TUAREG RALLY

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
juvander
Viestit: 1778
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja juvander »

Ei asiat vaikeita olekaan, mutta kun kysymykseen 'Mikäs näistä kamppeista tekee paremman kuin muut vaihtoehdot?' ei tule muuta vastausta kuin että 'nämä on päätetty hankkia' niin kyllä silloin pitää vähän vertailevaa markkinatutkimustakin voida tehdä.

Ja lyhyen tutustumisen perusteella kampe ei ehkä aivan sitä edusta minkä itse lähden hankkimaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Koheltaja
Viestit: 8140
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Voisiko tuota roadbook juttua jatkaa tuolla? http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... k&start=15

Saisi yhteen paikkaan tietoa mitä on helpompi etsiä kun sitä tietoa joskus tarvii. Jossain vaiheessa tulee rb:n hankinta eteen ja noiden eroista olisi hyvä saada vinkkejä/kokemuksia ennen tilauksen tekemistä.

Kiitos ja anteeksi :oops:
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1356
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

juvander kirjoitti:Sitä vähän epäilinkin.

Tuo turhateekin versio (http://shop.touratech.de/vehicle-equipm ... et-50.html) tulee samoille viivoille hinnaltaan ja varmaan ominaisuuksiltaan kun tähän pakettiin lisätään sopivat näppäimet. Näyttää olevan melkoisen kallis kombo switch tällä f2r puljulla...
Tuohon F2R laiteeseen tulee muuten tuohon hintaan kaikki tarvittavat nippelit ja kytkimet. Samoin kun ICOn.

Kuva

Itselläni on kyllä molemmat laiteet käytössä ja F2R työn laatu, veden pitävyys ja kestävyys on paljon parempi, kuin TTn.

Ja jos tuon Combo Switchin haluaa sen joutuu ostamaan kumpaankin laitteeseen erikseen. Turhatekin 50-sarjassa tullee tuo vanhan mallin 5 nappula mukana.

Tuo IMO 100-R20 Rally tripin hinta on laskenut viimekeväästä -200€ ja alkaa olla jo hehtaarilla.
IMO on tripin nollaamisen kannalta käteväpi, kuin ICO.

Miten nuo nappulat sitten tankoon asetelee on kyllä ihan mieltymiskysymys.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
jonkko
Viestit: 3558
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja jonkko »

mti kirjoitti::D Johan asiasta koitetaan vääntää hankalaksi. Ei tässä mitään myydä. Tilaan itselleni ja jos joku muukin haluaa juuri f2r:n niin voidaan tilata kimpassa. Muuten tilaan yksin.
Voisin olla kiinnostunut,heitä vaikka yv,llä sitten kun olet tilaamassa.
f2r siis.

Turhatekiltä en halua,mielummin ostan muitten kokemuksien perusteella kun luetun/luvatun perustella.
5 nappia on jo liikaa jos ei haluaa et se lantrailee rinkkiä siin samalla.

Mitä kautta muuten tulis noi turhatekit,sun firman kautta?
Avatar
SamiV
Viestit: 1210
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Pyörä: AT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja SamiV »

jonkko kirjoitti:
mti kirjoitti::D Johan asiasta koitetaan vääntää hankalaksi. Ei tässä mitään myydä. Tilaan itselleni ja jos joku muukin haluaa juuri f2r:n niin voidaan tilata kimpassa. Muuten tilaan yksin.
Voisin olla kiinnostunut,heitä vaikka yv,llä sitten kun olet tilaamassa.
f2r siis.

Turhatekiltä en halua,mielummin ostan muitten kokemuksien perusteella kun luetun/luvatun perustella.
5 nappia on jo liikaa jos ei haluaa et se lantrailee rinkkiä siin samalla.

Mitä kautta muuten tulis noi turhatekit,sun firman kautta?
Touratechin laitteesta ovat jotkut sanoneet että moottorimekanismi ei olisi niin hyvä kuin muissa vastaavissa (f2r, Icon ym) ja jumiuituisi helpommin epäpuhtauksista joita esim aavikkoralleissa riittää. Käyttökokemuksia ei ole mutta jostain muistelen näin lukeneeni.
Avatar
juvander
Viestit: 1778
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja juvander »

CapoSakke kirjoitti:
IMO on tripin nollaamisen kannalta käteväpi, kuin ICO.
Mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?

Noita nappuloita tarvitsee kuitenkin 5-6 käyttöön - jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt - ja jos siellä on kaksi erillistä viritystä on se hankalampi käyttää kuin yksi hyvin suunniteltu.

Nyt on tangossa ollut se kottaraisen kolminäppyläinen trip master switch ja siinäkin on nuo nappuloiden asettelu ruvella. Just tänään ruuvasin sen irti kun ei vaan sormet toimi siinä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1356
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Turhatek on vaihtanut uusimpiin malleihin samanlaisen vetotavan mitä F2R on käyttänyt alusta asti.
F2R kioskin omistaa muuten pari Dakar kuskia ja uusia tuotekehitysmalleja on liikenteessä kokoajan. Esim: RB750 Rally - Electric Roadbook Holder malli on tämän vuoden Dakar testimalli niitä oli siellä kymmenellä kuskilla. Uutta mm. tuplatut vetohihnat ja kannen lukitus...
Noita nappuloita tarvitsee kuitenkin 5-6 käyttöön - jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt - ja jos siellä on kaksi erillistä viritystä on se hankalampi käyttää kuin yksi hyvin suunniteltu.

Nyt on tangossa ollut se kottaraisen kolminäppyläinen trip master switch ja siinäkin on nuo nappuloiden asettelu ruvella. Just tänään ruuvasin sen irti kun ei vaan sormet toimi siinä.
Miten nuo nappulat sitten tankoon asetelee on kyllä ihan mieltymiskysymys.
Tuossa on varmaan yhtämonta tapaa, kun käytäjääkin kuinka noita nappuloita käyttää.

Mulla on käytössä vaan 1+3.

Kuva

1. Peukalo, eteen / etusormi taakse, hoitaa Roadbookin ajon (kahvan alla oleva vipukytkin)
2. Peukalolla, lähin painonappi vaihtaa näyttöä: Total / Trip / Kello
3. Peukalolla, kahdesta päällekäin olevasta painonapista: Total, kello, trip säätö + ylempi / - alempi

Tosin itse henkoht. suosin enemmän eri katkaisijoita, koska vika tilanteessa on helpompi / halvempi ratkaisu uusia vain toinen. Rallissa on kuitenkin oltava toinen setti varalla, niin kytkimiä kun sensorikaapeleita etc. (Vai mitä "jn".)

Vertailut voi kukin suoritaa mieltymyksensä mukaan itse alla olevista manuaaleista.

IMO-100R50 Rallye manual

ICO VR Rally Light manual
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
hmrman
Viestit: 94
Liittynyt: To Syys 02, 2010 7:56 pm
Pyörä: SE ST HDRK SWM
Paikkakunta: Etelä-Sawo

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja hmrman »

ICO tripin nollaus onpi "rullaus"periaatteella ettei vahingossa hävitä koko km-tietoa tahattomalla napinalluksella esim.kaatuessa :mrgreen: Ai mistäkö tiedän? No yx kaveri jonka hyvin tunnen sattui kaatumaan :mrgreen: ......eikä ole käsi enään kipeä. Eli siis pidän ICO:n nollausta varmempana.
F2R onpi toimiva ääriolosuhteissa.Tukeva ja yksinkertainen rakenne.Liittimet metallikierteillä.Valo ledeillä tottakai. Arkki kerrallaan siirtoa ei tarvitse kuin sohvalla.Käytännössä seuraava ohje ylimmäisenä näin aloittelijalla.F2R valmistaja on moninkertainen Dakar kuljettaja. Turhatek varmaan hyvä kun suunnistaa Octoberfesteille. :idea:
Konsteja ois kun vaan ois vastoinkäymisiä.....
Avatar
-jn-
Viestit: 547
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja -jn- »

CapoSakke kirjoitti: Tosin itse henkoht. suosin enemmän eri katkaisijoita, koska vika tilanteessa on helpompi / halvempi ratkaisu uusia vain toinen. Rallissa on kuitenkin oltava toinen setti varalla, niin kytkimiä kun sensorikaapeleita etc. (Vai mitä "jn".)
Joo :oops:

Noita tripin anturin kaapeleita asentaessa , kannattaa kattoa että ei vaan hankaa jarrulevyyn , muuten joutuu kiireessä vaihtaa uuden kaapelin ( kiitos Sakke ) , ja saattaapi jäädä muutama ruuvi löysälle jarrusatulasta , nimimerkillä pultti jarrulevyssa ja etukautta ympäri . Tuloksena parin viikon puujalka 8)
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1356
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

-jn- kirjoitti:Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike...
:lol:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
juvander
Viestit: 1778
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja juvander »

No nyt kun on turhateekki ja biltema haukuttu ja f2r on ainoa toimivaksi todettu, mitenkäs nuo kaikki muut valmistajat?

<Flame on>

Todella hyvä että täältä löytyy kehittäviä kommentteja rakentavassa hengessä. Jatketaan samassa hengessä.

</Flame off>
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Laihopa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 11:43 pm
Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja Laihopa »

En missään nimessä hauku Bilteman roudbuukkia, senkin saa toimimaan ketjuvetotoimisena jos haluaa. Vaatii pikasen järkeä.
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1356
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Laihopa kirjoitti:En missään nimessä hauku Bilteman roudbuukkia, senkin saa toimimaan ketjuvetotoimisena jos haluaa. Vaatii pikasen järkeä.
Kätevä mies rakentaa kyllä Bitsusta aivan toimivan Hard Core Off Road-laitteen. Tälle laitteele hintaa tuli kokonaiset 28:-€ ja toimii. Boonuksena on vielä että ketjulle käy sama rasva, kuin moponkin ketjulle, niin ei tarvitse monttaa purkkia mukaan. :lol:

Kuva
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
juvander
Viestit: 1778
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja juvander »

Näin se vaan on, tästäkin foorumista on kehittynyt vaihtoehto tuolla 24suoli palastalle.

Parasta käydä tämäkin aihe ulkomaan foorumeilla niin saa joitain vastauksiakin eikä pelkkää v*lua. Keskustelun taso esim. advrider foorumilla on *hieman* toisen tasoinen...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
jonkko
Viestit: 3558
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: TUAREG RALLY 2013

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Muoks.
Viimeksi muokannut jonkko, La Syys 01, 2012 1:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin