähintään kolme päivää, joihin sisältyy matkat suomesta.
Kaksi asiaa jää mietityttämään tässä.
1. Kolme päivää kun matkaakin on kahdella lautalla (Helsinkin - Tallinna ja Virtsu - Kuivastu ja samat takaisinpäin) on useamman tunnin edestä. Saati kun ottaa huomioon vielä siirtymät kotopaikka - Helsinki. Rouvan kanssa ajettiin viime vuonna omilla mopoilla Raumalta Kuresaareen ja takasin. Yhteen suuntaan meni matkan kesto oli yli 8h. Kolme kuullostaa tosi vähältä vs. paljonko ajamiseen jää tosissaan aikaa. Saati lisähehkutus Kuresaaren iltariennoista tuohon kaikkeen päälle...
2. Jatkoa edelliseen kustannuksista puuttuu majoitus ja tuo kokonaishinta vs. ajamiseen jäävä aika.
Nuo kun vetää yhteen, niin en oikein mitenkään saa tuota sopuhinnaksi. Itse asiassa mielestäni järkyttävän iso hinta. Vaikka majoituksen saan kyllä ilmaiseksi tuolla järkättyä vähän isommallekin porukalle.
EDIT: ja kaiten noilla on luvat kunnossa kun videolla 1:20 kohdalla tuuppaavat luonnonsuojelualueelle...
Kaksi asiaa jää mietityttämään tässä.
1. Kolme päivää kun matkaakin on kahdella lautalla (Helsinkin - Tallinna ja Virtsu - Kuivastu ja samat takaisinpäin) on useamman tunnin edestä. Saati kun ottaa huomioon vielä siirtymät kotopaikka - Helsinki. Rouvan kanssa ajettiin viime vuonna omilla mopoilla Raumalta Kuresaareen ja takasin. Yhteen suuntaan meni matkan kesto oli yli 8h. Kolme kuullostaa tosi vähältä vs. paljonko ajamiseen jää tosissaan aikaa. Saati lisähehkutus Kuresaaren iltariennoista tuohon kaikkeen päälle...
2. Jatkoa edelliseen kustannuksista puuttuu majoitus ja tuo kokonaishinta vs. ajamiseen jäävä aika.
Nuo kun vetää yhteen, niin en oikein mitenkään saa tuota sopuhinnaksi. Itse asiassa mielestäni järkyttävän iso hinta. Vaikka majoituksen saan kyllä ilmaiseksi tuolla järkättyä vähän isommallekin porukalle.
EDIT: ja kaiten noilla on luvat kunnossa kun videolla 1:20 kohdalla tuuppaavat luonnonsuojelualueelle...
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Saarenmaa Endurosafari
Käytiin myös viimekesänä Saarenmaalla kolmen pyörän voimin. Poikettiin katsomassa Kuressaaressa kun Hermunen smotoili voitokkaasti. Siirtymiin menee todakin aikaa eikä välttämättä löydy edes kovin paljon hiekkateitä matkalla Tallinnasta Saarenmaalle. Nuo endurosafarit on tarkoitettu lähinnä kevyille kisaenskoille ja pyörät kuljetetaan ajopaikoille peräkärryissä tai pakuissa.
E: linkki Saarenenduron sivulle joka on paikallinen toimija Saarenmaalla ja järjestää noita safareita.. http://www.saarenenduro.fi/index.php?pinc=1

E: linkki Saarenenduron sivulle joka on paikallinen toimija Saarenmaalla ja järjestää noita safareita.. http://www.saarenenduro.fi/index.php?pinc=1

Re: Saarenmaa Endurosafari
Itse olin viime kesänä ajamassa tuolla omalla exc:llä ja ihan perus puunkiertoa ovat, tietty maasto vähän eksoottisempi. Meidän reissu oli puoliksi omatoiminen, eli itse järkättiin majoitukset ja muut mutta opas oli mukana reiteillä. Tämä siis saaren enduron kautta. Noita enskapätkiä ei ole yleisesti merkattu mihinkään, joten opas on aika pakollinen.
Suosittelen kyllä kokemuksena, mutta en lähtisi matkanendurolla.

Suosittelen kyllä kokemuksena, mutta en lähtisi matkanendurolla.

Re: Saarenmaa Endurosafari
Niin ja autolla mentiin kärryn kanssa ja matkoihin meni helsingistä n. 7-8 tuntia suunta.
Re: Saarenmaa Endurosafari
Onko mielestäsi 690ER liian matkaenduro ko. reissulle?f1zz kirjoitti:
Suosittelen kyllä kokemuksena, mutta en lähtisi matkanendurolla.
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Saarenmaa Endurosafari
4 kertaa olen ollut Vetomiehen safaripäivällä Kurussa, ja tällainen ison matkaenskan omistaja on kyllä saanut ajella riittävästi. Lähes poikkeuksetta hommaa on lopeteltu siinä vaiheessa, kun osallistujilta alkaa paukut loppua. Erittäin hyvä meininki kaikin puolin.
Hintaa en kommentoi, kun ei ole toistaiseksi tarvinnut itse maksaa koko summaa (vaan joku toinen maksanut osan). Tarjousta kannattaa varmastikin kysellä.
Mielestäni tuommoinen yksittäinen enduropäivä, jossa itse olen käynyt, tulisi määrätä pakolliseksi kaikille isojen matkaenduroiden omistajille.
Samat fiilikset kuin silloin, kun kävi ensimmäisiä kertoja ajamassa katupyörällä asfalttiradalla.
Vetomiehen pyörät on enduroita (öö - en nyt kuutioita muista), joten 690 voi olla jo liikaa matkaenduro - riippuu tietysti muun porukan nopeudesta ja omasta taitotasosta.
Hintaa en kommentoi, kun ei ole toistaiseksi tarvinnut itse maksaa koko summaa (vaan joku toinen maksanut osan). Tarjousta kannattaa varmastikin kysellä.
Mielestäni tuommoinen yksittäinen enduropäivä, jossa itse olen käynyt, tulisi määrätä pakolliseksi kaikille isojen matkaenduroiden omistajille.
Samat fiilikset kuin silloin, kun kävi ensimmäisiä kertoja ajamassa katupyörällä asfalttiradalla.
Vetomiehen pyörät on enduroita (öö - en nyt kuutioita muista), joten 690 voi olla jo liikaa matkaenduro - riippuu tietysti muun porukan nopeudesta ja omasta taitotasosta.
Re: Saarenmaa Endurosafari
Riippuu kunnostaKooT82 kirjoitti:Onko mielestäsi 690ER liian matkaenduro ko. reissulle?f1zz kirjoitti:
Suosittelen kyllä kokemuksena, mutta en lähtisi matkanendurolla.
Kyllä 690 menee helposti mutta renkaat kannattaa valita löysälle hiekalle, Mutta esim 800gs ja sitä kankeammat möhköt kannattaa jättää eri reissuun.
Saarenmaa Endurosafari
Ehkäpä ensi kesälle voisi suunnitella möhköreissua tuonne? Itselläkin 690er alla.
Majoitus on edullista mökeissä ja paikallinen opastus saadaan varmasti järkättyä.
Ja voihan isommallakin kalustolla osallistua, tekee vaan sitte itse päätöksen ajaako enskareittejä vai hiekkateitä. Radoilla ajaminen oli ainakin viimeksi ilmaista.
Majoitus on edullista mökeissä ja paikallinen opastus saadaan varmasti järkättyä.
Ja voihan isommallakin kalustolla osallistua, tekee vaan sitte itse päätöksen ajaako enskareittejä vai hiekkateitä. Radoilla ajaminen oli ainakin viimeksi ilmaista.
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Saarenmaa Endurosafari
Omatoimireissu on itselläkin ollut mielessä mutta siirtymien ajelu ei kuitenkaan hirveästi enää viimekesän jälkeen houkuttelef1zz kirjoitti:Ehkäpä ensi kesälle voisi suunnitella möhköreissua tuonne? Itselläkin 690er alla.
Majoitus on edullista mökeissä ja paikallinen opastus saadaan varmasti järkättyä.
Ja voihan isommallakin kalustolla osallistua, tekee vaan sitte itse päätöksen ajaako enskareittejä vai hiekkateitä. Radoilla ajaminen oli ainakin viimeksi ilmaista.
Re: Saarenmaa Endurosafari
jaa kirjoitti:Safarin päivän hinta sisältää varusteet, pyörän, maastolounaan ja vetomies-oppaan. Safariin kannattaa varata vähintään kolme päivää, joihin sisältyy matkat suomesta.
Kaksi asiaa jää mietityttämään tässä.
1. Kolme päivää kun matkaakin on kahdella lautalla (Helsinkin - Tallinna ja Virtsu - Kuivastu ja samat takaisinpäin) on useamman tunnin edestä. Saati kun ottaa huomioon vielä siirtymät kotopaikka - Helsinki. Rouvan kanssa ajettiin viime vuonna omilla mopoilla Raumalta Kuresaareen ja takasin. Yhteen suuntaan meni matkan kesto oli yli 8h. Kolme kuullostaa tosi vähältä vs. paljonko ajamiseen jää tosissaan aikaa. Saati lisähehkutus Kuresaaren iltariennoista tuohon kaikkeen päälle...
2. Jatkoa edelliseen kustannuksista puuttuu majoitus ja tuo kokonaishinta vs. ajamiseen jäävä aika.
Nuo kun vetää yhteen, niin en oikein mitenkään saa tuota sopuhinnaksi. Itse asiassa mielestäni järkyttävän iso hinta. Vaikka majoituksen saan kyllä ilmaiseksi tuolla järkättyä vähän isommallekin porukalle.
EDIT: ja kaiten noilla on luvat kunnossa kun videolla 1:20 kohdalla tuuppaavat luonnonsuojelualueelle...
Terve kaikille Vetomiehen puolesta!
Arvokasta palautetta, kiitos siitä! Tähän ei ole aikaisemmin muut puuttuneet, mutta nyt näiden kommenttien jälkeen on itsekkin todettava, että tuo Saarenmaa sivu kaipaisi hieman päivitystä.
Selkeä virhe on lipsahtanut tuohon kuinka monta päivää reissuun kannattaa varata. Ajopäiviä kannattaa varata vähintään kaksi, jolloin koko reissun pituudeksi tulee neljä päivää. Matka perille kestää tosiaan kestää sen 8h, joten matkoihin pitää varata päivä/suunta. Jos ottaa aamulautan suomesta kerkiää Saarenmaalle saapuessa käydä rykäseen löysät pois ennen kuin aurinko laskee, näin ajopäiviä saadaan kolme. Tällä systeemillä kerkiää hienosti pyörähtään iltaelämässäkin!
Hinta-asia on kinkkinen. Joku hinta sinne aikoinaan piti laittaa, kun tultiin siihen tulokseen, että on parempi, kun on joku hinta eikä niin, että hinnan kohdalla lukee "kysy tarjous". Nyt täytyy miettiä uudestaan, mitä sinne laitetaan. Samoin emme halunneet laittaa "vähimmäislukumäärää" osallistujien suhteen. Jos asiakas soittaa ja kertoo, että meitä olisi tässä nyt kaksi heppua lähdössä niin silloin on seistävä sen takana, mitä on tullut sivuille kirjoitettua ja siksi hinta tuollainen.
Kymmenen henkeä jos saadaan kasaan niin hinta tippuu arviolta ehkä melkein 400 euroa/hlö ja siihen kuuluu jo majoitukset.
Kaikkea tätä "jos tulet omalla autolla ja jos et halua majoitusta ja jos tulet omalla pyörällä ja jos ja jos" emme halunneet sivuille kirjoittaa, joten päädyimme lyhyeen kuvaukseen, jonka kaikki jaksaa lukea, ja hinta sen mukaan, että voimme lähteä vaikka kahden hengen voimin.
Sivuilta siis puutuu selkeästi isoilla kirjaimilla maininta, että "Kysy tarjous esim 10 hengelle!".
Videossa kohdassa 1:20 lähdemme metsäautotielle. En enää muista mistä kohtaa pätkä on, mutta vaikka se olisi luonnonsuojelualueella niin kyllähän sitä metsäautotiellä saa ajaa!
Mutta tosiaan kehittyäksemme tarvitsemme palautetta, joten iso kiitos! Laita yksityisviestinä osoitteesi niin saat Vetomies t-paidan, pipon tai bokserit!
Ystävällisin terveisin
Vetomies Oy
Jukka Sundvall
- Dominator
- Viestit: 1668
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Saarenmaa Endurosafari
Olisko kaupalliset viestit oikeampi paikka vetomiehille!? Ei taida muutkaan firmat saada näissä yleisissä keskusteluissa mainostaa..
viewforum.php?f=9
viewtopic.php?f=9&t=4298
viewforum.php?f=9
viewtopic.php?f=9&t=4298
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Saarenmaa Endurosafari
Tässähän muut lähtivät kommentoimaan vetomiehen palveluita, eikä niinkään mainostettu...
Mutta kyllä mennään sääntöjen rikkomisen rajoilla, juttelempas vetomiehen kanssa.
Jo tuo on muistettava, että selvyyden vuoksi ei ole sallittua osallistua mihinkään avoimiin keskusteluihin firman nimellä.
Mutta kyllä mennään sääntöjen rikkomisen rajoilla, juttelempas vetomiehen kanssa.
Jo tuo on muistettava, että selvyyden vuoksi ei ole sallittua osallistua mihinkään avoimiin keskusteluihin firman nimellä.
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Re: Saarenmaa Endurosafari
Good call. Oli firma tai ei, niin on oikeutettua selventää asiaa jos oma toiminta on kyseessä. Varsinkin jos vihjaillaan syyllistyneen luonnonsuojelualueella surautteluun tai riistohinnoitteluun. Dialogi on muutenkin yhteisömme etu.Jukka kirjoitti:Tässähän muut lähtivät kommentoimaan vetomiehen palveluita, eikä niinkään mainostettu...
Mutta kyllä mennään sääntöjen rikkomisen rajoilla, juttelempas vetomiehen kanssa.
Jo tuo on muistettava, että selvyyden vuoksi ei ole sallittua osallistua mihinkään avoimiin keskusteluihin firman nimellä.
"Nyt meiltä sikahalvalla..." johonkin härveliketjuun onkin tietty eri juttu.
Vetomiehen palveluita käyttäneenä voin suositella lämpimästi. Meininki on erinomaista, jengi mukavaa ja kalusto todella jees. Lähden jatkossakin.
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo