Tuossa on taas aineista vuoden kuvaksi...HarriI kirjoitti: Pyörää ei näkynyt missään kun kipusin rannalle - outo tilanne. Kaikki tapahtui yllättävän nopeasti ja kaikki kastu, mutta onneksi puhelin ym. oli muovipussissa. Ajolasit eivät toimi uimalaseina.
URAA!!!! 2010
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: URAA!!!! 2010
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- 750 tohtori
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:05 pm
- Pyörä: 690 enduro
- Paikkakunta: leppävirta
Re: URAA!!!! 2010
juu kyllä oli taas aivan mahtava reissu ja pakkohan se on ens vuonnakin tulla uudestaan
, Meidän ryhmällä oli huono onninen perjantai, mutta onneksi ei mitään pahempaa sitten kuitenkaan käynyt. Kotoota silloin keskiviikona ajettiin 620km ja paikanpäällä 1000km sitten sitä huviajelua
, niin kyllä sitä jo ihan mielellään autokyytiin tänään kamusi! Kiitoksia Antille kotkan rattaista niin päästiin lauantaikin huoletta ajamaan, ei niillä välityksillä olisi kehdannut kyllä leppävirralle ajaakkaan kun 105km/h nopeudessa on 6000r/min koneessa..
Mutta kyl niillä oli hyvä mettäpolkuja ja pehmeitä paikkoja lasketella. Lauantaina ajeltiin sallan vilmatunturin maastossa ja hyviä pätkiä sieltä kyllä löyty ja kannattaa siellä ehdottomasti käydä. Meidän porukan navissa varmaan on reitti tallennettuna niin villeltä vois sitä tiedustella (nimim. romu).
Nyt tässä pestään kamppeista turpeita niin että pääsis tiistaina Balttian reissulle puhtailla ajokamoilla
, on nääs puhdas asfaltti reissu
Kiitoksia vielä kaikille paikallaolleille, että tuli taas onnistunut ja mukava reissu..
Nyt tässä pestään kamppeista turpeita niin että pääsis tiistaina Balttian reissulle puhtailla ajokamoilla
- jonkko
- Viestit: 3551
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Re: URAA!!!! 2010
Oot tohtori sitten jatkanut jussin viittomaa tietä hänen vanhalla advella,tai siis ei nytt ihan tietä mut .....

Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: URAA!!!! 2010
Kyllä.rainerb kirjoitti:Tuossa on taas aineista vuoden kuvaksi...HarriI kirjoitti: Pyörää ei näkynyt missään kun kipusin rannalle - outo tilanne. Kaikki tapahtui yllättävän nopeasti ja kaikki kastu, mutta onneksi puhelin ym. oli muovipussissa. Ajolasit eivät toimi uimalaseina.
Kuvassa on hyvin demonstroitu miksi kotarille oranssi on hyvä väri. Musta mopo, mustilla vanteilla olisi ollut jo hieman hankalampi paikallistettava.
Re: URAA!!!! 2010
Jep, hyvin oli HarriI tunnistanut itsensä 
Sinänsä melko vaarallinen tilanne kun letkan viimeinen katoaa yhtäkkiä ja eipä olisi heti osannut varmaan tuolta hakea, vettä kuitenkin noin metri tai jotain ja jos pyörän alla "piilossa/jumissa" niin olisi voinut ottaa kyllä se ohra kyrsä vai miten se meni. No, loppu hyvinkaikki hyvin.
Ja juu, tuolla kuvalla kannattaa kyllä osallistua vuoden tai kuukauden tai mitä niitä kisoja oli niin matkaendurokuvakisaan. Siinä mopostelun SYVIN olemus tulee esille, eipä moni varmastikaan upottanut yhtä hyvin Urallaakaan mopeediaan.
Uskomattoman hyvät ruuat Mainarissa ja hinta mitätön vaikka majoitus sinällään kohtuu vaatimaton onkin niin riittävä kuitenkin. Kylläpä neopreenisukat tuoksuivat huumaavasti kolmen päivän käytön jälkeen, lähes miehekkäästi, kun laittoi patterille kuivumaan.
Sinänsä melko vaarallinen tilanne kun letkan viimeinen katoaa yhtäkkiä ja eipä olisi heti osannut varmaan tuolta hakea, vettä kuitenkin noin metri tai jotain ja jos pyörän alla "piilossa/jumissa" niin olisi voinut ottaa kyllä se ohra kyrsä vai miten se meni. No, loppu hyvinkaikki hyvin.
Ja juu, tuolla kuvalla kannattaa kyllä osallistua vuoden tai kuukauden tai mitä niitä kisoja oli niin matkaendurokuvakisaan. Siinä mopostelun SYVIN olemus tulee esille, eipä moni varmastikaan upottanut yhtä hyvin Urallaakaan mopeediaan.
Uskomattoman hyvät ruuat Mainarissa ja hinta mitätön vaikka majoitus sinällään kohtuu vaatimaton onkin niin riittävä kuitenkin. Kylläpä neopreenisukat tuoksuivat huumaavasti kolmen päivän käytön jälkeen, lähes miehekkäästi, kun laittoi patterille kuivumaan.
antti
Re: URAA!!!! 2010
Lisäksi kärrykuljetuksesta suuret kiitokset AnttiL:lle, joka pitkän ajorupeaman jälkeen tyynen rauhallisesti jaksoi ja viitsi lähteä keräämään pyörän raatoja. Kiitos!
Kokemusta tuli roppakaupalla, jota ohje ym. kirjoista ei löydy! Fiilis, että uudestaan vaan, mutta hallitummin.
Kokemusta tuli roppakaupalla, jota ohje ym. kirjoista ei löydy! Fiilis, että uudestaan vaan, mutta hallitummin.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: URAA!!!! 2010
Kiitokset tapahtuman järjestäjälle (eli kaikille osallistujille)! Oli taas perkuleen mukavaa sai tehä kaikkea mistä tykkää: ajaa, sotkea, saunoa ja rupatella hyvässä porukassa.
Kotimatkalla oli vähän vastoinkäymistä joka vei ajohalut pikkupoluilta ja asfalttia tuli paukuteltua joku 500km.. Vastoinkäymisistä asianomainen varmaan antaa virallisen lausunnon jossain vaiheessa.. Puolenyön aikaan su illalla pääsi kotio, tallin edessä jo hetken tuntui haikealta et nytkö tää loppuu
Mut ku ajokamat sai pois päältä niin ei meinannu kävelemään päästä ja uni maistui..
Hiukan jo hymyilytti jossain välissä ku ohitin jotku ärräpärrät tuolla kuraisella papattimella leveällä asfaltti tiellä, eivät pitäneet riittävää matkanopeutta sadekuuron alla..
Tuo uus paita yhdistettynä tuohon asfaltti kotimatkaan kiteyttää tilanteen: Huono tie, parempi mieli!
Kotimatkalla oli vähän vastoinkäymistä joka vei ajohalut pikkupoluilta ja asfalttia tuli paukuteltua joku 500km.. Vastoinkäymisistä asianomainen varmaan antaa virallisen lausunnon jossain vaiheessa.. Puolenyön aikaan su illalla pääsi kotio, tallin edessä jo hetken tuntui haikealta et nytkö tää loppuu
Hiukan jo hymyilytti jossain välissä ku ohitin jotku ärräpärrät tuolla kuraisella papattimella leveällä asfaltti tiellä, eivät pitäneet riittävää matkanopeutta sadekuuron alla..
Tuo uus paita yhdistettynä tuohon asfaltti kotimatkaan kiteyttää tilanteen: Huono tie, parempi mieli!
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: URAA!!!! 2010
Kiitokset vaan kaikille ja etenkin partio 2:n kuskeille, jotka kerta toisensa jälkeen auttoivat Adventuren ylös suosta. Kyllä oli taas hauskaa kokorahan edestä. Sotilasalueelta löytyy aina vaan uutta reittiä vaikka sitä on jo 5:nä kesänä kierretty ja vanhat tutkin pätkät tuntuvat aina vaan yhtä mukavilta. Mieleen jäi erään partiokaverin lause kun osoittelin mukavaa vaaran rinteeseen nousevaa metsäkoneen uraa pikkuisen suojumpan jälkeen: "Älä edes ajattele!"
Harmittavia haavereitakin tälläkertaa sattui muttei ilmeisesti sen vakavampaa. Joutuipa kotimatkalla tilaamaan Ambulanssinkin kanssapyöräilijän kaatumisen seurauksena ja pikkuisen meinas olla haastavaa saada AHK käsittämään mihin pitäisi tulla, mutta kyllä sekin sitten koordinaattien perusteella selvisi. Poliisitkin kävi paikalla kuten aina liikenneonnettomuuksissa ja aika kauan niitäkin sai odotella kun saapuivat paikalle 150 km päästä. Tänään on saanut sitten huoltaa pyörää ja pesun jälkeen pihalla oli kottikärryllinen kuraa ja suopursua sun muuta. Pari takapinnaa oli napsahtanut poikki ja takarenkaan laakerit olivat ottaneet itteensä, mutta ne on jo hoidettu kuntoon. Etuojouset on myös viety huoltoon kun pohjailivat turhan herkästi.
Ensvuonna uusiksi !!!
Ensvuonna uusiksi !!!
Kura lentää...
Re: URAA!!!! 2010
Tertsu ja Ramirin tuossa viittasivat veikkapoika Jorin paluumatkan haveriin. Ajavalle sattuu silloin tällöin ja kuulemma reilu 1500km oli mittarissa tuossa vaiheessa viikonloppua ja veljeä yhtään tuntien taitaa Transu kulkea aina pääsuuttimen voimin
Jori kävi lanssilla Rovaniemellä reissun ja sitten illan päälle vielä lanssikyyti Raaheen. Mies oli tolpillaan tuossa päivällä kun kävin häntä morottamassa Raahessa ollessani mutta pyörää ei ollut kuulemma hinuri löytänyt vielä eilis illan aikana...liekkö jo porot ottaneet hyötykäyttöön. Jori kertonee tarkemmat tilanneraportit kunhan pääsee koneen ääreen.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
Re: URAA!!!! 2010
Jorille paranemisia. Jospa lie jo Taunus päässyt vanhuuden lepoon?
- Juhana
- Viestit: 2245
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: URAA!!!! 2010
+1rainerb kirjoitti:Tuossa on taas aineista vuoden kuvaksi...HarriI kirjoitti: Pyörää ei näkynyt missään kun kipusin rannalle - outo tilanne. Kaikki tapahtui yllättävän nopeasti ja kaikki kastu, mutta onneksi puhelin ym. oli muovipussissa. Ajolasit eivät toimi uimalaseina.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: URAA!!!! 2010
+1Pasi kirjoitti:Jorille paranemisia. Jospa lie jo Taunus päässyt vanhuuden lepoon?
Sanoin jor:lle kun siinä penkalla makoili et ota vaan muut kamat mukaan eihän sitä tie jos et enää Taunusta kotia haluukaan. Vastaus tuli kuta kuinki näin: Ehän mä sitä oo koskaa halunnukkaa!
Ei Tanari toki päälle päin ollu juuri sen pahemman näkönen ku alkujaankaa, pientä laittoa vaatii. Mut onhan KKKK:lle vielä joku viikko aikaa..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: URAA!!!! 2010
uraan jalkeinen turnee jatjuu. Viime yo tulppion tiskosa. Kemihaaran huoltohuoran kautta tietty. Nyt rukahurassa kianni pialla. Kimmon kapula tas laitan ku se tippu jo melkein. Komiat polut loytyny. Josko huenna jo mokil, ku ei sinne enaan oo ku 477km linnunpolkua. T.jori the gilera
Re: URAA!!!! 2010
sen verran viela ku toi kimmokin taas hereilla, tai siis se van sano viettaneensa elamansa hienoommat rapulipaivat. Vaikken ma ymmarra ku ei me mitaan rapui merrattu. Rajavyhykkeen paana oli hieo ja maisemat kans. Mukanuna seikkaili myos pellehermanni vai mika sen mikon nimimerkki nyt olikaan. Oikas mukama kalaan muonioon, asken lahetti kuvan jostain yllaksen huipullta. Vissiiin hyva kalapaikka ku sse siell kerra o.
Se muuten juili muun ohella ku ei voinu yhtaan ruopia nuotteja. Oli pensat aika huuruja ku sallaan paastiin tankille. Menee noi vessat aika pienella jos pakko. Rannetta vaaan alko sarkee tommone ajo, pittee menna huussiin.
Matka jatkuu...
Se muuten juili muun ohella ku ei voinu yhtaan ruopia nuotteja. Oli pensat aika huuruja ku sallaan paastiin tankille. Menee noi vessat aika pienella jos pakko. Rannetta vaaan alko sarkee tommone ajo, pittee menna huussiin.
Matka jatkuu...
Re: URAA!!!! 2010
Teillähän hieno reissu on, vaikken minä tuosta etelän murteesta paljoa ymmärräGilera kirjoitti:sen verran viela ku toi kimmokin taas hereilla, tai siis se van sano viettaneensa elamansa hienoommat rapulipaivat. Vaikken ma ymmarra ku ei me mitaan rapui merrattu. Rajavyhykkeen paana oli hieo ja maisemat kans. Mukanuna seikkaili myos pellehermanni vai mika sen mikon nimimerkki nyt olikaan. Oikas mukama kalaan muonioon, asken lahetti kuvan jostain yllaksen huipullta. Vissiiin hyva kalapaikka ku sse siell kerra o.
Se muuten juili muun ohella ku ei voinu yhtaan ruopia nuotteja. Oli pensat aika huuruja ku sallaan paastiin tankille. Menee noi vessat aika pienella jos pakko. Rannetta vaaan alko sarkee tommone ajo, pittee menna huussiin.
Matka jatkuu...
Joo URAA oli kyllä kesän kohokohta tähän asti ja vielä hienomman siittä voi näköjään tehdä kun jatkaa omaa URAA URAAn jälkeen...
Kiitos minunkin puolesta kaikille ja varsinkin 2 porukan kavereille. Ei tuolla yksin ihan noin hauskaa ois ollut.
Ja pikaiset paranemiset Jorille ja muillekkin joille sattui haavereita.