Oulun seudun päristelyt
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Oulun seudun päristelyt
Minä ajelen tuolla tavisporukassa muoviluodilla kulkevien kavereideni kanssa, mutta pyörä on kuitenkin eilen illalla käyty sotkemassa asiaan kuuluvasti 
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Parkkikselle siis ensin. Makkaransyönnin lomassa utelen sitten siitä mourungista enemmän.
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
No niin, vappuajelut on ajeltu, ja tulihan sinne uimahallin parkkikselle jokunen (4-5 kpl?) pyöräkin. Kovin oli AT-painoitteinen tällä kertaa, paitsi Tertsu, joka esitteli ultrakevyttä, itsepoljettavaa maastokalustoaan!
Afrikkalaisia ja muita tuttuja tuli bongattua letkasta useampikin myöhemmin tullut.
Ettei olisi tuo minun aikaisempi kokoontumiskutsu sekoittanut pakkaa? Näin selvästi, kun Prisman parkkikselle ajeli tutun näköistä sinistä DR:ää yms. kalustoa...
Että haisee tiukalle nenässä, ajaa 50 km. kaksitahti-moton takana
Ettei olisi tuo minun aikaisempi kokoontumiskutsu sekoittanut pakkaa? Näin selvästi, kun Prisman parkkikselle ajeli tutun näköistä sinistä DR:ää yms. kalustoa...
Että haisee tiukalle nenässä, ajaa 50 km. kaksitahti-moton takana
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Ei jaksanut motivoitua tuohon letkaan kylän läpi ja tuhraamaan siihen vielä komeaa ajopäivää ja niinpä Wanha + kamut (6 pyörää) lähti jo aamusta ja reittinä Maikkulan Neste, Kempele, Tyrnävä, Muhos, Rokua, Utajärvi, Ylikiiminki jossa makkaranpaistotauko Kivijärven Porokämpällä, Muhos ja takaisin Ouluun.
Hieno ajokeli vaikka hiukka vilpoisaa olikin.
Hieno ajokeli vaikka hiukka vilpoisaa olikin.
Weteraani kurapyöräilijä
- rainerb
Tuo lienee aika normaalia, kun on aikansa ollut. Eihän tuolla mitään jännää ole. Ohagar tosin kuulemma meinasi ajaa ojaan! Kun nimittäin lopussa tuli mutka!
Harlikkamiehiä (ja viime vuodesta tutun näkisiä partaturpia
) tuolla näyttää olevan. Taitaa ehkä nuin pitlkä matka olla jo vakavasti otettava matka-ajosuoritus, tuollaisella joka suuntaan tärisevällä koneella, jonka tehtävä on muuttaa bensa ääneksi. 
Harlikkamiehiä (ja viime vuodesta tutun näkisiä partaturpia
Wanha tippu jakkaralta...rainerb kirjoitti:Tuo lienee aika normaalia, kun on aikansa ollut. Eihän tuolla mitään jännää ole. Ohagar tosin kuulemma meinasi ajaa ojaan! Kun nimittäin lopussa tuli mutka!![]()
Harlikkamiehiä (ja viime vuodesta tutun näkisiä partaturpia) tuolla näyttää olevan. Taitaa ehkä nuin pitlkä matka olla jo vakavasti otettava matka-ajosuoritus, tuollaisella joka suuntaan tärisevällä koneella, jonka tehtävä on muuttaa bensa ääneksi.
Weteraani kurapyöräilijä
Hyvä Rainer. Tuo oli pitkästä aikaa paras luonnehdinta HooDeestä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Montassa katselimme letkan ohiajoa, joka kesti noin 12 minuuttia. Ihmeellisen paljon tylsän näköisiä pyöriä, mutta en ole ihan puolueeton tällä mielipiteellä
Kiitos Rainer kahvipilkuista monitorin ruudulla!
Tuosta tuli mieleeni JPT:n yhden lapinreissun kustom-malliset nahkalaukut, jotka oli ripustettu Isotohtorin reisille. Olivat kuulemma velipojan tjsp. sota-harrikan työkalulaukut, kun lähtee Utajärveltä käymään Oulussa. Niihin sopii myös isompia koneen osia tien varrella tapahtuvaa huoltotoimenpidettä varten, kuulemma.
Kiitos Rainer kahvipilkuista monitorin ruudulla!
Tuosta tuli mieleeni JPT:n yhden lapinreissun kustom-malliset nahkalaukut, jotka oli ripustettu Isotohtorin reisille. Olivat kuulemma velipojan tjsp. sota-harrikan työkalulaukut, kun lähtee Utajärveltä käymään Oulussa. Niihin sopii myös isompia koneen osia tien varrella tapahtuvaa huoltotoimenpidettä varten, kuulemma.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
ekes
- Pyörä: Desert Express
Tais tulla tahattomat oharit.rainerb kirjoitti:No niin, vappuajelut on ajeltu, ja tulihan sinne uimahallin parkkikselle jokunen (4-5 kpl?) pyöräkin. Kovin oli AT-painoitteinen tällä kertaa, paitsi Tertsu, joka esitteli ultrakevyttä, itsepoljettavaa maastokalustoaan!Afrikkalaisia ja muita tuttuja tuli bongattua letkasta useampikin myöhemmin tullut.
Olin jo tuudittautunut siihen luuloon, että kurajengi lähtee omille teilleen. Ja vähän meinasi laiskuuskin vaivata. En edes meinannut lähteä vappuajoon, mutta sitten Oulunsalon pienisuuri klr-mies jotenkin vaan sädetti minut markettien parkkipaikalle ja eihän sieltä pyörien keskeltä enää poiskaan päässyt....
Kyllähän sieltä pakoon olisi päässyt, mutta nostettiinpa paikan profiilia kurapyörillä
. Eikös nämä iso tohtori ja KLR olekin dual purpose-vehkeitä. Menomatka asfalttia pitkin ja takaisin soralla. Tulipa bongattua joitain rastejakin, kuten Soson tie 
Teen sen huomenna, mikä piti tehdä viime kuussa.
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Vieläkin oli melkoset rapakot. Ei sentään keskelle rapakkoa sammunu tällä kertaa. Mukava oli tehdä tuonne pikkupyrähdys. Kyykäärmekin uhkaili XR:ää iskuasennossa valmiina puraisuun.Jari kirjoitti:Mourungilla riitti nipin napin Domin uimiskyky syvemmissä lammikoissa.
Kuraköröttelijä
- rainerb
Mitäs kautta te tuolla ajelette? Itse en ole vielä koskaan Mourungin suunnalla (tietääkseni) ollut. Karttapaikka antaa sille tämän:
Kartaaehdotus: Mourunki?
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Minä oon jotenkin fakkiutunut tuohon lähtöpaikkaan:rainerb kirjoitti:Mitäs kautta te tuolla ajelette? Itse en ole vielä koskaan Mourungin suunnalla (tietääkseni) ollut. Karttapaikka antaa sille tämän:
Metsärinne
Siitä eteenpäin mulla on pari vaihtoehtoa.
Kävästään joskus tuolla pikkusurautuksella
Voin näyttää tuon reitin.
Kuraköröttelijä
Mourunginjärven eteläpuolen Voitietä on tullut ajeltua Muhoksen ja Utajärven suuntaan.rainerb kirjoitti:Mitäs kautta te tuolla ajelette? Itse en ole vielä koskaan Mourungin suunnalla (tietääkseni) ollut. Karttapaikka antaa sille tämän:
Voitie Mourunginjärvellä
- rainerb
pkilpo kirjoitti:Minä oon jotenkin fakkiutunut tuohon lähtöpaikkaan:rainerb kirjoitti:Mitäs kautta te tuolla ajelette? Itse en ole vielä koskaan Mourungin suunnalla (tietääkseni) ollut. Karttapaikka antaa sille tämän:
Metsärinne
Siitä eteenpäin mulla on pari vaihtoehtoa.
Kävästään joskus tuolla pikkusurautuksella![]()
Voin näyttää tuon reitin.
Sopii