Vähän riippuu ajokokemuksesta, pärjääkö. Itse ajoin aikoinaan ensikertalaisena Touranceilla Peurajärvi ykkösen ja kyllä se osalla reitistä tahtoi taiteilemista olla, tosin olosuhteet olivat silloin kuivat. Riippuen keväästä, saattaa noilla korkeuksilla olla vielä lunta ja jäätä, kun reitti ei taida ihan pääväyliä kulkea. Parempi ja kenties kuskillekin mukavampi, jos jotain vähän karkeampaa sais alle. Tosin kyllähän sitä kaveria mäessä autetaan.laahari kirjoitti: Onko reitistä kokemusta pärjääkö anakeet alla vai meneekö pukkaamiseksi?
- Jukka.
Africa Twin Ralli 2010!!!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Africa Twin Ralli 2010!!!
Viimeksi muokannut Å, To Maalis 11, 2010 12:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Jos reitti on yhtään samanlainen kuin aikaisempuna vuosina, niin aika hyvin pärjää Ankeillakin, mutta ehkä reissusta parhaiten pääsee nauttimaan jollain hieman karkeimmilla renkailla. Itse varmaan ruuvaan ainakin eteen jotain Bilteman kummia, takarenkaasta ei ehkä niin hirveästi tartte murehtia, siinähän se kulkee eturenkaan viitoittamaa tietä. (pääsääntöisesti).
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Reitti on tehty GT-karttaa ja Kansalaisen-karttapaikkaa käyttäen eikä ole tutkittu ajamalla.
Aina siellä on jotain ylläreitä ollut, tulvivia lampia, kaatuneita puita ym. Nyt epäilen ja vähän toivonkin että lunta ja jäätä jostain löytyy. Pahimmat paikat voi aina kiertää ja ryhmät päättää siitä tilanteen mukaan.
Heikki
Aina siellä on jotain ylläreitä ollut, tulvivia lampia, kaatuneita puita ym. Nyt epäilen ja vähän toivonkin että lunta ja jäätä jostain löytyy. Pahimmat paikat voi aina kiertää ja ryhmät päättää siitä tilanteen mukaan.
Heikki
HiekkaHeikki
- PilcQ
- Pyörä: Honda XRV 750 -96
- Viesti:
Yes, I'm back... ...siis näillä näkymin tuohon aikaan taloprojekti siinä mallissa, jotta mukaankin pääsen. Perinteisesti teltta aina mukana, joten sisältä ei tarvitse erikseen varata tilaa, kustannuksiin kuitenkin osallistun. Tarkentuu oma speksini kuitenkin tässä tulevina viikkoina, miten saan paukuteltua rakennusta eteenpäin...
-Jukka-
-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
Jukka Talja & XRV750
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Yritin Tyrettää reitin.
Pitäis yrittää varmaan lähteä vaikka päivää ennen ja tehdä taas joku boonusmatka vaikka Juntusrantaan tai johonku muuhun kivaan paikkaan (en kyllä tiedä onko Juntusranta yhtään kiva paikka, joku paikallinen voi varmaan auttaa asiassa).
Kun kerran näinkin kauas taas kotoa lähdetään niin pitäisi ajella koko rahan edestä.
Yö pitäisi viettää jotenkin muuten kuin jäniksiä väistellen. mitä Heikki arvelet, onkohan kämppä mahdollista vuokrata jo päivää ennen. Jos olisi muita malttamattomia etukäteen lähtiöitä ja yöpyjiä, niin jo sovitun maksun ylittävä osuus voitaisiin jakaa näiden kesken?
Mutta eihän sitä vielä tiedä kuinka taas haaveet toteutuu ja vai onko sitä puuhun sidottuna.
Tämä on siis vielä mun osalta tuumailua ja haaveilua.
Pitäis yrittää varmaan lähteä vaikka päivää ennen ja tehdä taas joku boonusmatka vaikka Juntusrantaan tai johonku muuhun kivaan paikkaan (en kyllä tiedä onko Juntusranta yhtään kiva paikka, joku paikallinen voi varmaan auttaa asiassa).
Kun kerran näinkin kauas taas kotoa lähdetään niin pitäisi ajella koko rahan edestä.
Yö pitäisi viettää jotenkin muuten kuin jäniksiä väistellen. mitä Heikki arvelet, onkohan kämppä mahdollista vuokrata jo päivää ennen. Jos olisi muita malttamattomia etukäteen lähtiöitä ja yöpyjiä, niin jo sovitun maksun ylittävä osuus voitaisiin jakaa näiden kesken?
Mutta eihän sitä vielä tiedä kuinka taas haaveet toteutuu ja vai onko sitä puuhun sidottuna.
- Liitteet
-
- AT-10-reitti1.itn
- AT-10 rallilenkki
- (1.63 KiB) Tiedosto ladattu 536 kertaa
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Kyllä kämppä näyttää olevan olevan vapaa. Se vuokraus kannattaa tehdä erillisenä ja niin maksutkin pysyvät erillään. Salaharjoittelu reitillä on sitten kiellettymopopoitsu kirjoitti:
Yö pitäisi viettää jotenkin muuten kuin jäniksiä väistellen. mitä Heikki arvelet, onkohan kämppä mahdollista vuokrata jo päivää ennen. Jos olisi muita malttamattomia etukäteen lähtiöitä ja yöpyjiä, niin jo sovitun maksun ylittävä osuus voitaisiin jakaa näiden kesken.
HiekkaHeikki
-
pepe750
- Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
Olis kans tarkotus olla torstai iltana Suomussalmella. Mulla on kyllä yöpymispaikka reitin varrelta mutta voin tulla mökillekin kustannuksia jakamaan.mopopoitsu kirjoitti:Yritin Tyrettää reitin.
Siellä on nyt karseesti lunta voi tulla vetinen retki. Poikkeilen siellä pääsiäisenä otan vähän kuvia reitistä miltä näyttää nyt.
Jos olen saanut sen afrikkalaisen talliini tuohon mennessä niin kovasti herättää kiinnostusta myös minulla tämä tapahtuma (jos vain telttamajoittuja mahtuu mukaan)
Kyllähän se afrikkalainen sitten ensi viikolla jo voi olla tallissa eli yksi uusi "laku" Jyväskylään. Ajettu kilometrejä alle 40tkm ja vuosimallia -98.
Kyllähän se afrikkalainen sitten ensi viikolla jo voi olla tallissa eli yksi uusi "laku" Jyväskylään. Ajettu kilometrejä alle 40tkm ja vuosimallia -98.
Kyllä mukaan mahtuu ja ymmärsin tämän jo ilmoittautumiseksi. Useampikin on valinnut ulkomajoituksen joten jonkinlainen telttakylä tontille nousee.tirpsE kirjoitti:Jos olen saanut sen afrikkalaisen talliini tuohon mennessä niin kovasti herättää kiinnostusta myös minulla tämä tapahtuma (jos vain telttamajoittuja mahtuu mukaan)
HiekkaHeikki
Hienoa. Minulla on pieni varaus tuossa että saatan tulla perjantaina laivalta joten täytyy miettiä tarkaan tuo aikataulu että ehtii tuonne kainuun korpeen sitten ajella (vai mihin aikaan tuonne yleensä porukka on saapunut)PAH kirjoitti:Kyllä mukaan mahtuu ja ymmärsin tämän jo ilmoittautumiseksi. Useampikin on valinnut ulkomajoituksen joten jonkinlainen telttakylä tontille nousee.tirpsE kirjoitti:Jos olen saanut sen afrikkalaisen talliini tuohon mennessä niin kovasti herättää kiinnostusta myös minulla tämä tapahtuma (jos vain telttamajoittuja mahtuu mukaan)
Olisi sääli hukata tuollainen viikonloppu ja mahdollisuus kerätä lisää tietoa hankkimastaan pyörästä.
Suurin osa porukasta saapuu alkuillasta mutta joiltakin on tulomatka venynyt myöhälle yöhön mutta silloin ei ole virkeimmillään lauantain ajolenkille. Ompa joku nukkunut saunassakin kun ei hennonnut yöllä rymistellä kämppään.
Aamulaivalta tuonne ehtii hyvin ajella ja voi valita reitille vähän kiinnostavimpiakin pätkiä.
Aamulaivalta tuonne ehtii hyvin ajella ja voi valita reitille vähän kiinnostavimpiakin pätkiä.
HiekkaHeikki
Hyvinhän tuonne sitten varmaan ehtii. Startti tosin varmaan Jyväskylästä sitten että ihan laivalta asti ei tarvitse pyörällä tulla.PAH kirjoitti:Suurin osa porukasta saapuu alkuillasta mutta joiltakin on tulomatka venynyt myöhälle yöhön mutta silloin ei ole virkeimmillään lauantain ajolenkille. Ompa joku nukkunut saunassakin kun ei hennonnut yöllä rymistellä kämppään.
-
pepe750
- Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
Aika hyvältä näytti nyt jo Raatteentiellä olis voinu ajella jo hyvin eikä olis pölissy. Metsäautotiet kuulemma paikallisten poromiesten mukaan puomitellaan keväällä kelirikon aikaan aika huolellisesti mutta ne ei yleensä ole lukossa tai voi kiertää muutama paikka suunnitellulla reitillä on yleensä keväällä aika märkää että ohjelmaa riittää. Sitä kait sieltä on tultu hakemaankin.tirpsE kirjoitti:Hyvinhän tuonne sitten varmaan ehtii. Startti tosin varmaan Jyväskylästä sitten että ihan laivalta asti ei tarvitse pyörällä tulla.PAH kirjoitti:Suurin osa porukasta saapuu alkuillasta mutta joiltakin on tulomatka venynyt myöhälle yöhön mutta silloin ei ole virkeimmillään lauantain ajolenkille. Ompa joku nukkunut saunassakin kun ei hennonnut yöllä rymistellä kämppään.
Tuohan kuulostaa oikialta kurapyörämeiningiltä 
-ei hulluja tartte kylyvää eikä kyntää, niitä kasvaa aiva ittestänsä-
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
toivottavasti ei tarvii kahluu sappaita ja kumivenettä =)
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.